מערכת COL | יום ז' אב ה׳תשע״ח 19.07.2018

בנות 'לחיים ולברכה' במסע "קורעות את השמים"

אפילו הנהג האוקראיני ואלרה הבחין בהתרגשות בראותו את קבוצת הבנות הלא שגרתית העולה אל האוטובוס משדה התעופה בקייב. טיול בנות? שאל את אחת הבנות. זה מסע תפילה, השיבה לו, כדי למצוא חתנים טובים... ● כך החל המסע בן ארבעת הימים באוקראינה, של בנות ארגון "לחיים ולברכה" מבית "עדי עד", מסע שמטרתו השתטחות על אהלי הצדיקים, לבקש מהם שיפעלו תיכף ומיד ממש בעניין הכי עיקרי, הקמת בית נאמן בישראל לכל אחת ואחת מבנות הקבוצה ● לסיפור המלא ולגלריית תמונות
בנות 'לחיים ולברכה' במסע
צילומים: ח.מ. מימון, צ. שאער ובנות הקבוצה המוכשרות
מאת: אסתי קולקר | נחמה אמיתי

אפילו הנהג האוקראיני ואלרה הבחין בהתרגשות בראותו את קבוצת הבנות הלא שגרתית העולה אל האוטובוס משדה התעופה בקייב.
טיול בנות? שאל את אחת הבנות. זה מסע תפילה, השיבה לו, כדי למצוא חתנים טובים...

כך החל המסע בן ארבעת הימים באוקראינה, של בנות ארגון "לחיים ולברכה" מבית "עדי עד", מסע שמטרתו השתטחות על אהלי הצדיקים, לבקש מהם שיפעלו תיכף ומיד ממש בעניין הכי עיקרי, הקמת בית נאמן בישראל לכל אחת ואחת מבנות הקבוצה.

הבנות, יחד עם מלוות המסע- הגב' ברכה טברדוביץ' שתחי'- יו"ר הארגון, הגב' נחמה אמיתי, הגב' חני גולדברג והגב' רחל הבר- החלו את המסע עם הנחיתה בשעות אחר הצהריים, בפלך פסטוב, בקברו של ר' אברהם המלאך- בנו של המגיד ממעזריטש.

לאחר תפילה מעומק הלב וניגוני התעוררות- עלו על האוטובוס שלקח אותן אל העיירה אנטיווקא המוקמת ליד העיר קייב. לאחר ארוחת ערב עשירה, התיישבו הבנות להיכרות והתוועדות חסידית עם הרב אסמן, שליח הרבי והרב הראשי לפלך קייב.

במהלך ההתוועדות הציג הרב את נתוני ההתפתחות המרשימים של העיירה והקהילה, את תוכניותיו לעתיד בהקמת המוסדות, ובפרט את בית הספר לבנות שבהשגחה פרטית אותו יום היה יום הנחת אבן הפינה שלו!

התרגשות גדולה אחזה במשתתפות בעת שסיפר להן שבמהלך הבני'ה של הכפר אנטיווקא הוא מצא את הציון של רבי מרדכי מצ'רנוביל ודאג לשקומו ולפיתוחו.

לאחר תפילת שחרית בציון ר' מרדכי מצ'רנוביל וארוחת בוקר ביתית, יצאו הבנות לכיוון העיר ברדיטשוב, להשתדל אצל ר' לוי יצחק- סניגורם של ישראל. אצל ר' לוי יצחק נפתחו הלבבות והשירה פרצה מעומק הנשמה.

סמוך לאוהל התיישבו הבנות לארוחת צהריים אצל השליחים משפחת טאלער, שאירחו את כל הבנות בנדיבות ובשפע יוצא דופן, עם תפריט ישראלי כיד המלך.

בצניעות אופיינית התוועדה השליחה, הגב' חני טאלער, ושיתפה בסיפורי השליחות המרתקים.
משם המשיכה הקבוצה, מתוך שמחה וצפייה, אל הבעל שם טוב הקדוש, אדמו"ר האמצעי וגולת הכותרת- שבת מברכים חודש מנחם אב במחיצת אדמו"ר הזקן בהאדיטש.

קבלת השבת אצל אדמו"ר הזקן ותהילים של שבת מברכים, האווירה המרוממת, הנוף עוצר הנשימה ,וקדושת המקום הרימו את כל הנוכחות טפח מעל הקרקע.

הארוחות, ההתוועדויות והלינה בשבת היו בלבביות מיוחדת ובהרחבה גשמית ורוחנית, בבית ההארחה של שליחי הרבי בפולטובה- משפ' סגל שיחיו.

במהלך כל המסע אצל כל אחד מהציונים הקדושים הוקראו בדקדקנות שמות הבנות לישועה על ידי הגב' ברכה טברדוביץ' כשחברותיהן עונות אמן מעומק הלב.

המסע הגיע אל סיומו עם צאת השבת, בניגוני התעוררות וכסופים, ומתוך שמחה על שהתפילות אכן התקבלו והישועה קרובה לבוא.

הבנות נפרדו מהציון בהבטחה שנציגות מהקבוצה תגיע בעז"ה בשנה הבאה להודות על הניסים, על השידוכים, על הקמת הבתים החסידיים לתפארת חב"ד ולנחת לרבי.

כשהקבוצה הגיעה לשדה התעופה, ביקש ואלרה הנהג האוראיני לברך את כולן שימצאו חתנים טובים, במשך ארבעת הימים של ליווי הקבוצה הוא הבין שהוא היה שותף למסע יוצא דופן שאינו מורגל בימים כסדרם.

משתתפות המסע יצאו בתחושת אמונה ובטחון שהגאולה הפרטית של כל אחת כבר ממש מתגשמת, יחד עם התגלות משיח צדקנו, ותכף ומיד הוא כבר כאן!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.