מערכת COL | יום י"ח תמוז ה׳תשע״ח 01.07.2018

נחתם מסע מרומם של אברכים מראשל"צ באוקראינה • וידאו

"בתום התפילה ולאחר הכנה ראויה מתכוננים להיכנס לקודש פנימה להשתטח על הציון הקדוש. האווירה בציון מרוממת ומחשמלת אומרים בדחילו וריחמו את פרקי ה"מענה לשון" בתומם משוררים את ניגוני הקודש של אלטער רבי.. לא מוצאים את המילים להעביר את הרגשות ההומים בשביל זה חייבים להגיע" • המשך יומן מסע קבוצה מקהילת חב"ד בראשל"צ לקברי רבותינו נשיאנו באוקראינה • לוידאו, ויומן
נחתם מסע מרומם של אברכים מראשל
יום רביעי שהוכפל ב'אור' וכי דבר ריק הוא נמצאים בד' אמותיו של האור הגדול של רבינו הזקן כאשר התכנון להגיע אי"ה בסיומו של יום למעזיבוז מקום מנוחת אור שבעת הימים הבעש"ט הק'.

לאחר מנוחת ליל קצרה בתום התוועדות מיוחדת חיה ו'פעילה' הנפש האלוקית לא נותנת מנוחה... השעה 5:45 מתעוררים לאור יום. (הזריחה כאן כבר לפני 5). חובה נעימה לציין כי מבנה הכנסת האורחים וחדרי האירוח ברמה ממש גבוהה!!

מתארגנים בזריזות לטבילת מקווה מחממת ומטהרת וניגשים לשיעור חסידות מעמיק בפרק כ"ו בתניא מפיו של הרב טייב העוסק במעלת השמחה ושלילת העצבות. האויר קא גרים שאותיות התניא נקלטות ונחצבות בנפש פנימה.

"עבדו את ה' בשמחה" לאחר השיעור ניגשים לתפילת שחרית. בתום התפילה ולאחר הכנה ראויה מתכוננים להיכנס לקודש פנימה להשתטח על הציון הקדוש. האווירה בציון מרוממת ומחשמלת אומרים בדחילו וריחמו את פרקי ה"מענה לשון" בתומם משוררים את ניגוני הקודש של אלטער רבי.. לא מוצאים את המילים להעביר את הרגשות ההומים בשביל זה חייבים להגיע.

לאחר עבודת הקודש ניגשים לעשות חסד גדול... עם העלובה בארוחת בוקר מפנקת ועשירה. מצפה לנו נסיעה של 8 שעות לפחות (לא כולל עצירות) עד לתחנה הסופית היום. ממלאים מצברים ויוצאים. היעד הקרוב "ברדיטשוב" עירו ומקום מנוחתו של מחותנו הגדול של רבינו הזקן אוהבן וסנגורן של ישראל רבי לוי יצחק. הרכב עובר למצב התוועדות. מתוך קובץ הלימוד קולחים תיאורים חיים מהחתונה הגדולה בזאלווין בהם ניכר הקשר המיוחד שנרקם בין שני המחותנים הגדולים בנוסף נשמעים סיפורים המתארים את עבודותו המיוחדת של רבי לוי יצחק.

17:00 ברדיצוב! מגיעים בשעה טובה לעיר המפורסמת נכנסים להשתטח על ציון הצדיק את פנינו מקדם בברכה שליח הרבי ורב העיר הרב משה טאלער שמזמיננו לתפילת מנחה במבנה הבית חב"ד משם יוצאים לביתו של השליח לפארברענגן מיוחד במינו שנמשך קרוב ל6 שעות גדושות ומלאות בכל טוב גשמי ורוחני (תודתנו העמוקה למשפחת הרב טאלער על השפע העצום והאירוח במאור פנים). כבר לאחר חצות הליל אך המסע עוד לא נגמר. יוצאים למעזיבוז. קרוב לשעה השלישית של לפנות בוקר מגיעים למלון 'הולינס' הממוקם בחצר הציון.

בוקר טוב מעזיבוז. מזדרזים לקום. עוד יום עמוס וגדוש לפננו. 07:00 קימה, ברכות קפה ועוגה ויציאה למקווה הממוקם במבנה המרכזי שע"י הציון.

