מערכת COL | יום י"ז אב ה׳תשע״ח 29.07.2018

הבקשה האישית הרבי בעיצומה של התוועדות ● מיוחד

היה בה בהתוועדות של הרבי ביום שבת-קודש כ' מנחם-אב תש"מ משהו מיוחד  ● על אף שרבים מהחסידים ותושבי קראון-הייטס נסעו לנפוש בהרי הקטסקילס של ניו-יורק, הרבי קיים התוועדות לציין את יום היארצייט של אביו הדגול, הגאון והמקובל רבי לוי יצחק שניאורסון זצ"ל ● לסיפור המלא ולוידאו
הבקשה האישית הרבי בעיצומה של התוועדות ● מיוחד
לצפיה בשיחה של הרבי

בין 'לחיים' ודברי תורה, הרבי החל לדבר בחריפות נגד החשיבה והנוהג האמריקאי והמערבי לראות בבני אדם שהגיעו לגיל המעמד חסרי נחיצות ויכולות. הרבי קרא זאת "תפיסה טראגית בחברה המודרנית" וקרא לציבור החסידים והשלוחים לעשות משהו ולשנות את המציאות העגומה "שכאשר אנשים מתקדמים בגיל, הם צריכים להאט".

"ברגע שגברים ונשים הגיעו לנקודת חיים שבה כוחם הגופני מתחיל לחלוש, מעודדים אותם לפרוש לפנסיה ואפילו מאלצים אותם לעזוב את מעמדם בעבודה וממקור ההכנסה שלהם", הרבי אמר. "זה מטפח תחושה מתישה של נחיתות אצל מבוגרים. הם מתחילים להרגיש בלתי רצויים, חסרי תועלת וחסרי יכול להמשיך להשיג דברים טובים".

הרבי הוסיף ואמר כי "בהדרגה, הם מתחילים להרגיש כמו נטל על משפחותיהם והחברה בכללותה. את שעות היום הרבות שהם בילו בעבר במקום העבודה עכשיו ממלאת עכשיו תחושת ריקנות ובדידות".

על פי התורה, ההיפך הוא הנכון, הרבי קבע. "למרות החלישות ביכולתם הגופנית, לקשישים יש ניסיון שהוא נכס רב ערך. כמו שכתוב בספר איוב, "ורוב שנים יודיעו חכמה". הגמרא מלמדת שתלמידי החכמים נעשים חכמים יותר עם הגיל. אפילו לזה שלא למד יש את חוכמה שנרכשה באמצעות ניסיון חיים שאי אפשר להשוותה. זוהי הסיבה שהתורה מצווה "מפני שיבה תקום".

במציאות, הרבי הדגיש, ככל שהכישורים הגופניים של אנשים הולכים ופוחתים, חוכמתם ויכולתם להדריך ולעורר השראה באחרים, מתחזקת יותר ויותר.

"כאשר יש היחלשות בגוף זוהי סימן שהנשמה צריכה להתחזק ולהיות יותר פעילה. זוהי הזדמנות לתעל את שאיפתם, שעד כה באה לידי ביטוי במרדף הנלהב שלהם אחר פרנסה וקריירה, ולתעל אותה לצמיחה רוחנית חסרת תקדים".

ואז הרבי הכריז על פתיחת מוסד חדש והוסיף בקשה מאוד אישית בצידה. המוסד החדש יהיה כולל לימוד תורני עבור קשישים וקשישות בה ילמדו באופן קבוע תורה וחסידות. הרבי רצה שהוא יהיה קרוי "כולל" כמו כוללי האברכים הצעירים יותר בגיל, וגם שיישא את השם "תפארת זקנים", בדומה למוסד "תפארת בחורים" שהפעילה שיעורי תורה עבור אנשים עובדים ברוסיה הקומוניסטית. הסניף לנשים ייקרא "חכמת נשים".

הרבי אף ביקש שכוללי תפארת זקנים יהיה קרוי "לוי יצחק", שמהווה המוסד היחיד שהרבי ביקש לכנותו על שמו של אביו זצ"ל שנפטר בתקופת גלותו בקזחסטאן בגלל מסירות נפשו להפצת תורה ויהדות. "זה בוודאי יהיה מקור לנחת רוח רב עבור נשמתו", הרבי ציין.

בצאת השבת, הרבי כינס במפתיע התוועדות נוספת וחזר על בקשתו לייסד כוללי תפארת זקנים לוי יצחק והוסיף פירוט מדוייק איך הכוללים יופעלו. בין ההוראות היו הצורך בסדר לימוד קבוע, שיהיה על בסיס יומי, שהלומדים יקבלו תמלוגים, שגם יוכלל בהן תפילה וגמילות חסדים. הרבי כינה את ייסוד הכוללים "בקשה אישית מאלה שמרגישים קירבה מיוחדת וידידות".

חסידים אכן מיהרו לפתוח כוללים בניו-יורק וברחבי העולם. 7 כוללים נתייסדו בארץ-הקודש על-ידי הארגון כולל חב"ד ומופעלים עד היום בירושלים, צפת, אשדוד ואשקלון. 250 אנשים ונשים, הרבה מהם יוצאי ברית המועצות לשעבר, באים מידי בוקר להשתתף בלימודים ובשיעורים.

לרגל יום היארצייט של רבי לוי יצחק ביום רביעי הקרוב, כ' מנחם-אב, כולל חב"ד הכריז על מגבית עולמית שיחזק את הכוללים שהרבי ייסד וביקש. בנוסף, המגבית יסייע לפתיחת 4 כוללים חדשים שייפתחו כמתנה לרבי במסגרת "בן יכבד אב".

להשתתף במגבית המיוחדת, בקרו באתר
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.