מערכת COL | יום כ' תמוז ה׳תשע״ח 03.07.2018

בעקבות פצצות: עשרות רבנים בגרמניה פונו על ידי המשטרה

כנס מקצועי של רבנים באירופה הופרע ע"י מבצע פינוי פצצות שתוכנן מראש ע"י המשטרה, והרבנים נאלצו לעזוב את האיזור • הרבנים משתתפים בפורום המקצועי של "מרכז רבני אירופה" שהתחיל ביום שני השבוע ויסתיים מחר, יום רביעי • הפינוי בוצע לאחר שכוחות הביטחון המקומיים פינו בסמוך למלון מספר פצצות בנות 250 ק"ג ממלחמת העולם השנייה ונטרלו אותן • כל הפרטים
בעקבות פצצות: עשרות רבנים בגרמניה פונו על ידי המשטרה
כנס מקצועי של רבנים באירופה הופרע מעט ע"י מבצע פינוי פצצות שתוכנן מראש ע"י המשטרה. הפצצות מימי מלחמת העולם השנייה.

הרבנים משתתפים בפורום המקצועי של "מרכז רבני אירופה" שהתחיל ביום שני השבוע ויסתיים מחר, יום רביעי. הפינוי בוצע לאחר שכוחות הביטחון המקומיים תכננו מראש מבצע פינוי בסמוך למלון מספר פצצות בנות 250 ק"ג ממלחמת העולם השנייה ונטרלו אותן.

יחד עם הרבנים נדרשו לעזוב את בתיהם ואת האזור כולו עוד כ-10,000 איש ותנועת הרכבת הוגבלה. שוטרים מהמשטרה הפדרלית הגרמנית פינו גם את התחנה המרכזית, מנעו נסיעת אוטובוסים במקום ושינו את מסלול הרכבת החשמלית המקומית.

בעקבות זאת רבנים מברלין שביקשו להגיע לכינוס, שהמשיך כסדרו בבית כנסת סמוך בו אישרה המשטרה המקומית שניתן לשהות, נדרשו לעשות את דרכם ברגל מרחק רב.

הרב אריה גולדברג סמנכ"ל מרכז רבני אירופה שמשתתף בכנס סיפר: "בשעה 6 בבוקר נקשו שוטרים בדלתות חדרי הרבנים וזירזו אותנו לצאת מהמקום מיד. הם סיפרו שאותרו בתחנה המרכזית הסמוכה מספר פצצות של חיל האוויר הבריטי במשקל כולל של 250 ק"ג כל אחת. הפצצות הן ממלחמת העולם השניה כאשר כוחות בעלות הברית תקפו את גרמניה. נאמר לנו שאנחנו יכולים להתכנס בבית כנסת סמוך וזה מה שעשינו. האזור כולו סגור לחלוטין. רבנים מברלין שביקשו להשתתף בכנס הצליחו להגיע לבית הכנסת בו כולנו מצטופפים. סדר היום השתנה מעט. בנתיים הרב אליעזר גור-אריה מקראקוב נושא שיעור בחסידות עד שנוכל לחזור לשגרה, ככל הנראה בשעות הקרובות".

לרבנים הנדהמים מהצורך לפנות מיד את המלון, התברר שהפצצות נמצאו כבר ביום שלישי בשבוע שעבר באזור התחנה המרכזית. לפני 10 חודשים גם נמצאו פצצות דומות באזור. באותה עת חלק מהתושבים סירבו לעזוב את בתיהם מרצונם מה שהאריך מאוד את תהליך פירוק הפצצות. הפעם כלקח מהפעם הקודמת תכננה המשטרה מבצע מיוחד לפינוי התושבים והאורחים במפתיע בלי לתת להם אפשרות להתנגד. זאת הסיבה שהרבנים לא ידעו מראש על הפצצות שנמצאו והפינוי הצפוי.

כנס הרבנים נפתח ביום שני השבוע ונדונים בו שורה של נושאים. בין אנשי המקצוע שנשאו דברים בכנס היה הרב אריה מונק, מנכ"ל 'בית חם', שבשורה של מפגשים לאורך ימי הכנס דיבר בנושאים גידול ילדים בריאים בנפשם בדור הנוכחי, כיצד יוצרים ומתמודדים עם שינוי וזיהוי בעיות נפשיות ורגשיות ודרכי הטיפול.

אדי לבנטמן. יועץ מומחה לשיווק דיגיטאלי, הציע לנוכחים דרכים שונות להעברת מסרים ויזואליים והקמת עמודי נחיתה. הרב ישראל דיסקין, השליח הראשי לחב"ד גרמניה ורב במינכן, סיפר על ההתפתחות היהודית בגרמניה.

הרב שניאור אשכנזי רב בית הכנסת המרכזי בראשון לציון ועורך סדרת "בסוד הפרשה" דיבר במהלך ימי הכינוס על חינוך הילדים לגאווה יהודית והציפייה למשיח כמחוללת צמיחה בגלות.

הרבנים והאורחים קיימו במהלך ימי הכינוס ביקור בסמוך לשטח המיועד לבניית בית כנסת, ונשאו תפילה להצלחת ההכנות והבניה של בית הכנסת.

בטקס דיבר בשם רבני אירופה הרב יהודה טייכטל רבה של הקהילה היהודית בברלין שהודה לנציגי הממשלה על הסיוע הרב וחיזק את רב העיר הרב נחום פרסמן המשקיע רבות יחד עם משפחתו לשיגשוג וההתפתחות של הקהילה היהודית במקום.

במהלך היום הראשון של הכינוס התקיימה ארוחת ערב ייחודית בהשתתפות ראשי הפרלמנט, רבני גרמניה ונכבדי הקהילה היהודית בה נשאו דברים הרב נחום פרסמן רב העיר פוטסדם והרב הראשי למדינת ברדנבורג, הגב' בריטה שטארק נשיאת הפרלמנט למדינת ברדנבורג, מר מיכאל טקאץ' יו"ר הקהילה היהודית פוטסדם ומר אוד יפה יו"ר קהילת בית הכנסת פוטסדם.

ביום רביעי לאחר תפילת מנחה יסתיים הכנס, שהעשיר את הנוכחים בו בשורה של דברים שיהיו להם לעזרה וסיוע בניהול הקהילות.

מנכ"ל מרכז רבני אירופה, הרב מנחם מרגולין, אמר כי הכנס נועד לתת מענה לבקשות שהגיעו ל'מרכז רבני אירופה', על ידי עשרות רבנים, ובהם הדרישה לקיים כינוסים מקצועיים בנושאים רבים. לדבריו, הנושאים הנדונים בכנס הם אלה שנמצאו כבוערים ביותר לרבנים ביבשת אירופה.

סמנכ"ל "מרכז רבני אירופה" הרב אריה גולדברג הדגיש בדברים שנשא כי זו השנה השביעית ש"מרכז רבני אירופה" מקיים כנס מקצועי לרבנים העוסק בכל תחומי החיים שלהם כמו גם בחינוך יהודי. לדבריו משנה לשנה הכנס צובר יותר התענינות ועניין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.