מערכת COL | יום ז' ניסן ה׳תשס״ה 16.04.2005

כמאה אלף ילדים במבצע לימוד ארצי של צעירי-חב"ד

כמאה אלף ילדים מ-250 מוסדות חינוכיים ברחבי הארץ נטלו חלק בחודשים האחרונים במבצע ארצי חסר תקדים של צעירי-חב"ד: "עולם חסד יבנה". התלמידים התאחדו בלימוד ושינון הלכות העוסקות במצוות הצדקה ועשיית החסד. במסגרת הפעילות החינוכית הכריזו צעירי-חב"ד על תחרות יצירות בקרב כל המשתתפים בלימוד שכללה: חיבורים, שירים, מעשי חסד שהילדים בעצמם עשו או היו שותפים להם, סיפורים קטנים על מעשי חסד, ציורים, וכו'. ועדה מיוחדת, בחרה את היצירות הנבחרות שתזכה את מחבריהם בתעודת הצטיינות ובפרסים מיוחדים. הפרויקט מומן על-ידי קרן ספרא לזכרו מר רפאל אדמון עזרא ספרא ז"ל. "בעזרתם תלמידי בית הספר הממלכי דתי מצפ"ה שבקריית מוצקין, לומדים כיצד להיות גומלי חסדים. בשם תלמידי בית הספר, ובשם הצוות החינוכי אנו מודים לכם מקרב לכם", כך כותבת מנהל בית הספר הגב' רות דדון במכתב תודה מרגש למרכז חינוכי חסידותי של צעירי-חב"ד בראשות הרב נפתלי רוט, המארגן את מבצע 'עולם חסד יבנה', בעידודו וביוזמתו של הרב יוסף-יצחק הלוי רייטשיק, מנהל פרוייקט ילדי צ'רנוביל של צעירי-חב"ד.גלריית תמונות והמשך הכתבה ב'כתבה מלאה' באדיבות אתר צעירי-חב"ד
כמאה אלף ילדים במבצע לימוד ארצי של צעירי-חב
הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב והרב נפתלי הכהן רוט

"בעזרתם תלמידי בית הספר הממלכי דתי מצפ"ה שבקריית מוצקין, לומדים כיצד להיות גומלי חסדים. בשם תלמידי בית הספר, ובשם הצוות החינוכי אנו מודים לכם מקרב לכם", כך כותבת מנהל בית הספר הגב' רות דדון במכתב תודה מרגש למרכז חינוכי חסידותי של צעירי-חב"ד בראשות הרב נפתלי רוט, המארגן את מבצע 'עולם חסד יבנה', בעידודו וביוזמתו של הרב יוסף-יצחק הלוי רייטשיק, מנהל פרוייקט ילדי צ'רנוביל של צעירי-חב"ד.

מכתבים דומים ותגובות חמות הגיעו גם ממנהלי מאתיים וחמישים מוסדות חינוכיים ברחבי הארץ, מאבן-שמואל, יהוד, קרית אתא, רמת גן, שדרות, ועוד, שתלמידיהם התאחדו עם כמאה אלף תלמידים ותלמידות במבצע ארצי חסר תקדים של צעירי-חב"ד: "עולם חסד יבנה", שמטרתו: לאחד את כל ילדי ישראל בלימוד הלכות הקשורות לעזרה לזולת, על-מנת לטפח בקרבם את הרצון וההרגל ללמוד ולקיים בגופם את "מצות הצדקה".

זו השנה השלישית שמרכז חינוכי חסידותי של צעירי-חב"ד בראשות הרב נפתלי רוט, מארגן את מבצע 'עולם חסד יבנה' בעידודו וביוזמתו של הרב יוסף-יצחק הלוי רייטשיק, מנהל פרוייקט ילדי צ'רנוביל של צעירי-חב"ד, במסגרתו מתאחדים הילדים בלימוד ושינון הלכות העוסקות במצוות הצדקה ועשיית החסד, ומשתתפים בתחרות יצירות בקרב כל המשתתפים בלימוד הכוללת: חיבורים, שירים, מעשי חסד שהילדים בעצמם עשו או היו שותפים להם, סיפורים קטנים על מעשי חסד, ציורים, יצירות אומנות ועוד.

