מערכת COL | יום כ"ח תמוז ה׳תשע״ח 11.07.2018

תשלח פקס? לא עוד: משרדי ממשלה יחויבו לקבל פניות דוא"ל

ועדת המדע והטכנולוגיה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שתחייב לאפשר פנייה באמצעים דיגיטליים, ולא רק בפקס • לסיפור המלא
תשלח פקס? לא עוד: משרדי ממשלה יחויבו לקבל פניות דוא
(צילום אילוסטרציה)



כולם עברו מזמן לאמצעי דיגיטל, דואר אלקטרוני וממשקים אחרים, ואילו משרדי הממשלה עדיין נמצאים באיזור הנוחות: "יש לך טענה? תשלח לנו בפקס...." אלא שלרבים אין את המכשיר הזה בהישג יד...

ועדת המדע והטכנולוגיה אישרה אתמול לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שמחייבת את משרדי הממשלה לאפשר פנייה באמצעים דיגיטליים.

'ישראל היום' מדווח, כילפי ההצעה, כל גוף ציבורי למעט השב"כ, המוסד, הוועדה לאנרגיה אטומית, מערך הסייבר, יחידות שונות במשרד הביטחון ובמשטרה, יחויבו בתוך שנה לאפשר לכל אדם לפנות גם באמצעי קשר דיגיטליים. עוד קובע החוק כי הגוף הציבורי יפרסם את דרכי ההתקשרות הדיגיטליות וכן את כל אמצעי הפנייה ליחידות שנותנות שירות במשרד באופן דיגיטלי.

אם החוק יאושר במליאה בקריאה שנייה ושלישית, יחויבו לעשות כן בכל הגופים בתוך שנה. בחוק נקבע כי כל גוף ציבורי יחויב בשנתיים הראשונות לדווח לוועדה בכל שנה על יישום החוק, ולאחר מכן בתדירות של פעם בשנתיים.

בדיון אמר יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב, כי "זו הצעת חוק משמעותית וחשובה, שאמורה להתאים בשעה טובה את המציאות הקיימת בכל הגופים הפרטיים גם לשירות הציבורי. דרשתי שההצעה לא תגרע מהמצב הקיים ולכן מי שירצה לפנות עדיין דרך הפקס, יוכל לעשות זאת. ככה אנו נותנים מענה לכל הגילאים והאוכלוסיות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.