מערכת COL | יום כ"א תמוז ה׳תשע״ח 04.07.2018

מכתב הרבי לנשיא ארה"ב והתייחסות ליום העצמאות של ארה"ב

היום, ה-4 ליולי הינו יום העצמאות של ארצות הברית, המציין את אימוץ הכרזת העצמאות שבמסגרתה הכריזו 13 המושבות הראשונות על התנתקותן מממלכת בריטניה• לידי COL הגיע מכתב של הרבי ג'ורג' בוש מג' אלול תנש"א, ובין השאר כותב הרבי: "בהשגחה פרטית, תאריך מכתבך האדיב הוא ממחרת יום השנה של יום הולדת לאומה. כדאי לזכור שמייסדי אומה זו החשיבו את יום העצמאות ליום של ישועה, ע"י מעשים רציניים. בהשגחה פרטית גם הגעתי לארצות הברית ב-1941 חל באותו זמן של הכרזת הקונגרס באותה שנה, שקבעה את הרביעי ליולי לחג ציבורי" • לתרגום המכתב המלא
מכתב הרבי לנשיא ארה
770 איסטרען פארקוויי ברוקלין. ניו יורק
11213 493-9250

בחסד ה' יום שלישי אלול, תשנ"א 13 באוגוסט 1991 ברוקלין, ניו-יורק

הנשיא ג'ורג' בוש הבית הלבן וושינגטון די.סי. 

שלום וברכה

התרגשתי עמוקות מהתייחסותך הנדיבה לרגל יום השנה ה -50 להגעתי לארצות הברית. ברכותיך, אדוני הנשיא, כמו גם אלה של הגברת הראשונה, התקבלו בלבביות.

אני יכול לאחל את הטוב ביותר על ידי הבטחתו של הקב"ה לאברהם אבינו. ואברכך מברכיך, אני מברך במיוחד את דבריך, אדוני היקר, כמחווה לתנועת ליובאוויטש שזכיתי לעמוד בה, גדלה ושגשגה בארץ זו, היא עדות לאקלים המסייע ולטבע האנושי החיובי, על מנת להבטיח שכל המאמצים החיוביים ישתפרו במידה רבה.

ההשגחה האלוקית גרמה לכך שמכתבך נכתב ביום השנה ליום ההולדת של האומה. ראוי לזכור כי מייסדי האומה הזאת ראו את יום העצמאות כיום של גאולה, על ידי מעשים טובים של קדושה לאלוקים. בעזרת ההשגחה העליונה, גם הגעתי לארצות הברית בשנת 1941 , מה שעלה בקנה אחד עם הצהרת הקונגרס באותה שנה, מה שהופך את ה -4 ביולי ליום ציבורי.

אם כבר מדברים על עונות חשובות, אנחנו עומדים להכניס את חודש אלול, שהוא החודש האחרון של השנה (5751) בלוח השנה היהודי שלנו, זמן של הכנה משמעותית לקראת השנה החדשה החל בראש השנה תשנ"ב.

ככזה הוא מתאים במיוחד עבור החלטות הממשל להתקדם מן הכוח אל הפועל, למעשים טובים של טוב, טוב בעיני אלוקים, טוב לאדם. עם משאלות תפילה וברכה מסורתית עבור שנה טובה ומתוקה גם מבחינה חומרית וגם רוחנית.

בלבביות
חי"ק
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.