בשנה הראשונה השתתפו במבצע כשלושת אלפי ילדים, בשנייה עלה המספר לחמישים אלף, והשנה הוכפל מספר התלמידים המשתתפים בו. את החסות לפעילות הלימודית והחינוכית במוסדות החינוך נטלה על עצמה 'קרן ספרא' לזכרו של שר החסד הנודע לתהילה מר רפאל אדמון עזרא ספרא ז"ל. המבצע נפתח בכל מוסדות החינוך בכ"ד כסלו - יום השנה החמישי לפטירתו.

במהלך החודשים האחרונים יצאו לאור על-ידי צעירי-חב"ד חוברות שינון ולימוד העוסקות במצוות הצדקה ועשיית החסד. החוברות המהודרות הודפסו בכמאה אלף עותקים, והופצו בבתי הספר. רכז המבצע הרב נועם רוט מספר כי הביקוש היה גדול במיוחד, ורק מגבלות תקציב מנעו את הדפסת החוברת בכמות גדולה יותר.

הנושא הספציפי שנבחר השנה בתוך נושא החסד היה 'עזרה לזולת'. העובדה שמשרד החינוך בישראל הכריז על שנת הלימודים תשס"ה כ'שנת החסד', הביאה לכך שמנהלי מוסדות החינוך פנו ביוזמתם וביקשו לקבל לידם את החוברות. המורים והתלמידים הקדישו שעה מדי יום ללימוד ההלכות מתוך החוברות, שנכתבו על-ידי צוות תלמידי-חכמים ומחנכים. החוברות המהודרות (לתלמידים הצעירים, ולתמידים הבוגרים) הוגשו בטוב טעם בתוכנם והם לוו בעבודות לתלמיד ובסיפורים על נושא הצדקה. אל החוברות צורף מדריך למורה ובו לקט רעיונות והצעות של פעילות בנושא הצדקה ועזר למורה בהגשת החומר הלימודי לתלמיד.


המורים מלאי התפעלות

התגובות שהתקבלו ממנהלי בתי הספר היו חמות ונלהבות כאחד. "ברצוננו להודות לכם על החוברות "עולם חסד יבנה", כותבת מנהלת בית הספר 'נועם מוריה' בעפולה. "המורים המלמדים את הנושא היו מלאי התפעלות מהחוברות שהיו כתובות בטוב טעם, ושאר הקיפו את הנושא ביסודיות. התלמידים נהנו מהחומר, ולמדו מקרוב על העזרה לזולת. יישר כחף והמשיכו בפועלכם הרב".

מכתב מרגש במיוחד הגיע מהרב נועם הכהן, ראש תלמוד-תורה ובית הספר ממלכתי-דתי בישוב כפר-דרום שבגוש קטיף. "אנו מודים לכם על הזכות שנפלה בחלקנו להשתתף במפעל חשוב זה של לימוד מצוות החסד. הדבר חשוב בכל עת, ובמיוחד בשעות אלו שעיני כל העולם נשואות לארץ הקודש. התחזקותנו בתורה, במצוות ובגמילות חסדים נותנת תוקף לאחיזתנו באדמתנו, ומבצע זה תורם רבות למטרה נעלית זו"...

"אין ספק כי תלמידנו יפיקו מהלימוד בחוברות תועלת רבה, ובעזרתכם נוכל לפתח בהפ כישורים חברתיים המבוססים על ערכי התורה והמצוות", כותבת הגב' טובה פלג, מנהלת בית הספר חט"ב עמלנית בתל-אביב. "החוברות ערוכות בצורה יפה ומושכת את העין. התכנים בחוברות מעניינים, והמשימות מאתגרות".

במבצע השתתפו מוסדות חינוך מכל הזרמים והפלגים: תלמודי תורה, בתי ספר ממלכתי-דתי, בתי ספר חילוניים, חטיבות ביניים ותיכוניים, ואף בתי ספר של החינוך המיוחד. נציגות נכבדה של בתי ספר נרשמה מחבל עזה, ומהשומרון: אלון מורה, שבי שומרון, וכפר-דרום. שמעו של המבצע המצליח הגיע גם אל מעבר לים, ואל בתי הספר בישראל התווספה קבוצה של כשלושים בתי ספר מז'נבה, פריז, פטרבורג, בואנס-איירס, ניו-יורק, טורונטו, ומילאנו.


תחרות יצירות אומנות

במסגרת הפעילות החינוכית הכריזו צעירי-חב"ד על תחרות יצירות בקרב כל המשתתפים בלימוד שכללה: חיבורים, שירים, מעשי חסד שהילדים בעצמם עשו או היו שותפים להם, סיפורים קטנים על מעשי חסד, ציורים, וכו'.

