מערכת COL | יום ד' אב ה׳תשע״ח 16.07.2018

גוטניק: "שקד טובה ליהודים". בן כספית ב'מעריב': 'זה לא יעבוד'

הכתב גיל הופמן מפרסם הבוקר ב"ג'רוזלם פוסט", כי הרב יוסף-יצחק גוטניק מאוסטרליה, שתמך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה ואף הריץ אותו תחת הקמפיין "נתניהו טוב ליהודים" - תומך כעת בשרת המשפטים איילת שקד לראשות הממשלה • העיתונאי בן כספית מ'מעריב' סיפק את עמדתו הבוקר (ב') בעיתון, מדוע לדעתו שקד לא תפרוש כנפיים, תערוק מ'הבית היהודי' ל'ליכוד', ותתמודד על ראשות הממשלה - ראש בראש מול יו"ר המפלגה שלה, שר החינוך נפתלי בנט • לכתבה המלאה
גוטניק:
ארכיון COL

גיל הופמן, ג'רוזלם פוסט

מנהיג הליכוד, בנימין נתניהו, הפתיע את העולם כאשר הגיע משום מקום והפתיע את שמעון פרס שהוביל אז בסקרים, בבחירות 1996 וזכה בראשות הממשלה בפעם הראשונה.

הדחיפה האחרונה שאפשרה לנתניהו לזכות בבחירות באה ממסע שהחל יומיים לפני הבחירות ב -29 במאי, כאשר דגלים התנופפו על צמתים ברחבי הארץ עם הסיסמה "נתניהו טוב ליהודים".

הקמפיין מומן על ידי המיליארדר האוסטרלי הרב יוסף גוטניק, חסיד חב"ד שהתעשר מכך ששמע לעצתו וברכתו של הרבי מליובאוויטש, רבי מנחם מנדל שניאורסון, לרכוש מכרה יהלומים באזור הצפוני של אוסטרליה.

עשרים ושתיים שנים לאחר מכן, אמר גוטניק ל"ג'רוזלם פוסט "כי הוא בחר במועמד שלו להצליח לאחר שנתניהו יסיים את כהונתו: שרת המשפטים איילת שקד.

גוטניק גילה שבנה בשנים האחרונות מערכת קשרים עם שקד והתחייב להצלחתה. הוא בחר את שקד בזכות דעות הימין שלה, מנהיגותה, יכולתה לאחד את הישראלים שמכבדים את הדת, ומשום שהוא מאמין שהגיע הזמן שישראל תקבל את ראש ממשלתה השנייה אחרי גולדה מאיר.

כדי להשיג את מטרתו, גוטניק בחשאי הציע לשקד לעזוב את הבית יהודי ולהצטרף לליכוד.
הוא כתב לה לפני שבוע, ואמר לה שהגיע הזמן לעשות את השינוי.

"אני סבור שמגיע לה להיות היורשת של ביבי", אמר גוטניק. " כאשר ביבי יפרוש מראשות הממשלה היא צריכה להוביל את הליכוד. אני לגמרי תומך בה כראש הממשלה הבא רק אחרי שביבי יעזוב ".

גוטניק שמר על קשר הדוק עם נתניהו, ושלח לו מכתב לפני מספר ימים, מודה לו על תמיכתו וידידותו. הוא אמר כי הוא מקווה שראש הממשלה ייצא ללא פגע מחקירותיו הפליליות, אך בינתיים נוקט גוטניק צעדים שיבטיחו שישראל תמשיך להנהיג את הימין בעידן שלאחר נתניהו.

מכשול אחד למטרה של גוטניק הוא ראש מפלגתו הנוכחית של שקד, מנהיג הבית יהודי נפתלי בנט, שאמר שהוא צריך לעמוד בצד ולא "להיות אנוכי".

"הוא צריך לעודד את שקד למען שלימות הארץ (שמירה על כל ארץ ישראל) והעולם היהודי, כי אין לו סיכוי להיות ראש ממשלה והוא יכול להיות שר חוץ", אמר גוטניק.

