מערכת COL | יום י"א אב ה׳תשע״ח 23.07.2018

ראש עיריית ירושלים: "בנס אבן במשקל 100 קילו לא פגעה באדם"

לאחר נפילת האבן ברחבת עזרת ישראל בכותל, הגיע למקום ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מהנדס העיר אדר' שלמה אשכול ואנשי המחלקה למבנים מסוכנים • ברקת: "נס גדול קרה הבוקר" • הערב (ב') ייערך סיור במקום עם שרת התרבות והספורט מירי רגב, הרב הראשי לישראל דוד לאו, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ' ועוד • לכתבה המלאה
ראש עיריית ירושלים:
ברקת מציץ ובוחן נזקים; צילום: דוברות עיריית ירושלים
לאחר נפילת האבן ברחבת עזרת ישראל בכותל, הגיע למקום ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מהנדס העיר אדר' שלמה אשכול ואנשי המחלקה למבנים מסוכנים.

לאחר התייעצויות וכדי למנוע סכנה, הוציא מהנדס העיר צו מבנים מסוכנים לאזור והוא גודר ושולט על מנת למנוע כל כניסה אליו עד לטיפול רשות העתיקות במקום.

בימים הקרובים תערוך רשות העתיקות מיפוי של האבנים במטרה לשמר אותן ולהסיר כל סכנה.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת ציין כי "נס גדול קרה הבוקר כאשר האבן במשקל של כ-100 קילו נפלה בסמוך למתפללת בעזרת ישראל ולא פגעה בה".

עוד הוסיף ברקת ואמר: "בכוונתי לבקש ממשרד ראש הממשלה האחראי על המקום, להרחיב את הבדיקות התקופתיות שנעשות באמצעות רשות העתיקות בכותל המערבי גם לעזרת ישראל ולכל אורך הכותל המערבי וכן גם לכותל הדרומי, בכדי למנוע תהליך התפוררות ולוודא שניתן להתקרב לכותל ללא סיכון. לאחר השלמת הטיפול התחזוקתי של רשות העתיקות יוסר הצו והרחבה תוחזר לשגרה הנהוגה בה עד כה".

הערב (ב') ייערך סיור במקום לאנשי תקשורת עם שרת התרבות והספורט מירי רגב - הממונה על רשות העתיקות בכותל המערבי, בעקבות נפילת האבן. ל-COL נודע, כי בסיור ישתתפו גם הרב הראשי לישראל דוד לאו, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ', מנכ"ל רשות העתיקות ישראל חסון וגורמים נוספים. במהלך הסיור תיבחן בין היתר סוגיית המשמורת על האבן.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.