מערכת COL | יום כ"ז תמוז ה׳תשע״ח 10.07.2018

שליח חב"ד הותקף בגרמניה; צעקו לעברו "שחררו את פלשתין'"

תקיפה אנטישמית נוספת בגרמניה: שליח חב"ד לעיר אופנבך, הרב מנחם מנדל גורביץ' הותקף בידי מספר נערים כשהיה בדרכו לבית הכנסת. "הם קראו לעברי 'שחררו את פלשתין' ועוד משהו", שחזר הרב גורביץ' בפוסט שכתב בפייסבוק • לכתבה המלאה
שליח חב
אילוסטרציה: מנדי הכטמן, COL • משמאל: שליח חב"ד לעיר אופנבך, הרב מנחם מנדל גורביץ'
תקיפה אנטישמית נוספת בגרמניה: שליח חב"ד לעיר אופנבך, הרב מנחם מנדל גורביץ' הותקף בידי מספר נערים כשהיה בדרכו לבית הכנסת. "הם קראו לעברי 'שחררו את פלשתין' ועוד משהו", שחזר הרב גורביץ' בפוסט שכתב בפייסבוק.

האירוע התרחש ביום שישי האחרון, אז היה הרב גורביץ בדרכו לתפילה כשהוא לובש כיפה לראשו. לדבריו, הוא אינו מסתיר את זהותו היהודית בפומבי, זאת חרף הסיכון שבנושא. "אני בדרך כלל מתעלם מדברים כאלו, אבל הפעם לא יכולתי להתעלם והחלטתי לנסות לדבר איתם. אך ככל שדיברתי צעקו לעברי עוד". הרב גורביץ' סיפר כי אחד המפגינים אף אמר "הוא לא מתכוון לזה" בנוגע לאחד התוקפים, ובתגובה אמר התוקף "כן אני מתכוון לכך".

העיתון 'ישראל היום' מדווח כי לא מדובר בפעם הראשונה שבה מותקף הרב גורביץ'. לפני חמש שנים התנפלו עליו מספר נערים והחלו לצעוק לעברו כינויי גנאי. לאחר מכן ארגנו תושבים מקומיים מפגש עם אותם נערים, שבו הם התנצלו. הרב גורביץ' סיפר שלאחר התערבות המשטרה במקרה זה התברר שאלו בנים מאותם משפחות, מרקע צפון אפריקאי. "הנוער התנצל, החיים בגרמניה מדהימים. עכשיו אנחנו יכולים לחיות בשלווה יחד. בלה בלה בלה", לעג להתנצלות של המשפחות לפני חמש שנים.

הרב גורביץ' מציין כי "אופנבך היא עיר טובה, אבל האנטישמיות הפכה לנורמלית וסטנדרטית – אני מקבל 'מחמאות' כאלו לעיתים קרובות", ציין בדברים שהובאו באתר "hessenschau" "הילדים שלי לא רוצים ללכת איתי ברחוב אם אני חובש כיפה", הוא סיפר. ילדיו מסתירים את הכיפה שלהם מתחת לכובע כשהם הולכים ברחוב "כי הם מפחדים".

התקיפה המילולית מגיעה על רקע תקיפה קשה שהתרחשה בסוף השבוע בברלין, שם יהודי הותקף לאחר שאנטישמים ממוצא מוסלמי ראו שהוא עונד תליון מגן דוד. הוא הלך ברחוב בערב שבת וביקש מצית מקבוצת אנשים ששהו במקום. אלו החלו לצעוק לעברו קריאות אנטישמיות, רדפו אחריו והכו אותו עד שנפל. הם ברחו כשעוברים ושבים התערבו. המשטרה עצרה עשרה גברים ונשים בגילאי 15 עד 21, ביניהם שלושה גרמנים ושישה סורים, אך אלו שוחררו בתום החקירה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.