מערכת COL | יום י"ב אב ה׳תשע״ח 24.07.2018

כיצד קידום אורגני יגדיל את המחזור העסקי במאות אחוזים (פ)

בתור בעלי עסקים, בטח יצא לכם לשמוע לא פעם ולא פעמיים שאם אתם לא נמצאים בגוגל במקומות הראשונים, זה כאילו שאתם לא קיימים בכלל...● אבל מה בעצם גורם לכך שאתר במקום הראשון יגדיל לכם את המחזור באופן משמעותי? והאם בכלל צריך להיות קשר בין האתר שאתם מפעילים לבין ההתמחות המקצועית שלכם? ● הכתבה מאת דניאל זריהן, מומחה קידום בגוגל ● לכתבה המלאה
כיצד קידום אורגני יגדיל את המחזור העסקי במאות אחוזים (פ)
בתור בעלי עסקים, בטח יצא לכם לשמוע לא פעם ולא פעמיים שאם אתם לא נמצאים בגוגל במקומות הראשונים, זה כאילו שאתם לא קיימים בכלל... אבל מה בעצם גורם לכך שאתר במקום הראשון יגדיל לכם את המחזור באופן משמעותי? והאם בכלל צריך להיות קשר בין האתר שאתם מפעילים לבין ההתמחות המקצועית שלכם?

כדי לענות על השאלה הזו ניקח מקרה מבחן אמיתי: ס' הגיע מעולם הנדל"ן ולא ממש התמחה בשיווק באינטרנט, אבל הוא בהחלט ראה את הפוטנציאל הגדול שגלום בו. לכן, הוא היה מוכן להשקיע באתר מסחר אלקטרוני בתחום הבריאות יחד עם כל הסחורה בסכום של כמה עשרות אלפי שקלים.

בהתחלה האתר לא ממש היה רווחי בלשון המעטה, עם כ – 1000 כניסות בחודש בלבד, אבל לאחר תהליך קידום אגרסיבי של שנה בלבד, האתר כבר הגיע ל – 15,000 כניסות בחודש והמחזור העסקי גדל ב – 800%! בשלב זה הוא כבר היה יכול להרשות לעצמו לשכור משרד ולפתוח מוקד שירות לקוחות על מנת להגדיל עוד יותר את המכירות... כיום האתר התפתח ומדובר באחד האתרים המובילים בארץ בתחומו.

למה כדאי לקדם אורגנית ולא דרך ערוצים אחרים?
קודם כל, באינטרנט אסור להזניח שום ערוץ שיווקי, בין אם מדובר בפעילות בפייסבוק, הצגת מודעות ממומנות שעולות כסף ומובילות את הגולש לעמוד נחיתה, יצירת קשר עם קהל הלקוחות דרך פורומים ואתרים מקצועיים וכך הלאה.
לעומת זאת, לקידום אורגני יש מספר יתרונות משמעותיים :
• ככל שעובר הזמן, כך הקידום נעשה אפקטיבי יותר וההחזר על מה שהשקענו גדל.
• יש לנו שליטה מוחלטת במה שיוצג באתר ואנחנו לא כבולים לתבנית או פורמט מסוים
• אפשר לבחור כל מודל עסקי : החל ממכירת מוצרים, דרך רווחים מנותני חסות ומפרסמים אחרים ועד מתן גישה לתכנים בלעדיים (עיתון אלקטרוני או אפילו מחירון כלי רכב).
• ישנה אפשרות לקדם כמה אתרים במקביל או לפתוח מספרי אתרי משנה (לדוגמה, מותגים אחים)
• אנחנו יודעים פחות או יותר מהי העלות לחודש ויכולים לתכנן את התקציב שלנו בצורה מדויקת יותר, זאת לעומת עלות ההשקעה בערוצים אחרים שיכולה להשתנות בצורה דרסטית על מנת לשמור על אפקטיביות.

אז איך בדיוק זה קרה?
לקידום אורגני נכון יש מספר שלבים שביצוע שלהם בצורה הטובה ביותר לא רק תורמת לדירוג האתר בגוגל, אלא גם מגדילה את הרווחים שלו בלי תלות במיקום שלו.
אם נחזור לאתר בתחום הבריאות, הרי שתהליך הקידום יכול להיראות כך:

אופטימיזציה ברמת האתר
בשלב הראשון משפרים את האתר עצמו (עושים לו אופטימיזציה). המטרה של האופטימיזציה היא כפולה: להתאים את האתר בצורה טובה יותר לגוגל ולשפר את נוחות הגלישה באתר.
את האופטימיזציה לגוגל מבצעים באמצעות התאמה של תוכן הדפים באתר למה שאנחנו רוצים שהגולשים יימצאו בגוגל. לדוגמה, אם יש לנו דף למכירת תוספי תזונה, נוכל לרשום בחלק שמוצג לגולשים בגוגל (תגי המטה) את שמות הוויטמינים הכי פופולאריים ולהוסיף שאצלנו המחירים זולים יותר מאשר ברשתות הפארם. את הדף עצמו נחלק לכותרות משנה כשמתחת לכל כותרת כזו תהיה פסקה על אותו הוויטמין עם קישורים לדפים של מוצרים ספציפיים.
על מנת להפוך את האתר לנוח יותר לגלישה – אנחנו צריכים לאתר נקודות בעיתיות ולתקן אותן, למשל:
• תפריטים לא ברורים עם קישורים כפולים
• דפים ארוכים מדי בלי חלוקה לעמודי משנה (למשל, פינת מאמרים)
• אין חלק שמוקדש לחדשות ועדכונים אחרונים ולכן הגולשים מרגישים שהאתר "מת" – במקרה הזה אפשר גם לפתוח בלוג שבו הגולשים יכולים להגיב על כל פוסט חדש שעולה
• הבלטה של קישורים לרשתות חברתיות כמו למשל עמוד אוהדים בפייסבוק, קישור לדף העסק בגוגל פלוס וכך הלאה
• לגרום לכך שהאתר יעלה מהר יותר על ידי שיפור הקוד שלו
• התאמת האתר בצורה מלאה לגלישה מסמארטפונים אם הוא עדיין לא כזה...
• הוספת גולשים לרשימת תפוצה שתעדכן את הגולשים על מוצרים חדשים ועדכונים מעניינים וכך תגדיל את מספר הגולשים החוזרים
כאשר האתר נוח יותר לגולשים, הם תופסים אותו כחדיש ועדכני יותר, ולכן הסיכוי שירצו לקנות דווקא ממנו גדלים באופן משמעותי. כך אפשר להגדיל את אחוזי המכירות אפילו במספר דו ספרתי.

