מערכת COL | יום י"ז אב ה׳תשע״ח 29.07.2018

לכבודו של בעל ההילולא: היום ה"ירחי כלה" הארצי השמיני

היום המעמד הגדול לכבודה של ליובאוויטש: לקראת יום ההילולא השבעים וארבע של כ"ק הגה"ח המקובל רבי לוי יצחק שניאורסאהן זצ"ל, מתקיים בס"ד בישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בכפר חב"ד המעמד השמיני של "ירחי כלה", בהשתתפות ראשי הישיבה, רבני חב"ד וראשי ישיבות, וגדולי תורה מחוגים שונים • כל הפרטים
לכבודו של בעל ההילולא: היום ה
המודיע מדווח הבוקר (א'); צילום: ארכיון COL
היום המעמד הגדול לכבודה של ליובאוויטש: היום, יום ראשון שבעה-עשר במנחם אב, ימים אחדים לפני יום ההילולא השבעים וארבע של כ"ק הגה"ח המקובל רבי לוי יצחק שניאורסאהן זצ"ל, מתקיים בס"ד בישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בכפר חב"ד המעמד השמיני של "ירחי כלה", בהשתתפות ראשי הישיבה, רבני חב"ד וראשי ישיבות, וגדולי תורה מחוגים שונים.

מעמד זה הנערך היום בס"ד השנה בפעם השמינית, כבר קנה לו מקום של כבוד בקרב אנ"ש חסידי חב"ד באה"ק כמעמד תורני-חסידי רב רושם. מעמדים אלו נערכו בשנים האחרונות ברוב פאר והדר, בהשתתפותם הפעילה של למעלה מאלף מאנ"ש חסידי חב"ד, רבנים היושבים על מדין, אברכים תלמידי חכמים צורבא מדרבנן לצד בעלי בתים הקובעים עתים לתורה, מקורבים רבים וכן רבים מתלמידי התמימים.

בשנים האחרונות פיארו את מעמד זה, לכבודה של ליובאוויטש ולכבודו של הרבי נשיא דורנו, רבנים וגדולי תורה מחוגים רחבים, ובהם הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג, הגאון רבי מאיר מאזוז, הגאון רבי מענדל שפרן, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, הגאון רבי אביגדור נבנצאל, הגאון רבי יעקב אליעזרוב, הרב הראשי לישראל הרב שלמה משה עמאר, וגדולי תורה נוספים.

בשבועות האחרונים עמלו בוועדה המכינה מטעם הישיבה להכין תוכנית מיוחדת ומרתקת למעמד זה, אשר תשלב הן מתורת הנגלה ומתורת רבותינו נשיאינו, ובימים האחרונים התפרסמה בס"ד התכנייה המלאה של המעמד הגדול, וסדרי המושבים והנואמים.

המושב הראשון ייוחד כפי המסורת לעיונים בתורת הנגלה. במושב זה ישאו דברים הגה"ח הרב מאיר אשכנזי, מרא דאתרא דכפר חב"ד, אשר ימסור שיעור מעמיק בגדר "היסח הדעת" במצוות תפילין, וכן הגה"ח הרב אליהו לנדא, מראשי ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית, אשר ימסור שיעור מעמיק בנושא שליחות במלאכת שבת בתורת כ"ק אדמו"ר הזקן וכ"ק אדמו"ר ה"צמח צדק"

המושב השני יעסוק בתורת החסידות ובתורת בעל ההילולא רבי לוי יצחק זצ"ל. מושב זה יהיה ייחודי אשר בו ישולבו לראשונה תלמידי חכמים צעירים מעולם הישיבות החב"די, זאת במטרה לשלב במעמדי ה"ירחי כלה" הן מן הפנים המבוגרות של עולם הישיבות החב"די, והן מן הכוחות העולים הצעירים בעולם הישיבות.

