מערכת COL | יום ט"ו תמוז ה׳תשע״ח 28.06.2018

ביום עיון בכפר חב"ד: 'כולל חב"ד' השיק תוכנה מהפכנית

תוכנה מהפכנית של מיצוי זכויות למשפחות נזקקות הושקה השבוע על ידי ארגון החסד 'כולל חב"ד', במהלך יום עיון של רכזי המיזם הלאומי לביטחון תזונתי שנערך באולם הפנסאים בכפר חב"ד • ביום העיון השתתפו עשרות רכזים הפועלים בארבעים ושמונה (!) רשויות הפזורים בכל רחבי הארץ. המגוון האנושי היה מגוון וחשף את הפסיפס המדהים של פרויקט המיזם • מה הוביל להשקת התוכנה? • כל הפרטים בכתבה המלאה
ביום עיון בכפר חב

תוכנה מהפכנית של מיצוי זכויות הושקה השבוע על ידי ארגון החסד 'כולל חב"ד', במהלך יום עיון של רכזי המיזם הלאומי לביטחון תזונתי שנערך באולם הפנסאים בכפר חב"ד.

ביום העיון השתתפו עשרות רכזים הפועלים בארבעים ושמונה (!) רשויות הפזורים בכל רחבי הארץ. המגוון האנושי היה מגוון וחשף את הפסיפס המדהים של פרויקט המיזם.

לפני למעלה משנה השיק משרד הרווחה בשיתוף עם 'אשל ירושלים' שעל ידי 'כולל חב"ד', מיזם לאומי לביטחון תזונתי במסגרתו מחולקות למשפחות הסובלות מאי ביטחון תזונתי חמור - כרטיס נטען לרכישת מזון בשווי שימוש של מאות שקלים מידי חודש. מדובר על פריסה ארצית בעשרות רשויות ועלותו השנתית נאמדת בעשרות מיליוני שקלים.

המיזם מורכב ממטה מנהל ורכזים אזוריים שכל אחד מהם אחראי על עבודתם של שמונה רכזים יישוביים. הרכז היישובי קולט פניות מעו''ס המשפחה באגף הרווחה המקומי ומבצע בדיקת זכאות. עם קליטת המשפחה, משרד העבודה והרווחה מעמיד לרשותה כרטיס משולב שמאפשר רכישת מוצרי מזון בסכום כסף מוגדר ברשתות נבחרות ובחנויות מקומיות, וקניית ירקות ופירות ומזון יבש.

לצד הכרטיס המיוחד ובמסגרת המיזם הלאומי לביטחון תזונתי, משתתפים אותן משפחות בסדנאות מיוחדות וערכיות, במטרה לסייע להם להשתמש נכון עם הכרטיס המגנטי, להבין את ערכם של המוצרים הבריאים, של השפעת הפירות והירקות על איכות החיים ועוד. המיזם זוכה להצלחה גדולה ומסייע בפועל למשפחות רבות בקשיי היום יום.

כאמור, במהלך יום העיון בכפר חב"ד, נחשפו הרכזים לתוכנה החדישה למיצוי זכויות של 'כולל חב"ד', בה הושקע מעל מאה וחמישים אלף שקל. התוכנה מאפשרת למקסם את מיצוי זכויותיה של כל משפחה, בהתאם לפרטים המלאים המוזמנים למערכת הייחודית.

"עשינו סקר לפני מספר חודשים בקרב המשפחות הנמצאות בתכנית שלנו", מספר הרב מנדי בלוי מ'כולל חב"ד', "וגילינו שחלק משמעותי מהן לא מודע לזכויות המגיעות לו מהרשויות השונות, או שלא מממש זאת בפועל. מדובר בזכויות בסיסיות שיכולות לסייע משמעותית לאלפי משפחות. אם זה בחשמל, סיוע בשכר דירה, בתשלום לימודים ועוד. אנחנו מעבירים לאותן משפחות את סיכום התוצאות ומשתדלים גם לסייע להן בהכוונה פרטנית אל הגורמים הרלוונטיים.

"בתוכנה החדשה, בה הושקעו מעל מאה וחמישים אלף שקלים, יש קריטריונים של יותר מ-300 זכויות המגיעות למשפחות. לאחר הכנסת כל הנתונים למערכת, היא סורקת את כל הקריטריונים בהם עומדת המשפחה ומוציאה דוח מסודר איזה זכויות מגיעים לה, זכויות שאותם היא לא מקבלת היום".

את יום העיון פתח הרב מנדי בלוי בדברי פתיחה כלליים על התוכנה החדשה שאמורה לחולל מהפכה בקרב משפחות רבות. את הנאום המרכזי נשא היועץ הכלכלי צבי סילבר.

המשתתפים, שנחשפים מתוקף עבודתם למחזות לא פשוטים בקרב מעגל העוני, נהנו מסדנת צחוק יהודית-חווייתית אותה הוביל הרב עמרם מויאל. הרב מויאל, בדרכו הייחודית, העביר מסרים במהלך הופעתו, איך להסתכל על מצבים מאתגרים בעין של שמחה. בהמשך נשאה דברים המאמנת רחל בולטון, תחת הכותרת "לתת מעצמך, אבל לא את עצמך!".

יום העיון נחתם בתחושה משותפת של זכות כבירה לעסוק יום יום במעגלי חסד עבור משפחות קשות יכולת.

בלטו בנוכחותם באירוע, ארבעה רכזים חסידי חב"ד: ר' משה אסולין - צפון, ר' מני יוזביץ ור' מנדי בינשטוק - מרכז ור' שמואל ברדוגו - דרום
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.