בניית קישורים לאתר
בניית קישורים לאתר גם היא חלק משמעותי מאוד בקידום שלו, והסיבה היא שמספר הקישורים שמפנים לאתר הוא מדד חזק לגוגל שהאתר רלוונטי לגולשים כאשר הם מחפשים משהו שקשור אליו. הקישור יכול להיות מאתר שפרסמנו בו מאמר אורח (ככל שהאתר מוכר יותר, כך יש לקישור השפעה טובה יותר), אינדקס אתרים מקצועי (עורכי דין, שיפוצים וכו'), אתרי שאלות ותשובות (כגון סטיפס), רשימת אתרים מומלצים של בעלי אתרים אחרים וכך הלאה.
עם זאת, בניית הקישורים צריכה להתבצע בצורה חכמה וחשוב "להשקיע" בכל קישור. למשל, בדרך כלל הכי קל לקבל קישור מהחלק התחתון של אתר אחר (נקרא גם פוטר), אבל אם יש יותר מדי קישורים כאלו, האתר עלול להיתפס ככזה שמשתמש בספאם בתור טקטיקת הקידום שלו ולרדת בדירוגים כמעין סוג של עונש... לכן חשוב לבחור חברת קידום או מקדם שיש להם רקע בנושא ולא להתפתות להצעות של "בוני קישורים" שבדרך כלל משתמשים בטקטיקות מסוכנות.
קישורים טובים באתרים פופולאריים יכולים גם להזרים לאתר גולשים שמעוניינים באופן ממוקד במה שיש לנו למכור ולכן אחוזי המכירות מהם יהיו גבוהים יותר מאשר אצל הגולש הממוצע (שיכול להגיע אלינו "בטעות").

מעקב ואופטימיזציה שוטפת
עד כאן טוב ויפה, אבל אם לא עוקבים אחרי תהליך הקידום באופן שוטף, הוא לא שווה כמעט כלום. בדרך כלל עושים זאת בין היתר באמצעות מעקב אחרי המיקומים של מילות המפתח (ביטויי החיפוש) כאשר השאיפה היא להגיע לפחות לעמוד ראשון אם לא לשלישיה הראשונה.
למרות זאת, המיקום עצמו לא מספיק וצריך גם לדעת כמה גולשים בדיוק הגיעו מכל מילת מפתח ומה היחס בין מספר הגולשים שהגיעו ממילה מסוימת לבין המיקום שלה. באופן זה אנחנו יכולים לזהות הזדמנויות חדשות שאולי לא חשבנו עליהן קודם (למשל – "טיפים לשימוש בגלולות היריון"). את הנתונים האלו אפשר לראות בשירות מיוחד של גוגל שנקרא Search Console.
עוד דבר שכדאי ואפשר לבדוק הוא כיצד הגולשים נעים בתוך האתר – אחרי הכול, כל גולש "נוחת" מגוגל בדף אחר ומשם הוא צריך להתקדם לטופס או לעבור המכירה הרלוונטי. אם נראה למשל שכמעט אין גולשים שקנו מאתנו לאחר שהגיעו לדף "אודות", נוכל להסיק שאולי הדף לא מספיק מושך או לא כולל בתוכו קישורים רלוונטיים לעמודי מכירה באתר.

מתי לסיים את תהליך הקידום?
התשובה היא שעד שהאתר לא נסגר מסיבה מסוימת, חייבים לקדם אותו כל הזמן ולחשוב על הקידום כחלק אינטגרלי מהתפעול שלו. הסיבה לכך היא שהמתחרים אף פעם לא יושבים בשקט וגם הם מחפשים דרכים יותר אפקטיביות לקדם את האתרים שלהם או של הלקוחות שלהם.
הסיבה השנייה היא שגם הגולשים עצמם משנים את ההעדפות שלהם : יש תקופות שבהם יש מוצרים וטרנדים חמים אשר מתחלפים באחרים תוך כדי מספר חודשים או אפילו שבועות. לפעמיים תהיה תחרות אגרסיבית יותר של המתחרים שלנו שינסו לשבור את השוק ולהעביר את הלקוחות שלהם אלינו. גם את הטרנדים האחרונים ניתן לראות עם כלים של גוגל כמו למשל "גוגל טרנדס" או "מתכנן מילות המפתח" (מיועד לקידום ממומן, אבל רלוונטי גם לקידום אורגני).
בהצלחה!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.