מערכת COL | יום כ"א תמוז ה׳תשע״ח 04.07.2018

ה'ממלכה המאוחדת': נחתם בהצלחה כינוס השלוחים האזורי

כמאה שלוחים מכל רחבי הממלכה המאוחדת התאספו בשבוע שעבר במידלנד אנגליה לרגל כינוס השלוחים אזורי • במשך שני ימי הכינוס השתתפו השלוחים ביותר מעשרים ושתיים הרצאות וסדנאות, ויצאו מלאי מרץ ובכוחות מחודשים להמשך שליחותם • הכינוס נערך במלון המפואר "בוסוורת' הול" בכפר הציורי 'בוסוורת' מרקט' • לכתבה המלאה
ה'ממלכה המאוחדת': נחתם בהצלחה כינוס השלוחים האזורי
כמאה שלוחים מכל רחבי הממלכה המאוחדת התאספו בשבוע שעבר במידלנד אנגליה לרגל כינוס השלוחים לממלכה המאוחדת.

במשך שני ימי הכינוס השתתפו השלוחים ביותר מעשרים ושתיים הרצאות וסדנאות, ויצאו מלאי מרץ ובכוחות מחודשים להמשך שליחותם, הכינוס נערך במלון המפואר "בוסוורת' הול'' בכפר הציורי 'בוסוורת' מרקט'.

פתח את הכינוס הרב פסח אפיון, חבר הנהלת ליובאוויטש המלכה המאוחדת, בדברי הפתיחה הזכיר את הרב נחמן סודאק ע''ה שדאג במסירות לצמיחתה של חב''ד ליובאוויטש באנגליה שבשנת 1958 מנתה מרכז אחד ב'סטמפורד היל' וכיום מונה 127 שלוחים הפזורים לאורכה ורוחבה של המדינה,מבורמות' בדרום ועד אדינבורוג בצפון, מבריסטול במערב ועד ניוקאסל במזרח, מחב''ד בקמפוסים , ועד בתי חב''ד , רבני בתי כנסת, מחנכים ומרכזי פעילות לנוער.

בערב היום הראשון נערכה סעודה חגיגית שכיבדה בנוכחותה את הרב משה קוטלרסקי סגן יו''ר 'מרכז לעניני חינוך' שלמרות לוח זמנים צפוף עשה מאמץ להשתתף בכינוס ולמלא את תפקידו שניתן לו על ידי הרבי לסייע בארגון כינוסי שלוחים אזוריים, השנה התכבד הרב קוטלרסקי לשאת את הנאום המרכזי בו הוא שיבח את השלוחים על מסירותם הרבה בהפצת החזון של הרבי בדאגה לכל יהודי ויהודי בכל מקום ועודד אותם להמשיך בעבודתם החשובה.

מיד לאחר מכן כובד השליח הרב משה זבדי מנהל הישיבה קטנה בלונדון, לשאת דברים, הרב זבדי העלה על נס את חשיבות החינוך החסידי על טהרת הקודש ללא פשרות תוך שהוא משלב בדבריו שיחות קודש וסיפורים מאלפים מעבודתו בשדה החינוך.

בהמשך הערב התאספו השלוחים לשיא של הכינוס - הפארבריינגען, שנמשך עד השעות המוקדמות של הבוקר בניצוחם של הרב קוטלרסקי והרב נפתלי סילברברג, לאחר שעות ספורות השתתפו השלוחים בשיעור חסידות לפני התפילה שנמסר על ידי השליח לשפילד הרב יהונתן גולומב.

אורחים נוספים מחו''ל כללו בין היתר את הרב נפתלי סילברברג, עורך ראשי של 'המוסד ללימודי יהדות' JLI שהעביר סדרה של סדנאות על הדרך הנכונה לבניית תכנית שיעורים, הרב שמעון רבקין מנהל 'אירגון חב''ד לבני נוער' CTEEN שטס במיוחד לכינוס במטרה לעודד את רשת חבד לבני נוער בממלכה המאוחדת.

הדיין הרב לוי יצחק רסקין העביר שיעור עיוני על עבודה משותפת עם זרמים שונים ביהדות לאור ההלכה, בנוסף העביר שיעור נוסף שכלל שאלות בשדה השליחות לאור ניסיונו לאורך השנים בהתמודדות עם שאלות שנשלחות אליו על ידי שלוחים מרחבי העולם. וכן התקיימו סדנאות נוספות למחנכים שהועברו על ידי הרב פייביש פינק מ'המרכז להכשרת מחנכים', סדנאות בנושא ניהול כלכלי שהועברו על ידי הרב בנג'י לנדאו מארגון 'מסילה', נוויל גולדשניידר מ'קעמפ שמחה', סדנה בנושא ערנות ובטחון אישי הועברה על ידי הארווי בלוכהובר וקאסי דניאלס מחברת הביטחון CST.

בנוסף התקיימו סדנאות נוספות שהתמקדו בשמירה על רפואת הגוף והנפש שהועברו על ידי פיליפ קולט מארגון GOALS UK, ודוקטור לינדון ווגמן מLANE END MEDICAL GROUP.

ג'ון בנימין מנהל תפעול ראשי בליובאוויטש הרצה על הדרישות החוקיות שחובה על שלוחים להיצמד אליהם, ועדכן את השלוחים על מדיניות לויובאוויטש בהגנה על ילדים ובעלי מוגבלות.

הרב דניאל פאלי ערך סדנה מיוחדת שעסקה בחינוך וכיצד ניתן לשפר ולחזק אותו. הרב בנצי סודאק מנכ''ל חב''ד ליובאוויטש בממלכה המאוחדת מסר שההתפתחות המשמעותית של חב''ד ליובאוויטש בממלכה המאוחדת הן בכמות השלוחים והן במספר האנשים המושפעים מפעילות של כל מוסד ומוסד מעוררת השראה ומפיחה רוח חיים, והיא עדות לקהילה יהודית תוססת פה בממלכה המאוחדת ולפעילות רלוונטית ומתקדמת שאנו מנגישים לכל יהודי ויהודי מכל גווני הקשת.

יו״ר וועד הכינוס השליח הרב יהודה פינק מסר שמספר השיא של משתתפים בכינוס השנה היא עדות והוקרה לחודשים של עבודה מאומצת שבוצעה במסירות על ידי חברי ועדת הכינוס ששמו לעצמם כמטרה למנף את הכינוס כפלטפורמה מרכזית של למידה וצמיחה.

לאחר ארוחת צהריים שחתמה את הכינוס כשרוב השלוחים עשו את דרכם חזרה למקום שליחותם במרץ מחודש להמשיך את העבודה של המשלח - הרבי, ניתנה לשלוחים שנמנים עם הארגון JLI ''המכון ללימודי יהדות'' שהינו ארגון לימודי היהדות הגדול בעולם שנבצר מהם להשתתף בכינוס העולמי של JLI שנערך כמה ימים קודם בניו יורק, להשתתף בפורמט מצומצם של הכינוס תחת ניצוחו של הרב סילברברג.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.