כדי לעודד את העשייה החינוכית בקרב כל התלמידים בישרו המארגנים כי תיערך הגרלת פרסים בין כל מגישי היצירות. במקביל תבחרנה על-ידי ועדה מיוחדת, יצירות נבחרות שתזכה את מחבריהם בתעודת הצטיינות ובפרסים מיוחדים. הפרס הראשון: מחשב אישי משוכלל. ניתנה האפשרות להגיש עבודות קבוצתיות מטעם בית-הספר ועל-פי החלטת ועדת השופטים יוענק המחשב כפרס למוסד.

היצירות המיוחדות עסקו במגוון נושאים סביב נושא החסד: א) חיבורים בנושא "צדקה וחסד". ב) שירים בנושא "צדקה וחסד". ג) לקט סיפורים על מעשי חסד ממקורותינו. ד) לקט סיפורים על מפעלי חסד המוכרים לתלמידים. ה) סיפורי ילדים על מעשי חסד שעשו בעצמם או היו שותפים להם. ו) ציורי ילדים המביעים מעשי חסד וחשיבותם. ז) מלאכות יד ביוזמה פרטית או במסגרת שיעורי המלאכה. ח) מלאכות קבוצתיות המתארים מפעלי חסד לסוגיהם. ט) יוזמות מקוריות אחרות.

היצירות הנבחרות הוצגו השבוע, בבית צעירי-אגודת-חב"ד בכפר-חב"ד. בתערוכה ביקר יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד ויו"ר אגודת-חסידי-חב"ד בארץ הקודש הרב יוסף-יצחק הכהן אהרונוב, מנהל המבצע הרב נפתלי הכהן רוט, וכן ועדת השופטים שהורכבה מאנשי חינוך ויועצים חינוכיים שבחרה את חמשת היצירות המובחרות שיזכו את יוצריהן במחשב אישי. הקריטריונים שעמדו לשיקול חבר השופטים לשיפוט ולבחירת יצירות מצטיינות היו: מקוריות, צורת הגשה, תוכן, גיל המגיש.

בחודש הבא, יערך במשכן נשיא המדינה משה קצב, טקס קבלת הפרסים, הכרזת שמות הזוכים, והענקת תעודות ההצטיינות לתלמידים. בטקס המכובד ישתתפו נציגים נבחרים ומנהלי בתי הספר, נציגים ממשפחת ספרא, רבנים, אנשי המרכז חינוכי חסידותי וצעירי-חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב, ואישי ציבור רבים.

יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד ויו"ר אגודת-חסידי-חב"ד הרב יוסף-יצחק אהרונוב, אומר כי "הרבי ייחד מאות שיחות קודש על מבצע צדקה ועל צו השעה בדורנו דור הגאולה לחנך את ילדנו למצווה גדולה זו. מנהלי המוסדות והמחנכים, שמחו על הזדמנות  המיוחדת שהוגשה להם על מגש של כסף, וצירפו את תלמידיהם אל המוני ילדי ישראל בארץ ובחו"ל בלימוד האחיד של צדקה חסד. העבודות והיצירות של התלמידים הוכיחו כי המבצע הוכיח את עצמו והתלמידים חדורים כעת יותר בעשיית חסד ובעזרה לזולת".




הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב והרב נפתלי הכהן רוט


  אהל אברהם פתוח לארבע הרוחות


     "אולי גם לכם יש בגדים לתרום?"....


            התמים ישראל כהן המרץ שמאחורי התערוכה עם הרב רוט


חסד במסדרונות בית הספר






     "מצוה גוררת מצוה" – רכבת החסד


        משפחת החסד בפעולה


 רואים ומפנימים...


"צדקה מזרזת את הגאולה" קופות צדקה מעוצבות בכלי המקדש


אילן החסד


"עמוד החסד" גם תכשיטי הסבתא אשת החסד שובצו במוצג


"יומם יצוה ה' חסדו" – לוח שנה בתוכן של חס"ד


"נלכה באורחותיו" שליחות מצוה- דולר לצדקה


שער חוברת המבצע

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
התמים ר' ישראל הכהן
ח' ניסן ה׳תשס״ה
משגיח סדרי חסידות ושבתות בישיבה קטנה תורת אמת ירות"ו הינו "המרץ" שאחרי הרבה דברים טובים ובפרט אחרי עולם חסד יבנה בפועל ממש בעזרה גשמית ורוחנית לרבים, חזק ואמץ ויישר כח.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.