מערכת COL | יום ה' ניסן ה׳תשס״ה 14.04.2005

הערוץ הראשון על מרפאת כולל חב"ד בצפת

לפני כשבוע שודרה ב"ערוץ הראשון" תוכנית טלוויזיה על "מרפאת גראבסקי" שהוקמה בצפת ע"י כולל חב"ד בהנהלת הרב שלום דוכמן. התוכנית גרמה לקידוש השם נרחב מאד, כאשר אלפים נחשפו למרפאה שהוקמה ע"י חב"ד, ואשר מעניקה שירות מוזל ומסובסד לכל תושבי האזור. בתוכנית, התראיינו מטופלים שאינם דתיים, וסיפרו שהם מגיעים מרחוק למרפאה כי רק שם הם מקבלים טיפול שיניים במחיר שאינם יכולים לקבל בשום מקום אחר. ד"ר למפיט, רופא הילדים במרפאה, סיפר על העזרה שנשים צעירות מקבלות עם "מטרנה" לתינוקות. מנהל המרפאה הרב זאב קרומבי דיבר על הסיבות והמניעים להקמת המרפאה. מר דוד גראבסקי דיבר על הרצון שלו לעזור לתושבי צפת, וראש העיר מר ישי מימון נראה מודה למר גראבסקי על תרומתו לעיר. תמליל הכתבה ב'כתבה מלאה'
הערוץ הראשון על מרפאת כולל חב
איתי רפפורט (עם הגב למצלמה) מראיין את מר גראבסקי, הרב קרומבי, וראש העיר בלשכתו של ראש העיר

"אחד בכל מקום": מרפאה ייחודית של תנועת חב"ד פועלת בצפת

אבי פירסט: אנחנו בזריזות מצפינים עד צפת. המצוקה חוצה קווים וגבולות, וכך מתברר, גם הרצון לעזור ולסייע, כפי שמלמד הסיפור הבא, שמביא כתבנו בצפון, איתי רפפורט. בחסות תנועת חב"ד, פועלת בצפת מרפאה ייחודית, המעניקה טיפול לכל דורש, והמחיר: גמיש, גמיש מאד.

איתי רפפורט: וזה הסיפור על מפעל רווחה יוצא דופן, המרפאה היחידה בישראל, שבה ניתנים שרותי רפואה מכל הסוגים במחירים אפסיים. מרפאת גראבסקי ממוקמת בליבה של קריית חב"ד בצפת. מכל אזור הצפון מגיעים לכאן חרדים וחילונים, עירונים וקיבוצניקים, כדי לקבל טיפול שיניים תמורת שקלים בודדים, ואפילו טיפולי רפואה משלימה.

רוחמה וולף - מומחית לשיטת אלכסנדר : כאן משלמים שליש מהמחיר.

איתי רפפורט: שליש ממחיר של טיפול אלטרנטיבי בחוץ?

רוחמה וולף: כן, נכון! גם לאנשים מעוטי יכולת, אנשים שזה לא בתקציב שלהם, ושבדרך כלל יחשבו מאד קשה, האם לקחת טיפול אלטרנטיבי, כאן יש להם את האפשרות הזאת.

הרב זאב קרומבי - מנהל מרפאת כולל חב"ד: ראינו שיש המון משפחות, שפשוט לא יכולות להרשות לעצמן טיפולים רפואיים הכי פשוטים ובסיסיים, כמו טיפולי שיניים, וטיפולים אלטרנטיביים משלימים. כל הדברים האלו, פשוט, אנשים לא ביצעו את הטיפולים האלה, וזה עורר אותנו להיכנס לתחום הזה.

איתי רפפורט: כולל חב"ד, שהוקם לפני מאתיים שנה על ידי תנועת חב"ד, מצא שיותר מכל, ישראלים רבים, רבים מדי, לא מסוגלים לממן טיפולים רפואיים.

דוקטור מאיר למפיט - רופא ילדים במרפאה: מה שאנחנו עושים, אנחנו אומרים לאימא: תשמעי, נכון, שיש לך ילד בגיל זה וזה? קחי לך קרטון של "מטרנה" לניסיון. אנחנו יודעים שזה לא ניסיון, אבל בכל זאת, אנחנו אומרים לאימא: קחי לך לניסיון. אני אומר לה לקחת את זה ללא תשלום "לניסיון", ובינתיים יש לך חודש אוכל לתינוק שלה. יש לנו במחסן המון קרטונים של "מטרנה". ככה, אנחנו יודעים שהילד מקבל את הטוב ביותר. אנחנו יודעים שבלעדינו הוא לא היה מקבל את זה, משום שלהוריו אין את הכסף לקנות את זה.

איתי רפפורט: למרות מיקומה של המרפאה המיוחדת הזאת בלב הקריה החרדית של חב"ד בצפת, הפך המקום, מאז הוקם לפני חמש שנים, לנקודת מפגש בין חילונים, דתיים, עולים חדשים. מגוון יוצא דופן של הרב ישראליות. כולם מקבלים כאן טיפול רפואי, שעליו היו משלמים במקום אחר הון תועפות.

שושי כהן - מטופלת במרפאה: קודם כל, הדבר הכי אטרקטיבי כאן, הוא כמובן, המחיר. באמת, משהו כמו חצי מחיר, שליש מחיר. משהו כזה.

איתי רפפורט: אז זה משמעותי, זה משהו!

שושי כהן: ברור שזה משמעותי, מה זאת אומרת?!

הרב זאב קרומבי: טיפולי שיניים, זה הדבר הראשון שאנשים חושבים עליו. חושבים עליו, כי הוא עולה הון תועפות כסף. אנחנו נותנים פה לאנשים טיפולים מלאים, כמעט ללא שום מחיר, כמעט בחינם, ומי שלא יכול לשלם אפילו לא את זה, הוא יקבל את הטיפול בחינם, בעזרת השם.

סיגלית דאהן – מטופלת במרפאה: פה הרבה יותר זול ממרפאת השיניים הקודמת שלי.

איתי רפפורט: זול משמעותי.

איתי רפפורט: המיליונר היהודי הבלגי דויד גראבסקי, נשבה בקסמו של המקום. בשנים האחרונות, המפעל המבורך הזה, מתקיים הודות לתרומות שהוא מעביר.

דויד גראבסקי: כל פעם אני מגיע אני מגלה יותר אנשים שבאים בשביל טיפולי השיניים, וגם בשביל הרופאים, ואני מרגיש שעשיתי משהו טוב.

איתי רפפורט: במהלך ביקורו האחרון בארץ, ראה מר גראבסקי במו עיניו, שורה ארוכה של ישראלים, שללא המרפאה הזו, היה נגזר עליהם להמשיך ולסבול. בפגישה מרגשת הודה לו ראש עיריית צפת, עיר עם בעיות רווחה קשות, על סיועו הנדיב.

ישי מימון - ראש עיריית צפת: ... האנשים, התושבים, המשפחות, קהילה, כולם מודים לך. על זה תבורך.

איתי רפפורט: אל מול הנתינה יוצאת הדופן במרפאה הצפתית, עולה בכל זאת השאלה: האם הגענו למצב, שבו עמותה של אנשים טובי לב, ממלאת את מקומה של המדינה, אפילו בתחום הרפואה? איפה המדינה, איפה?

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
יישר כח עצום לרב קרומבי
ה' ניסן ה׳תשס״ה
המון תודה!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.