במושב זה ישא דברים הגה"ח הרב דוד בייטש, משפיע בישיבת "תומכי תמימים" המרכזית, אשר ימסור שיעור בעניין "צמצום בדרך סילוק" בתורת רבותינו נשיאינו; בתורת בעל ההילולא ישא דברים הגה"ח הרב שניאור זלמן קפלן, ראש ישיבת "צעירי השלוחים" בעיה"ק צפת, אשר ימסור שיעור מרתק בנושא שיטות הרבי נשיא דורנו ואביו בעניין "הקדש במחשבה".

המושב השלישי יוקדש למושב ייחודי בתורת רבינו. אורח מיוחד מחוץ לארץ שישא דברים במושב זה, הנו הגה"ח הרב אברהם ברוך פבזנר, רב קהילת חב"ד בפאריז, צרפת, ועורך "חידושים וביאורים בש"ס". הרב פבזנר ישא דברים בעניין "נפלאות וחידושים בים תורת הרבי", ויעמוד על היבטים מיוחדים ומופלאים בכך.

המושב הרביעי והמרכזי הוא מושב ה"הלכה למעשה". במושב זה ישאו דברים פוסקי הלכה מפורסמים מן השורה הראשונה בעולם ההלכה כיום, מחסידי חב"ד ואורחים מחוגים רחבים. בין הדוברים במושב זה יהיו הגה"ח הרב יקותיאל פרקש, מו"צ בעיה"ק ירושלים ומחבר ספרי הלכה נודעים, אשר יקדיש את דבריו לפתרונות לחידושים טכנולוגיים בדיני שבת.

עוד יטלו חלק במושב זה הגאון רבי מרדכי שלמה שטיינמץ, דומ"צ וראש הכוללים דחסידי ויזניץ בירושלים, ומחבר הספרים "שומר שבת", וכן הגאון רבי אליהו שלזינגר, אב"ד ירושלים ורב שכונת גילה, אשר ישאו דברים בהלכה למעשה.

כפי שכבר פורסם, למשתתפי המעמד תחולק תשורה ייחודית הרואה אור לראשונה בימים אלו – "ילקוט פירושים על מצוות תפילין", מתורתו של בעל ההילולא, כ"ק הגה"ח המקובל רבי לוי יצחק שניאורסאהן זצ"ל.

ב"ילקוט" ייחודי זה מופיעים עשרים וארבע ביאורים מתורתו של רבי לוי יצחק במשמעות עניינה של מצוות תפילין, אשר נלקטו מתוך ספרי "לקוטי לוי יצחק". ב"ילקוט" זה מופיעים הדברים מפוענחים ומבוארים, ע"י השליח הרה"ח וכו' הרב דוד שי' דובאוו, אשר ידיו רב לו בתורתו של בעל ההילולא.

לקראת שבת קודש שבת נחמו הופיע בס"ד החוברת המסורתית היוצאת לאור לקראת ה"ירחי כלה", אשר הופצה בכל בתי כנסת חב"ד בארץ, עם חומר תורני רב ערך לקראת המעמד הגדול.

ראשי הישיבה המרכזית וחברי ההנהלה קוראים לציבור הרחב, בעלי בתים ותופסי תורה כאחד, וכן אל בוגרי הישיבה ברחבי הארץ, להקדיש את מחופשת הקיץ את יום זה כיום שכולו תורה ולהשתתף היום במעמד גדול זה, בהאזנה לשיעורי תורה מפי ראשי הישיבה וגדולי התורה בנושאים המגוונים שנבחרו, ולטעום את טעמה של "תומכי תמימים", ובד בבד להתעשר במלוא חופניים של תוכן עיוני מעמיק ומרתק.

כזכור, מעמד ה"ירחי כלה" הוא מהמעמדים שהיו חביבים ויקרים במיוחד לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, אשר כדברי הרבי בעניין לרב אברהם הרשברג, רבה הראשי של מקסיקו על השתתפותו ב"ירחי כלה" תשד"מ, "הנני מחבב מאוד את העניין בכללות והרי זה מכבדו, (בחייו ו)גם לאחר מותו ועל-ידי תורה הוא כבוד הכי גדול".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.