למרות זמן המנוחה הקצר כולם קמים ומתייצבים לשיעור חסידות ב"חסידשע פרשה" הנמסר ע"י הרב אהרן כהן לשיעור מצטרפים יהודים נוספים השוהים במקום שזוכים אף הם לטעום מטעמה המתוק של תורת החסידות.

בתום השיעור יוצאים רגלית לבית כנסת ובית המדרש העתיק של הבעש"ט מקום בו זרחה אורה הגדול של תורת הבעש"ט והחבריה קדישא דיליה. לחשוב כי במשעולים אלו בדיוק צעדו ענקי הרוח וקדושי עליון כשרוחם נשמתם ופיהם מלמלות אותיות חסידות מחייב אף אותנו בכך. בינותינו מסתובבים תרנגולים ושאר בעלי חיים שייתכן ואבות אבותיהם זכו להביט בפניהם המאירות של אבות החסידות ... הרגשה שצוללים אחורה במנהרת הזמן 300 שנה....

ניגשים להתפלל על אדמת הקודש ומציירים בדמיון שכאן בדיוק התפלל המגיד ושאר החברים. התפילה עוברת בהתעלות וברגש מיוחד כשבמהלכה זוכים לברך כלל חברי הקבוצה "הגומל.. שגמלני כל טוב"!

לאחר לימוד קצר מתוך קובץ הלימוד מתורת הבעש"ט שבים חזרה לחצר הציון לקראת הכניסה לקודש. בתוך הציון מנגנים ניגוני קודש המיוחסים לבעל שם טוב ואת ניגון ר' מיכל מזלוטשוב המסוגל להתעוררות רחמים רבים...

היום קצר והמלאכה מרובה. לאחר הפוגה קלה וארוחת בוקר יוצאים למעיין הבעש"ט הממוקם בפאתי העיירה מעזיבוז. לפי המסורה מעיין מסוגל זה מפכה בכוח קדושתו של הבעש"ט. האמיצים ביננו יורדים לטבול במקווה הממוקם במתחם כשהם יוצאים להבת אש קודש.

פנינו לכיון כפר הנופש "זירעצני" הסמוך לעיר זיטומיר השייך לשליח הרבי ורב העיר זיטומיר ומערב אוקראינה הרב שלמה וילהלם. לקראת 5 בערב מגיעים ליעד ולעיניינו מתגלה "שטעטאלע" של שליחות! קומפלס מבנים המשמשים את תלמידי המוסדות הפזורים כאן. ניגשים לתפילת מנחה בבית כנסת של הכפר ומשם לארוחת צהריים מפנקת מלאה בכל טוב. ככל אחיותיה גם ארוחה זו מנוצלת להתוועדות פעילה ולאמירת דברי תורה. למילות סיכום דיבר מענדי דוברבסקי מארגן ויוזם המסע, שגילה שמיד בחזרה לארץ מתחילים לארגן את המסע הבא לרבי! לחצרות קדשנו! שיתקיים בסביבות חודש אדר א׳ בשנה הבאה, בתגובה לכך החליטו כולם פה אחד על הצטרפות...

בתום הארוחה מחכה לנו הפתעה בדמות סוס ועגלה הנראים כי נשלפו היישר מתקופת הבעש"ט לסיבוב קצר במרחבי הכפר. לעומד מן הצד נראה כי חבורת חסידים עליזה זו יצאה מתוך ציוריו של הצייר החסידי ר' זלמן קליימן ולבשה חיים...

יציאה לבוריספול לטיסת אל על ... בדרכה לארצנו הקדושה לפרוק את החבילות
טייערע ברידער... חסידים לא נפרדים!

חברי הקבוצה שמנתה ח״י אנשים הודו בחום למענדי דוברבסקי מנהל הכולל והפעילות בקהילה שיזם ואירגן את המסע עד לפרטי הפרטים ברוחניות ובגשמיות ואיחלו לו הצלחה בהמשך פעילותו העניפה בקהילה והרחבה ופיתוח המוסדות.

לצפייה בידאו: לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.