מערכת COL | יום ח' אב ה׳תשע״ח 20.07.2018

מכללת 'תובנות' מסכמת שלושה ימים של למידה בעיון

מאות נשים מכל הגוונים והקהילות השתתפו השבוע בשלושה ימי עיון מרתקים ומעצימים שאורגנו על ידי מכללת 'תובנות' ● מנהלות, אימהות, מורות, מטפלות, מפיקות, ותלמידות מכל רחבי הארץ ● בתכנית האמנותית: שליחת הרבי בקטמנדו - הגב' חני ליפשיץ ● כמו"כ השתתפו המרצות: ד"ר נאווה וסרמן, הדוקטורנטית אוריה בק, הגב' אסתי בן מעש, הגב' אתי בורכוב, ד"ר אורית גמליאל ועוד ● לכתבה המלאה
מכללת 'תובנות' מסכמת שלושה ימים של למידה בעיון
"מדובר באירוע היסטורי עבורנו" אומרת מנהלת המכללה הרבנית נחמה אסולין. "אחרי לבטים רבים בשנים קודמות, השנה, לראשונה, הוחלט במכללת תובנות לצאת עם המיזם לפועל וב"ה רואים פירות", היא אומרת. "זרם התגובות המרגשות המגיעות אליי הוא בלתי פוסק".

ימי העיון התקיימו בימי שני, שלישי ורביעי האחרונים בסימן "את מובילה" ונמשכו מידי יום עד לשעות הקטנות של הלילה, עם חשיבה לפרטים הכי קטנים: הרצאות מאת המרצות הטובות ביותר בתחומם עם השיטות המובילות שפיתחו, בר עשיר ומושקע במיוחד, הגרלות על מזוודות איפור בשווי אלפי שקלים, ערכת שי יוקרתית לכל משתתפת, דוכנים לממכר מוצרי איפור וטיפוח מבית עדה לזורגן במחיר הקרן, ועוד.

המרצה ד"ר נאווה וסרמן, עובדת סוציאלית קלינית, ריתקה את הקהל כשהסבירה על "עולמו הפנימי של המכור", על הנסיבות שמביאות אותו למצב זה, ועל הדרכים למנוע התמכרות ולזהות אותה.

הדוקטורנטית אוריה בק, מפתחת שיטת EMP לטיפול מהיר בחרדות, הרצתה לקהל על עקרונות השיטה שלה - שהולכת ומתפשטת כאש בשדה קוצים - תוך שהיא הדגימה בשידור חי על המשתתפות כיצד ניתן לטפל בחרדות ובטראומות בצורה ממוקדת ובזמן קצר. הנשים שהשתתפו בהדגמה, עלו לבמה עם טראומה מסוימת שמלווה אותם ויצאו נפעמות מיעילות השיטה.

אחד מרגעי השיא המרתקים בימי העיון של תובנות היה ללא ספק "תיאטרון הפלייבק" – נשים שישבו בקהל עלו זו אחר זו לספר סיפור אישי קצר, ארבע שחקניות הקשיבו לסיפור שלהן ברוב קשב ותוך כדי ירידת האישה המספרת מהבמה הספיקו השחקניות לעבד את הסיפור ולאחר מכן להמחיז אותו לקהל.

את התכנית האמנותית הובילה שליחת כ"ק אדמו"ר זי"ע בקטמנדו – הגב' חני ליפשיץ, ששיתפה את הקהל – עם המון רגש והומור - מניסיונה העשיר כתושבת וכשליחת חב"ד במדינת העולם השלישי, והסבירה כיצד ניתן להתמודד באתגרים ובמצבים שנראים כבלתי אפשריים.

כמו כן השתתפו המרצות הבאות: הגב' מירי מלמד - מאסטר וטריינר NLP ומגדולות המרצות בתחום, הגב' עדי לחיאני - אשת חינוך ומטפלת בשיטת "פסיכולוגיה בתלת-מימד", ד"ר אורית גמליאל, הגב' אסתי בן מעש - סגנית מנהלת בתיכון "בית רבקה" בנתניה. הנחתה את הערב: הגב' חני אסולין.

הגב' יסמין בנין - עו"ס ומנהלת מחלקת נוער חרדתי בפתח תקווה, הגב' רותי פנחסי, הגב' אודליה טובים - עו"ס באגף הרווחה החרדי, הגב' אתי בורוכוב - גרפולוגית ומחברת הספר 'פנימיות הכתב', ועוד.

האירוע התקיים בסיוע עיריית פתח-תקווה, ובסיוע הפעיל הנמרץ ר' אשר שוקר – מחזיק תיק הרווחה בעיר, והאיש שפועל רבות למען העשרת התרבות החרדית וטיפוח ההעצמה הנשית ב'אם המושבות', ובסיוע ר' אהרון גפני – מנהל 'מפתח', והרב אוריאל בוסו – סגן ראש העיר.

השלושה ביקרו במקום, הביעו את התרשמותם ובירכו את הקהל. גם הגב' שפרה ווהב, הלוקחת חלק פעיל בכל התכניות והמיזמים של תובנות, בתכנונם ובתפעולם, סייעה רבות להצלחת האירוע.

מנהלת תובנות, הרבנית נחמה אסולין, מסכמת: "ה'אני מאמין' של מכללת תובנות הוא שלכל אחת יש את ה'איילת השחר' שלה. לכל אחת בכל מצב יש אפשרות לפגוש את האור שמנצנץ מתוך הלילה את השחר מתוך החשיכה ולגלות בעצמה מאגרי כוח אתם היא יכולה להצמיח את עצמה ויחד אתה את כל הסביבה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.