מערכת COL | יום י"ב אב ה׳תשע״ח 24.07.2018

6 מדינות ו-90 שלוחים: כינוס אזורי של מערב תיכון ארה"ב

90 שלוחים מששת המדינות - אילינוי, אינדיאנה, קנטאקי, מישיגן, אוהיו וויסקונסין, השתתפו בכינוס השלוחים האזורי למדינות המערב התיכון של ארצות הברית • לכתבה המלאה
6 מדינות ו-90 שלוחים: כינוס אזורי של מערב תיכון ארה
בימי ראשון ושני, כ״ה-כ״ו תמוז, אירח מרכז חב״ד ליובאוויטש אילינוי יחד עם הרב שימי ורחל סאסקינד מחב״ד וורנון הילס, את כינוס השלוחים האזורי למדינות המערב התיכון של ארצות הברית.

בכינוס השתתפו 90 שלוחים מששת המדינות הבאות: אילינוי, אינדיאנה, קנטאקי, מישיגן, אוהיו וויסקונסין, אשר התכנסו יחדיו במרכז Beco Innovation Park החדש והמרווח שבעיר ליברטוויל, אילינוי.

מושב הבוקר של היום הראשון נפתח עם שיעור בתורת רבינו שנמסר מפי הרב יוסף גורביץ, משפיע בישיבת ׳אור אליהו - מתיבתא ליובאוויטש׳ בשיקאגו. לאחר מכן, נמסר שיעור מרתק בהלכה על ידי הרב ברוך הערץ, רב קהילת אנ״ש בשיקאגו, מרא דאתרא של קהילת ׳בני ראובן׳ ומנהל בית הספר חב״ד לבנות.

ראשון הדוברים במהלך ארוחת הצהריים היה הרב יוסף מוסקוביץ׳, מראשי מרכז חב״ד ליובאוויטש אילינוי ומנהל חב״ד בוקטאון, אשר הזכיר את פועלו ומסירותו הרבה של אביו, הרב דניאל מוסקוביץ׳ ע״ה, ובמיוחד בכל הנוגע לכינוסים האזוריים והעולמיים. לאחר היכרות קצרה בין השלוחים הרבים, הרב מוסקוביץ הזמין לבמה את הרב פנחס וישצקי מחב״ד אוקראינה, אשר שיתף את הקהל בסיפורים מרגשים ובדברים מעוררי השראה, על חיזוק האמונה והביטחון בשליחות אל מול האתגרים.

מושב אחר הצהריים כלל בין היתר:

מפגשים מיוחדים לדיון אודות אתגרים שונים וייחודיים אשר השלוחים נתקלים בהם בחייהם הפרטיים ובעבודת השליחות. השלוחים חולקו לקבוצות קטנות למשך כשעה אשר במהלכה דנו בדברים, לאחר מכן, כל קבוצה שיתפה את שאר השלוחים במסקנות ובתובנות שהעלו. מפגשים אלו נוהלו בידי הרב ברוך עפשטיין, מהמשרד הראשי של ליובאוויטש אילינוי ומנהל ׳בית מנחם׳ שיקאגו, ועל ידי הרב שמולי לויטין מחב״ד קנטאקי.

זכרונות מרתקים מהרבי משנות הכ״ף, הלמ״ד והמ״ם סופרו על ידי: הרב ישראל שמוטקין, מיליוואקי, ויסקונסין; הרב יוסי שאנוביץ, היילאנד פארק, אילינוי; הרב דוד פינקלשטיין, ווילמט, אילינוי; והרב זושא גרינברג, סולון, אוהיו. את הפאנל הנחה הרב משה וולף, מנהל חדר ליובאוויטש בשיקאגו.

בנוסף, התקיימה סדנה מיוחדת לדיון ברעיונות שונים כיצד ניתן לחזק את המצב הבריאותי של השליח המתרוצץ והעסוק. את הדיון הנחה הרב אליעזר זלמנוב, מבית חב״ד מונסטר, אינדיאנה. במושב זה, שיתף הרב מאיר-חי בנחיון, מבית חב״ד גולדן קוסט, שיקאגו, עם היושבים את סיפורו האישי ועל הבעיות הרפואיות שפקדו אותו, אשר בעקבותם הוא הבין שמצב רגשי שקול ורגוע משפיע רבות על בריאות הגוף. לאחר מכן, מאמן כושר מקומי לימד את השלוחים מספר שיטות כיצד להישאר בכושר למרות סדר היום העמוס והקדחתני, כמו גם טיפים לתזונה בריאה וחיים בריאים.

לאחר צפייה בקטע ווידאו מהרבי ותצלום קבוצתי, התכנסו השלוחים לארוחת ערב. ראשון הדוברים היה הרב מאיר שמעון מוסקוביץ, השליח הראשי למדינת אילינוי, אשר קידם בברכה את השלוחים. לאחר דבר תורה שנשמע מפיו של הרב איצ׳ה שאנוביץ, דירפילד, אילינוי, הוזמן לבמה הרב משה קוטלארסקי, סגן יו״ר המרכז לענייני חינוך והכוח המניע את הכינוסים האזוריים והעולמיים.

דבריו של הרב קוטלארסקי כללו, בין היתר, תזכורת לשלוחים להמשיך לכתוב אל הרבי באופן קבוע, ליידע את הרבי על כל מה שקורה בחייהם, הן לטוב והן למוטב.

הנאום המרכזי נישא מפי הרב יוסי גרונר משארלוט, צפון קרוליינה. הרב גרונר שיתף כמה סיפורים וחוויות מחיי השליחות שלו, הוא הדגיש את הלקחים שהוא הפיק מהם, ושעל כל אחד מהשלוחים יש להפיק לקחים דומים.

לאחר תפילת ערבית הסתיימה התכנית הרשמית, אך עשרות השלוחים התיישבו יחד סביב שולחן גדול להתוועדות חסידים שנמשכה עד השעות הקטנות של הלילה. ראש המדברים היה הרב גרונר שהמשיך לספר חוויות מהשליחות ודיבר דברים מעוררי השראה במשך שעות ארוכות.

ביום שני בבוקר, לאחר לימוד חסידות ותפילת שחרית בבית חב״ד וורנון הילס, התקיימה סדנה נוספת שהועברה על ידי הרב שלום בער הלברשטאם, מנהל ישיבת ׳אור אליהו - מתיבתא ליובאוויטש׳ שיקאגו, אשר הדריך את ההורים בטקטיקות מעשיות אשר על ידם יוכלו להעצים את ההצלחה החינוכית של ילדיהם. את הסדנה הנחה הרב ישראל ליין ממילוואקי, ויסקונסין.

הסדנה האחרונה התמקדה בצורך לאחד את הקהילות בכדי לעזור לזקנים יהודיים. את הסדנה הוביל הרב אלעזר הרשקוביץ מדס פליינס, אילינוי, יחד עם הדרכה מיוחדת לשלוחים בנידון שנמסרה על ידי הרב דוד סימקין, אח מוסמך בבית הרפואה Seasons Hospice.

הכינוס הסתיים בארוחת צהריים בבית חב״ד, שלאחריה חזרו השלוחים כל אחד לעירו ולמקומו, מתוך תפילה ותקווה, שבפעם הבאה, הכינוס יתקיים בירושלים יחד עם משיח צדקנו!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.