מערכת COL | יום י"ח תמוז ה׳תשע״ח 01.07.2018

בשורה טובה בעולם התורה: שו"ת הצמח צדק חלק אורח חיים

בעקבות ציון שנת הק"ן להסתלקות כ"ק אדמו"ר הצמח-צדק (י"ג ניסן תרכ"ו-תשע"ו), החליטה הנהלת הוצאת ספרים קה"ת להוציא לאור את ספר "צמח-צדק-שאלות ותשובות" על שלחן ערוך חלק אורח חיים בהוצאה מחודשת ומבוארת • לכתבה המלאה
בשורה טובה בעולם התורה: שו


בעקבות ציון שנת הק"ן להסתלקות כ"ק אדמו"ר הצמח-צדק (י"ג ניסן תרכ"ו-תשע"ו), החליטה הנהלת הוצאת ספרים קה"ת להוציא לאור את ספר "צמח-צדק-שאלות ותשובות" על שלחן ערוך חלק אורח חיים בהוצאה מחודשת ומבוארת.

אדמו"ר הצמח-צדק היה מגדולי המשיבים ההלכתיים בדורו, ולא יפלא שבסמיכות להסתלקותו יצאו לאור כמה כרכים של תשובותיו בשם “צמח צדק” (וכן "פסקי דינים" ו"חידושים על הש"ס"), ועד שהוא נקרא על שם ספרים אלה.

כשיסד כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע את הוצאת הספרים קה"ת בהנהלת כ"ק אדמו"ר זי"ע, הדפיס כ"ק אדמו"ר את ספרי שו"ת הצמח צדק במהדורת צילום מהמהדורא הקודמת, וגם הוסיף כרך מילואים, הוסיף ציונים, קיצור תולדות הצמח צדק, ועוד. בשנת תשל"ח יצא עוד כרך מילואים בעריכת הרה"ג ר' שלום דובער שי' לוין.

בשנת תשנ"ד, בהמשך להוראת כ"ק אדמו"ר על הדפסת ספרים באותיות מרובעות, יצאה לאור סידרת השו"ת במהדורא חדשה, באותיות מרובעות, ובה נכללו כרכי המילואים הנ"ל, ובתוספות חשובות, כולל כרך של מפתחות, כל זה גם הוא בעריכת הרב לוין.

ובשנת תשס"ט נדפס עוד חלק של שער המילואים בעריכת הרב לוין, אשר בו נדפסו התשובות החדשות שנמצאו במשך הזמן.

ואולם כעת לציון שנת הק"ן, הותחל בהוצאת מהדורה מחודשת השונה בהרבה מהמהדורות שקדמוה, בכך שבכל תשובה ותשובה ניתוספו מ"מ ציונים והערות והסברים, באופן המגיש את התשובות ללומד ולמעיין וגם לקורא שאינו מכיר את הסוגיות מקרוב, כשולחן הערוך לפניהם.

מלאכה זו נעשתה על ידי צוות תלמידי חכמים, בראשות הרה"ג ר' דוד משה שי' מייזליש הנמנה גם על צוות העורכים של ספרי "חסידות מבוארת" על הלקוטי תורה והתורה אור וכן על התניא.

מהדורא זו, שנדפסה בצורה מאירת עינים, נותנת ללומד ולמעיין כמה מעלות טובות: הוגהו שוב התשובות מתוך כתבי היד, נפתחו רוב הראשי-תיבות, הקטעים הארוכים חולקו לקטעים קצרים, נוספו סימני פיסוק, סודרו מחדש כמה תשובות באופן שהמהדורות השונות של התשובות קובצו למקום אחד, נוספו קיצורים וכותרות בראש ובצידי הקטעים, דבר דבור על אופניו; וספרי האחרונים הדנים בתשובות הצמח צדק, וכן הרבה מהדנים באותן סוגיות, צויינו והובאו אף הם בשולי הגליון.

ועיקר החידוש הוא בהסברים ונימוקים שהם כמו לימוד בחברותא, כאשר כל הדיון והשקו"ט שבתוך התשובות מוסבר היטב בשולי הגליון. כך, שספר תשובות הצמח צדק (שעל שמו נקרא) נעשה לספר השווה לכל נפש.

את ההשקעה העצומה במהדורה זו ניתן לראות גם מכך שחלק אורח חיים שבשו"ת, שבמהדורא הקודמת היה בן פחות מ200 עמודים, נדפס במהדורה זו בשני כרכים גדולים הכוללים יותר מ1200 עמודים.

צוות העורכים עוסק כעת בהמשך העריכה של השו"ת, כאשר הכרך הבא הוא בחלק יורה דעה.

פרויקט ענק זה התאפשר הודות לתמיכתו הנדיבה של הנגיד החסידי ר' שמואל חיים דוד וזוגתו שיחיו פישר, התומך רבות וביד פתוחה בעבודת הקודש של הוצאת הספרים קה"ת, אשר מטרתה לההדיר את ספרי רבותינו נשיאינו נשיאי חב"ד באופן שכל אדם יוכל לטעום מהטוב-טעם של תורתם.

במבצע חסר תקדים נדב לבם של הנ"ל להכריז על מבצע מיוחד בו אפשר לרכוש את הסט החדש בהנחה של 60% מהמחיר הרגיל של $49.95, בסכום של $20 בלבד (בארץ הקודש - 75 שקל). ההנחה היא עד ליום י"ג תשרי, יום הסתלקותו של כ"ק אדמו"ר מהר"ש נ"ע.

את הספרים אפשר לרכוש בחנות הספרים קה"ת בכפר חב"ד ובחנות היכל מנחם ירושלים, ויגיעו לארה"ב, ולחנות קה"ת בניו יורק, בסמיכות לכף מנחם-אב.

להורדה - לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.