מערכת COL | יום י"ב אב ה׳תשע״ח 24.07.2018

בלגיה: מעמד מפואר לסיום 'מבצע תורה' וחלוקת תעודות הצטיינות

מעמד מפואר סביב שולחנות ערוכים נערך לכבודה של תורה וסיכם חודשי לימוד גדושים בישיבת "תומכי תמימים", לבני השלוחים ברחבי אירופה ומדינות חבר העמים • נשאו דברים: אב"ד קהילת 'שומרי הדת' הגאון רבי דוד משה ליברמן שליט"א. הרב הראשי ושליח הרבי לפטרבורג שברוסיה, הרב מענדל פעווזנער. הרב יעקב משה וואלברג. הגאון רבי אהרון שיף שליט"א, וראש הישיבה הרב מנחם מענדל טברדוביץ' • לכתבה המלאה
בלגיה: מעמד מפואר לסיום 'מבצע תורה' וחלוקת תעודות הצטיינות
צילום: משה יונתן, אנטוורפן בלגיה

אור יקרות בקע מאולם 'כתר מלכות' שע"י בית חב"ד באנטווערפן שבבלגיה. היה זה מעמד מפואר לכבודה של תורה, שסיכם חודשי לימוד גדושים בישיבת "תומכי תמימים", לבני השלוחים ברחבי אירופה ומדינות חבר העמים. וכן חלוקת תעודות הצטיינות במסגרת 'מבצע תורה' שנערך במהלך השנה החולפת.

מבודשפט שבהונגריה ומבאקו שבאזרבייג'אן, ממאנצעסטר שבאנגליה, רומא שבאיטליה, הוטרייך שבהולנד, מוסקווה ברוסיא, קייב באוקרינה, ומדינות נוספות, נהרו הורי התלמידים, בעצמם שלוחי הרבי הפזורים ברחבי אירופה ומדינות חבר-העמים, לרוות נחת חסידי מבניהם שהשקיעו מלוא מרצם מידי יום ביומו בלימוד הנגלה והחסידות, כמו גם בעבודת התפילה מתוך חיות והתמסרות רבה.

סביב שולחנות ערוכים התיישבו ההורים, יחד עם ילדיהם התמימים, לסעודת מצווה רבתי לכבוד גמרה של תורה.

מנחה המעמד הרב שמואל פרנקל שכבר שנים רבות מנחה בטוב טעם ובחן המיוחד השמור לו את המעמד המרומם של סיום שנת הלימודים, פתח בדבריו על כך שסיימו את שלוש השנים של קיום הישיבה ובשלוש הוי חזקה שיש תוקף וחוזק לקיום הישיבה, מה שמוכיח על הצלחת הישיבה, כפי שרואים בתלמידים העומדים לפנינו.

נציג התלמידים הת' מנחם מענדל חזן מרומא, הוזמן לערוך סיום מסכת בבא קמא, שנלמדה בישיבה בשנה שחלפה, וכהוראת הרבי לימי תשעת הימים.

נציג התלמידים ערך הדרן על המסכת, תוך שילוב דוגמאות מחיי היום יום, אודות הוראות בעבודת השם הנלמדות מעניני המסכת בהם עסקו התמימים בזמני הלימוד, כשבסוף דבריו הודה בחום להנהלת הישיבה שמשקיע רבות למען הצלחת התלמידים ועלייתם מחיל אל חיל.

אחריו עלה לדוכן נציג בוגרי הישיבה שממשיכים לישיבה גדולה, הת' דוד הבלין מדרזדן שבגרמניה, וחזר שיחת קודש מכ"ק אדמו"ר בענייני בית הבחירה בטוב טעם ובהסברה נפלאה.

הנציג הביע רגשי תודה והערכה עמוקים, בשמם של חבריו העולים לישיבה גדולה, להנהלת וצוות הישיבה על ארבע שנות הלימוד בין כותלי הישיבה הקדושה ועל החיות החסידית שספג בשנים אלו.

נציג ההורים, הרב הראשי ושליח הרבי לפטרבורג שברוסיה, הרב מענדל פעווזנער, לשאת דברים. בנאומו שילב משיחותיו הק' של הרבי אודות 'אשו משום חיציו'. הרב פעווזנער חיזק את הבחורים להמשיך בניצול הזמן ללימוד התורה בזמן הפנוי ולקחת את כל מה שקייבלו בישיבה להמשך החיים.

רבה של פטרבורג, השמיע בדבריו מילים חמות על התמסרות צוות הישיבה לתלמידים, והודה בחום להנהלת הישיבה, ולרב שבתי סלבטיצקי שמשקיע לילות כימים הן בניהול הכספי והן בפן החינוכי של התמימים שיגדלו כפי הכוונה העליונה.

תאורת החשמל באולם כבתה בעת שעל המסך הוקרן קליפ וידאו מושקע, המסכם בתיעוד מצולם את שנת הלימודים שהסתיימה זה עתה. תמהיל של רגעים בלתי נשכחים, הוצגו בזה אחר זה. כך לדוגמא, הריתחא דאורייתא בזאל, הפארבריינגענס המעוררים אל תוך הלילה, מעמד באנקעט השלוחים הייחודי שנותר חקוק בליבות התלמידים, כמו גם שאר ההתרחשויות בישיבה בשנת הלימודים החולפת אשר הטביעו חותם בל יימחה והעניקו עוז ותעצומות ללימוד התורה מתוך געשמאק.

