מערכת COL | יום ח' ניסן ה׳תשס״ה 17.04.2005

חידון בהלכות פסח בת"ת 'צמח-צדק' חב"ד בפתח-תקווה

רק לעיתים רחוקות, זוכה המתנ"ס הקהילתי בשכונת עמישב בפתח-תקווה, לארח בתוכו אירוע כה רב-רושם כמו החידון המיוחד על הלכות פסח שהתקיים ביום השלישי לחודש ניסן. שנים-עשר בלבד מתוך מאות ילדי התלמוד-תורה "צמח צדק" חב"ד בעיר, הצליחו לאחר חודש גדוש לימודים אינטנסיביים להעפיל לשלב הגמר, והמתח באוויר הורגש היטב.לאווירת המתח, תרמו גם נוכחותם הנכבדת של רבנים ואישי ציבור, רמי מעלה, שפיארו את האירוע, ביניהם רבה הראשי של חולון – הרב יוחנן גוראריה, מחבר הספרים – הרב יקותיאל גרין, הרב צוריאל בובליל – מרבני העיר רמת-גן, רבה של ברקת הרב סעדיה מעטוף, האדמו"ר מבישטינר, ראש ישיבת חב"ד באור יהודה – הרב שלום בער הנדל, שליח הרבי בפתח-תקוה – הרב אשר דייטש ואחרון חביב, חבר הכנסת יחיאל חזן. נוכחותם של כל אלו, בליווי הופעתו המרגשת של הזמר החסידי מנדי ג'רופי והאורגניסט חיים אברהם – העלו לרמת שיא את ההתרגשות והמתח סביב חגיגת חידון ההלכה.
חידון בהלכות פסח בת
בעזרת שילוב בין שאלות שהוצגו במצגת ושאלות נוספות שהודגמו בעזרת פנטומימה על-ידי תמימים מבוגרי התלמוד-תורה, צברו המועמדים נקודות להמשך החידון. בכל שלב דולדל מספר המתחרים, עד שלבסוף כבשו את המקומות הראשונים שלשה בלבד, האחד נציג הכיתות התחתונות ושניים מהכיתות העליונות. למקום הראשון הגיעו החיילים בצבאות ה' יוסף יצחק מפעי ונאור בן-משי מהיישוב ברקת, וסגנו מנחם-מענדל אקסלרוד. זכיתם לוותה בהתרגשות גדולה מצד כל הנוכחים, רבים מתוכם הורי התלמידים.

במהלך האירוע, הזמין המנחה הרב לוי רוזנברג, את מנהל התלמוד-תורה הרב מאיר בסטומסקי, לשאת דברים בפני מאות המוזמנים המרוגשים. בדבריו, שיבח הרב בסטומסקי, את מסירותם של התלמידים ושקידתם לקראת החידון. בהמשך, הוקרן סרט על הרבי וגם הושמעו דברי ברכה מפי המנהל החינוכי, הרב יצחק אבוקסיס, על מהותו של הנופש אליו יוצאים התלמידים.

גדושים בפרסים יצאו התלמידים והוריהם, מצוידים היטב בהלכות החג הקרב, מהמתנ"ס השכונתי – לא לפני שהודו בחום רב למארגנים, ובראשם צוות התלמוד התורה, הגב' דורית אנטיאן - מפיקת האירוע והמארגנת הגב' נחמה רוזנברג


פגישה עם ראש העיר

דווקא במהלך אירוע מרתק שאותו קיים צוות תלמוד תורה "צמח צדק" בפתח תקווה – חידון הלכות פסח – התקיימה לפתע פגישה חמה ומרתקת, בין מנהל התלמוד-תורה, הרב מאיר בסטומסקי, לבין ראש עיריית פתח-תקווה מר יצחק אוחיון. כנראה ששמו הטוב של האירוע עשה לו כנפיים, והמריץ את המפגש שאורגן בזריזות בעזרתו של הרב יעקב גלויברמן יו"ר עמותת יד-ליד. המפגש נסב אודות הקמת מבנה קבע למוסדות חב"ד בעיר, ונכחו בו גם השליח הראשי לעיר – הרב אשר דייטש, סגן ראש העיר מר סיני גלבוע וראש מנהל החינוך מר שמחון. האווירה במפגש הייתה חמה ולבבית.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.