***

מאת: בן כספית, 'מעריב'

נפלה בחלקי הזכות הלא לגמרי נעימה להיות ליד שמעון פרס ז"ל ברגע שבו ראה בפעם הראשונה את הקמפיין של חב"ד, שעד אז לא התערבה בפוליטיקה הישראלית, מימן יוסף גוטניק, חסיד חב"ד מאוסטרליה שהתעשר ממכרות יהלומים ונשבע להקדיש את מרצו ואונו להפצת תורתו של הרבי מליובאוויטש. חב"ד גוייסה לקמפיין נתניהו בישורת האחרונה שלו, ועל פי לא מעט פרשנים היו אלה אלפי הפעילים שכבשו ביומיים האחרונים מאות צמתים עם אותם שלטים שהנחיתו את מכת החסד האחרונה על פרס.

עכשיו, על פי הידיעה המצויינת של עמיתי גיל הופמן ב"ג'רוזלם פוסט", גוטניק מכה שנית. בנימין נתניהו, לפחות לפי גוטניק, עשה את שלו והוא יכול ללכת. ה'שחקן' החדש היא איילת שקד.

איילת שקד היא האחרונה בעולם שהייתה רוצה שהידיעה הזו תתפרסם. נדמה לי שגם הסקר שפורסם בעמודים הללו ביום שישי האחרון לא שימח אותה. הסיכוי ששקד תבגוד בברית האסטרטגית, חברית וכמעט משפחתית שיש לה עם נפתלי בנט בעתיד הנראה לעין, אפסי. לא בטוח שהרינונים מכיוון הליכוד על סיכוייה של שקד להתברג בצמרת המפלגה היו נטולי זדון.

כל יום שחולף מקרב אותנו לבחירות, שייערכו בין תחילת השנה הבאה לאמצעה. נתניהו ינסה לשתות שוב את המצביעים של בנט. לא בטוח שהתרגילים שהצליחו בפעם הקודמת, יצליחו גם בפעם הבאה. אפשרות נוספת היא לערער את הברית בין בנט לשקד, לקעקע את הבטון ממנו היא יצוקה, לפגוע בבנט בבטן הרכה. אני לא באמת בטוח שזה יעבוד. לפחות לא בפעם הזו.

הסיפור של גוטניק מדהים. אני לא יודע עד כמה האיש ממשיך להיות משפיע. אנו חיים בעידן אחר לגמרי: במקום פעילים עבדקנים בצמתים צריך היום לגייס 2־3 חברות סייבר שמספקות אפקט עוצמתי ביותר ברשתות החברתיות, אבל העובדה שחסיד בכיר מאוד בחב"ד רואה בפוליטיקאית ישראלית, צעירה ולא דתייה, את השליחה החדשה של הרבי מליובאוויטש בארץ הקודש, היא לא פחות ממשמיטת לסתות.

החב"דניקים האמיתיים ראו ורואים בבנימין נתניהו, לאורך כל שנות שלטונו, שליחו של הרבי בלשכת ראש הממשלה. אם גוטניק מחליף את נתניהו בשקד, סימן שהיא המסומנת החדשה למנהיגות.

שקד לא תבגוד בבנט. לא בסיבוב הזה. היא בחורה צעירה להחריד, הכל עוד לפניה. בנט יהיה זה שיתמודד על ראשות הממשלה ראשון, מבין שניהם. אחרי שאמרתי את זה, צריך לזכור: לבנט יש על הראש משקולת בדמות כיפה, קטנה ככל שתהיה. עם כל הכבוד להדתה, ישראל רחוקה מלהיות בשלה לראש ממשלה דתי. שקד אינה דתייה. קליטתה בליכוד, אם וכאשר, צפויה להיות טבעית הרבה יותר מקליטתו של בנט. היא לא תקרה כל עוד "הגברת" שולטת בעניינים. ביום שאחרי, אלוקים גדול. העובדה הזו אינה עדיין פיל שרובץ באמצע החדר המשותף של בנט ושקד, אבל יכול להיות שמתישהו היא תהיה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.