אחר ההקרנה עלה לדוכן הנואמים, אב"ד קהילת 'שומרי הדת' הגאון רבי דוד משה ליברמן שליט"א, שממרומי גילו המופלג וחרף חולשתו עשה מאמצים לבוא ולפאר את המעמד. הרב ליברמן תהה בדבריו הנלהבים מדוע בסיום מסכת בתשעת הימים מותר לאכול בשר והרי חייבים להתאבל על הבית המקדש? אלא, השיב הרב, כשמסיימים מסכת מתקשרים בקשר נפלא עם הקב"ה וזה מעט מזיער של קדשות בית המקדש, וא"כ בבחינה מסויימת בית המקדש לא חרב. וסיים בהתרגשות כי על כל התמימים להמשיך ללמוד כל לימוד תורה זה בניית בית המקדש הפרטי של כל אחד מכם, ויהי רצון שנזכה לבניית בית המקדש הכללי במהרה בימינו. הציבור ענה בהתלהבות "אמן".

עם סיום דבריו המרתקים, פתח בנאום סוחף ומיוחד, הרב יעקב משה וואלברג, אביו של הת' מענדל וואלברג הלומד בישיבה. נאומו התאפיין בדברי עידוד לתמימים תוך הדגשת מעלתם המיוחדת של חיילי בית דוד, בהיותם בני מלך. "אופן העבודה צריך להיות בצורה יותר מרוממת ונעלית מכל אדם אחר, ואפי' בחור אחר מכיון שתמימים לומדים חסידות זה עצמו  פועל התרוממות ועדינות שאין באף מקום אחר", ציין בדבריו.

אב"ד הקהילה החרדית 'מחזיקי הדת', הגאון רבי אהרון שיף שליט"א, שערך מבחן כללי לתלמידים בערב שלפני על כל מסכת בבא קמא בע"פ, הביע התפעלות רבה מעוצמת הידיעות של התמימים בנבכי המסכת. "מדובר בנערים שהגיעו לישיבה ממדינות שבהם גחלת היהדות אינה חזקה, וכיום הם עומדים בכור המבחן ושולטים בכל מסכת בבא קמא", הרב סיפר שבעצמו בחן את התמימים למעלה משעה ולא האמין למראה עיניו, והוסיף שללא המסירות של הצוות אי אפשר להגיע לרמת ידיעה כזו וזה הזדמנות להכיר טובה לצוות המסור של הישיבה, ונתן מסר להורים "אתם שולחים את בניכם למקום הכי טוב" ציין בהתרגשות המרא דאתרא.

במעמד הסיום בלטו בהשתתפותם אנשי עסקים, יהלומנים מתומכי הישיבה ורבים אחרים שנטשו את בתי העסק, על מנת להצדיע לתלמידי הישיבה ורבניה ולתת כבוד לתורה. הם התקבלו בכבוד הראוי, ואף קיבלו על עצמם להוסיף בתמיכתם בלומדי התורה, תלמידי התמימים, בגשם וברוח.

מסכת הנאומים נחתמה במילים חמות שנשמעו מפיו של העומד בראשות הישיבה ומנווט את הספינה במסירות אין קץ, הרב מנחם מענדל טברדוביץ', אשר עמד בדבריו על חשיבות ההתמדה והשקידה בלימוד הנגלה והחסידות, ותיאר כיצד עמלו התמימים יחד עם רבניהם ומחניכהם בכדי להגיע ליעד הנכסף ולסיים בהצלחה את שנת הלימודים ואת מבצע התורה הנפלא, שנערך גם בשנה זו, לעילוי נשמת התמים אורי ניסן בן יבדלחט"א השליח הרב החסיד ר' מנחם מענדל גורארי' שליט"א.

ראש הישיבה השמיע דברי פרידה נרגשים מהמחזור הראשון בישיבה שנוסדה אך לפני מספר שנים, ואיחל הצלחה רבה לבוגרים שהולכים מחיל אל חיל ויוצאים לישיבות גדולות ברחבי תבל בתום שנות לימוד גדושות בישיבה.

במהלך הערב, הוקרן על המסך דברי ברכה ועידוד לתלמידים מפי המשפיע הכללי בישיבה ושליח הרבי לבלגיה, הרב שבתי סלבטיצקי, אשר הביע את התרגשותו מהמעמד המיוחד ונפרד בחום מהתלמידים הבוגרים תוך שהוא מדגיש כי ישמח מאוד לעמוד בקשר עמם בכל עת.

רגעי השיא במעמד הכביר נרשמו בשעה שהתלמידים כולם ניגשו אל בימת הכבוד, שם קיבלו לידיהם בהתרגשות את תעודות ההצטיינות מאת ראש הישיבה ורבני העיר, אשר צירפו את חתימתם לתעודה המהודרת שתישאר לעדות נצח על עמל התורה שלהם.

עין לא נותרה יבשה ברגעים נשגבים אלה, כשתלמידי הישיבה, בניהם של שלוחי הרבי המוסרים את נפשם בנקודות נידחות בגלובוס, עמדו בשורות ארוכות ותעודותיהם בידיהם, נושאים בגאווה חסידית את לפיד האש שנמסרה להם מאבותיהם השלוחים ומבטיחים בליבם להמשיך ביתר שאת בלימוד התורה והפצת המעיינות לנחת רוחו העצום של המשלח.

הנהלת הישיבה ביקשה להודות לרב שלמה קוריץ, שהתמסר בחודשי הלימוד ל'מבצע התורה' הגדול בישיבה וניהל אותה ביד רמה וכן למשפחת גוראריה המפוארת שפורסת חסות על  העלויות הגדולות לעילוי נשמת בנם ע"ה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.