מערכת COL | יום כ' תמוז ה׳תשע״ח 03.07.2018

רבני פיקוח נפש: על ממשלת ישראל 'להתרגש' מטרור העפיפונים

רבני קונגרס הרבנים 'פיקוח נפש', המונה למעלה מ-400 רבני ישראל, פנו הבוקר בדרישה לראש הממשלה ושריו, לדון מחדש בנושא טרור עפיפוני התבערה • הרבנים הביעו שאט נפש מדבריו של השר צחי הנגבי שאמר: "אנחנו לא מתרגשים מטרור העפיפונים" • לכתבה המלאה
רבני פיקוח נפש: על ממשלת ישראל 'להתרגש' מטרור העפיפונים
צבים שנשרפו בשדות שרופות בדרום הארץ; צילום: מנדי ריזל
רבני קונגרס הרבנים 'פיקוח נפש', המונה למעלה מ-400 רבני ישראל, פנו הבוקר בדרישה לראש הממשלה ושריו, לדון מחדש בנושא טרור עפיפוני התבערה.

"מזעזע לראות איך ממשלת ישראל חוזרת על אותן שגיאות שגרמו לנו בעשרות השנים האחרונות לקרבנות כה רבים", כתבו הרבנים לראש הממשלה, "בכל פעם שהבלגנו על טרור 'עממי' ו'לא קריטי' כביכול, במהרה הסתבר שהוא רצחני ופותח את השער למעשי טרור קשים יותר ויותר, שהביאו לשפיכות דמים".

הרב אברהם שרייבר מראשי קונגרס הרבנים ורב היישוב שבי דרום שבו נפל בשבת קודש השבוע, עפיפון תבערה על גג בית וגרם לנזק כבד, מזהיר כי מדובר בטרור מסוכן ביותר, הגורם לנזקים כבדים לחקלאות הישראלית, ורק בנס לא נגרמו נפגעים בנפש חלילה: "זוהי בדיוק התממשות אזהרת ההלכה, בשלחן ערוך אורח-חיים (סימן שכ"ט), שבה נאמר "נכרים שצרו על עיירות ישראל, אפילו באו על עסקי קש ותבן, יוצאים עליהן בכלי זיין ואפילו בשבת, שמא משם תהא הארץ נוחה ליכבש בפניהם". גם כאן, כביכול מדובר רק ב"כסף קטן" של קצת "קש ותבן" שנשרפים, אבל ההלכה מודיעה לנו שזו סכנה נוראית, "פתיחת הארץ" לפני המחבלים חלילה, וחובה לקום ולחסל את התופעה ואת המחבלים, בכל דרך העומדת לרשותנו".


הרבנים הביעו שאט נפש מדבריהם של כמה מחברי הממשלה, כמו השר צחי הנגבי ועוד, שאמרו "אנחנו לא מתרגשים מטרור העפיפונים".

יו"ר קונגרס הרבנים, הרב יוסף גרליצקי, מסר: "אנחנו מזכירים לחברי הממשלה, שלפני קצת יותר מעשור היו גם חברי כנסת שאמרו שאין מה להתרגש מכמה "חתיכות פח שיעופו מעזה" כפי שהם כינו את הפצמ"רים. בינתיים היחידה שחזתה במדויק את הנעשה בגבולות ישראל היא תורת ישראל, הקובעת כי על כל פרצה וניסיון לפגיעה בבטחון עם ישראל, יש להגיב מיד בשיא התקיפות, באופן של "הבא להרגך השכם להרגו". אוי לנו אם שוב נאטום אזנינו מלשמוע את אזהרת ההלכה. זהו לא רק "משחק באש", אלא משחק בחייהם ובשלומם של תושבי ארץ ישראל, חלילה וחס. לפני שיהיה מאוחר, על הממשלה להתרגש מטרור העפיפונים, לשנות את כל מדיניותה בנושא זה ולהגיב בהתאם".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.