מערכת COL | יום י"ח אב ה׳תשע״ח 30.07.2018

הבאנקעט: ערב הצדעה למחנכים בלתי נשכח ● גלריה

שיאה של וועידת המחנכים ה-30 של צעירי חב"ד שנערכה בשבוע שעבר במלון 'ניר עציון' היה הבאנקט החגיגי הבלתי נשכח בוועידת המחנכים של צעירי חב"ד, שאורגן במיוחד לרגל יובל השלושים בסיוע הנהלת "רשת אהלי יוסף יצחק" ● הרב נפתלי רוט, יוזם והרוח החיה של הוועידה קידם בברכה את המחנכים ואת יו"ר צעירי אגודת חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב המארגן את הוועידות מיום היווסדם ● את ברכת בית דין רבני חב"ד הביא הרב מנחם מענדל גלוכובסקי בהדגישו את גודל הזכות והאחריות המוטלת על כתפיהם ● לסיפור המלא, גלריה
הבאנקעט: ערב הצדעה למחנכים בלתי נשכח ● גלריה
בכיוון השעון: סגן מזכיר בית דין רבני חב"ד הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, מקהלת ילדי צבאות ה', יו"ר הנהלת ה'רשת' הרב יוסף יצחק אהרונוב ויו"ר הוועידה הרב נפתלי רוט, הרבנים אהרונוב, רוט, קריצ'בסקי וגלוכובסקי, ותמונה קבוצתית (צילום: ישראל פריידין)
שיאה של וועידת המחנכים ה-30 של צעירי חב"ד שנערכה בשבוע שעבר במלון 'ניר עציון' היה הבאנקט החגיגי הבלתי נשכח בוועידת המחנכים של צעירי חב"ד, שאורגן במיוחד לרגל יובל השלושים בסיוע הנהלת "רשת אהלי יוסף יצחק" בניהולו של הרב אליהו קריצבסקי.

לקראת סיומו של השני של ימי הועידה, בשעה היעודה נכנסו מאות המחנכים לאולם שעוצב בתפאורה מרשימה, והחלה תוכנית מדוקדקת ומאורגנת להפליא ששילבה את ערכי החינוך בחוויה כלל חושית שכלל בין השאר, ווידיאו שיחת קודש של הרבי על חשיבות השליחות בחינוך, מעמד הבעת תודה והוקרה למנהלים ולמחנכים, מקהלת ילדים מחיידר אידיש אהלי מנחם ביתר עילית, סרט ווידיאו מרשים המשחזר שלושים שנות וועידה ונאומים מרוממים של רבנים ואישי חינוך.

בדברים נרגשים פותח הרב נפתלי רוט, יוזם והרוח החיה של הוועידה, מקדם בברכה את המחנכים ואת יו"ר צעירי אגודת חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב המארגן את הוועידות מיום היווסדם, ופונה אל שלוחי הרבי בחינוך ומעביר אליהם את המסר המיוחד של השליחות הקדושה , בהביאו את המדרש על הפסוק "מי הקדמני ואשלם" – מי הוא זה שהקדימני ועלי לשלם לו את שכרו?, זהו רווק הגר במדינה ומשלם שכר סופרים! מפני שאדם משלם שכר למחנך של בניו, הקב"ה נתן לו בנים והוא משלם שכר למלמדיהם, וכן הלאה, אבל רווק הגר במדינה אין לו בנים משלו והוא בכל זאת משלם שכר סופרים, הוא זה שהקדימני הוא עושה מעבר למחויבותו ואני אשלם שכרו. דברים אלו מכריז הרב רוט מתאימים בהחלט לצבא השלוחים בשדה החינוך הנמצא כאן ניצב ועומד על משמרתו בהתמסרות להעמיד תלמידים חסידיים "זרע ברך השם" עד שתהא שלהבת עולה מאליה.

את ברכת בית דין רבני חב"ד הביא הרב מנחם מענדל גלוכובסקי בהדגישו את גודל הזכות והחלק היפה שנפל בחלקם של המחנכים ועל גודל האחריות המוטלת על כתפיהם.

הרב שמעוני, מנהל תלמוד תורה חב"ד בחולון המשתתף בוועידה יותר משני עשורים וסוחף עמו את הסגל החינוכי שתחת ניהולו – שנים עשר במספר, משמיע דברים מעוררי השראה בשם כל המנהלים והבעות תודה למארגני הוועידה, כשבסיום דבריו מזמין אל הבמה את כל המנהלים המעניקים תעודת הוקרה למנכ"ל "רשת אהלי יוסף יצחק" הרב אליהו קריצבסקי על פעלו הרב לביסוס והרחבת מוסדות חב"ד בארה"ק.

הרב שמעוני מזמין את הרב קריצ'בסקי לשאת את המשא המרכזי על משמעות החשובה של תפקיד השליחות בחינוך.

וגם מקומם של ההורים לא נפקד בערב חגיגי זה, עין אחת לא נשארה יבשה כאשר הרב אליהו בדיחי נציגם של ההורים ריגש את המחנכים בסיפורו האישי על החויה הקשה שחותה כל משפחתו במות בנם הקטן ממחלת הסרטן, ותיאר את מסירות ההנהלה והמורים שליוו את הילד וכל המשפחה במשך שלש שנות הסבל והכאב ונתנו להם להרגיש משפחה אחת גדולה, "זו רק דוגמא מוחשית מהמסירות בעבודת הקודש שלכם המחנכים במשך כל השנה, באתי להגיד לכם בשם כל ההורים תודה" סיים הרב בדיחי את דבריו, לקול תשואות הקהל.

נוגעת אל הלב היתה הופעתו של התלמיד שניאור זלמן רוט נכדו של הרב נפתלי רוט ששילב עריכת סיום על מסכת "ראש השנה" על פי תקנת הרבי , והבעת תודה למחנכים כשבסיום דבריו מעלה חיוך על ציבור המחנכים , בנצלו את ההזדמנות להודות לה' שזכה לסבא כזה המוביל מזה שנים את הוועידות והחינוך החב"די.

המעמד כולו לובש חג וקהל המחנכים יוצאים בריקודים ופוצחים בשירה אדירה שסוחפים איתם גם את עובדי המלון והמלצרים. מלווים בשירה זו מודה הרב רוט למארגנים, הרב מנחם מענדל כהן על הארגון וההפקה של הערב החגיגי, הרב נועם רוט ובניו על ניהול הוועידה והצוות המסור הרב אבי פרלשטיין הרב ישראל כהן והרב ישראל בלוי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.