מערכת COL | יום כ"א תמוז ה׳תשע״ח 04.07.2018

בית המכירות מגיב: "כתב-יד אדמו"ר האמצעי אותנטי"

אתמול פרסמנו כאן כי​ ​בית​ ​מכירות​ ​'אומץ' העמיד למכירה ​​כתי"ק של כ"ק האדמו"ר האמצעי ומציין כי מצורף אישור מומחה על זיהוי כתב-יד מאת מנהל ספריית אגודת חסידי חב"ד הרב ר' שלום דובער לוין. כמו שחשפנו כאן, הרשד"ב לוין אמר ל-COL כי 'אינו כתי"ק' • כעת, מגיב בית המכירות: "הרשד"ב לוין אישר זאת בהתכתבות עמנו בעבר. אנו ערים לעובדה שבתוך חסידות חב"ד מתקיים דיון האם נכון להעמיד פריטים מאדמו"רי חב"ד למכירות פומביות", מסבירים בבית המכירות 'אומץ' • לסיפור המלא>>>
בית המכירות מגיב:

אתמול פרסמנו כאן כי​ ​בית​ ​מכירות​ ​העמיד למכירה ​​כתי"ק של כ"ק האדמו"ר האמצעי ומציין כי מצורף אישור מומחה על זיהוי כתב-יד מאת הספרן הראשי של ספריית אגודת חסידי חב"ד הרב ר' שלום דובער לוין.

המכירה תתקיים ביום ראשון הבא, מחיר התחלתי 60,000 דולר. הערכת מחיר של בית המכירות:80,000 - 120,000 דולר.

בידיעה נאמר כי הרב שלום דובער לוין מנהל ספריית אגודת חסידי חב"ד, ​מכחיש את העובדה שאישר את מהימנות הכתב יד: "אמרתי בפירוש שאינו כתי"ק, וכששאלוני אמרתי שאינו כתי"ק. ומה שהם כותבים "מצורף אישור מומחה על זיהוי כתב-יד מאת ר' שלום בער לוין" – אינו נכון"​, כך אמר הרב לוין ל-COL.

​היום קיבלנו את תגובת בית המכירות אומץ, ואנו מפרסמים אותה כלשונה:
"קיבלנו את כתב היד מיהודי בארה"ב, ולאחר בדיקת אותנטיות ומהימנות של מומחי כתב יד, שאישרו כי מדובר בכתב ידו של אדמו"ר האמצעי מליובאוויטש זי"ע, הפריט הוכנס לקטלוג ולמכירה.

בנוסף לכך נציין כי המוכר פנה בשנת תשע"ב אל הרב שלום בער לוין ושיגר לו את כתב היד באמצעות הדואר האלקטרוני, על מנת לברר ולשמוע את דעתו על הכתב יד.

"הרב לוין הגיב כי בירר את העניין וכי מדובר "בכתב יד קודשו". יש בידינו צילום ההתכתבות, ויומצא לכל דיכפין עפ"י דרישה", אומרים בבית המכירות אומץ.

נציג בית המכירות מוסיף ואומר: "ייתכן והכחשתו של הרב לוין, נובעת אולי מכך שהוא אינו שבע רצון שפריט כה חשוב ויקר עומד למכירה. אנו ערים לעובדה שבתוך חסידות חב"ד מתקיים דיון האם נכון להעמיד פריטים מאדמו"רי חב"ד למכירות פומביות, וכי יש לכך גישות שונות גם בקרב משפיעי ורבני חב"ד.

"עם זאת, תפקידם של בתי המכירות הוא למכור, כמובן לצד בירור האותנטיות של הפריט. בנוגע לפריט האמור, כתב היד הועבר למומחים נוספים שקבעו כי מדובר בכתב ידו של אדמו"ר האמצעי זי"ע, ועל כן הפריט יועמד למכירה במועד שנקבע בעזרת השם".

מבית המכירות נמסר עוד כי "כל הפריטים עוברים בדיקה קפדנית ומדוקדקת לפני כניסתם לקטלוג.​"

*

מערכת COL תמשיך לעקוב אחר הפרשייה, ותפרסם את תגובתו של הרשד"ב לוין על הדברים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.