מערכת COL | יום ט"ו תמוז ה׳תשע״ח 28.06.2018

נחלת הר חב"ד: 55 תלמידים מצטיינים קיבלו את "פרס יוסף יצחק"

ביום שלישי, י"ג תמוז, נערך טקס הענקת "פרס יוסף יצחק" לתלמידים מצטיינים מתלמוד תורה חב"ד בנחלת הר חב"ד ● לראשונה נוסף למעמד המסורתי אות הוקרה מיוחד "אלוף באהבת ישראל" - "פרס שלום בער", לעילוי נשמת הרב שלום דובער גורליק ע"ה • לסיפור המלא
נחלת הר חב
צילום: מיכאל גנזמן
ביום שלישי, י"ג תמוז, נערך במתנ"ס קרית מלאכי, הטקס המסורתי של הענקת "פרס יוסף יצחק" לתלמידים מצטיינים מתלמוד תורה חב"ד בנחלת הר חב"ד.

הפרס מוענק כבר 36 שנה ברציפות, לזכר נשמת הנער התמים יוסף יצחק ע"ה גורליק, שנולד בשמחת תורה תש"ל ונפטר בשמחת תורה תשמ"ב, והוא בן י"ב שנים בדיוק.
יוסי ע"ה הצטיין בלימודיו ובכל הליכותיו ובלט בהנהגתו החסידית. מאז פטירתו החליטו הוריו - הרב שלום דובער ע"ה גורליק יחד עם תבלחט"א שרה רבקה תחי' - להעניק פרס מיוחד לתלמידים שייצטיינו בשלושת התחומים, בהם בלט יוסי ז"ל - תורה, עבודה וגמילות-חסדים.

הטקס נערך לקראת סיום שנת הלימודים במעמד כל תלמידי התלמוד תורה, המחנכים, הילדים המצטיינים, הוריהם ובני המשפחה, ור' בצלאל מזרחי, הממונה על תרבות תורנית בעיריית קרית מלאכי.

את הטקס הנחה בכשרון רב הרב גדעון גוחפי, סגן מנהל התלמוד תורה, שציין את ההתלבטות הקשה של המחנכים בבחירת הילדים המצטיינים ביותר.

הטקס נפתח בהצגה מקצועית של השחקן מנחם שרון על המאסר והגאולה של כ"ק אדמו"ר הריי"צ, ולאחר מכן נשא דברים נציג המשפחה - הרב מרדכי גורליק, שליח הרבי בשכונת אם המושבות פתח תקווה.

את הפרסים העניקו בני משפחת גורליק - הרב שניאור זלמן, הרב ירחמיאל, הרב מרדכי יחד עם החתן - הרב אברהם פלדמן.
יחד עם הפרס קיבל כל מצטיין את החוברת "זכרון יוסף יצחק" שיצאה לאור סמוך לזמן פטירתו ובה דברים שכתב בעצמו לצד תמונות ודברי זכרון ממחנכיו וידידיו.

לראשונה נוסף למעמד המסורתי פרס חדש - "פרס שלום בער". לאחר פטירתו של הרב שלום דובער ע"ה גורליק, החליטו רעייתו שתחי' ובני המשפחה להרחיב את יוזמתו להנצחת בנו ע"ה, ולהתחיל מסורת חדשה של פרס לעילוי נשמתו, שינתן לתלמידים המצטיינים באהבת ישראל, כפי שהוא התבלט במהלך ימי חייו.
מכל כיתה נבחר תלמיד מצטיין שזכה לתואר "אלוף באהבת ישראל", ובין כל המצטיינים נערכה הגרלה על קבלת "פרס שלום בער".

בפני התלמידים הוקרן הסרט "מרק חם", בביצועו של שלומי וסתם, הממחיש סיפור אמיתי של אהבת ישראל מחייו של ר' שלום בער ע"ה.
לאחר מכן, הופיע בפני הילדים השחקן והאמן שלומי לניאדו, היוזם והמרכז של פרוייקט "אלוף באהבת ישראל", אשר הסביר לילדים על חשיבות המצווה ועודדם להיות "אלופים באהבת ישראל".

התלמיד המצטיין לוי יצחק מישלובין זכה בגורל על "פרס שלום בער", וקיבל את האות בשילוב מטבע שהתקבלה מידו הק' של הרבי. שאר המצטיינים זכו בתעודת הוקרה מיוחדת שהוענקו על ידי בני המשפחה.

משפיע נחלת הר חב"ד, הרב מיכאל מישולבין, שזכה שנכדו יקבל את הפרס, נשא דברים ושיתף את הילדים ממעשי החסד ואהבת ישראל של ר' שלום דובער ע"ה, כפי שהוא חווה בעצמו והיה עד להם.

לסיום, הודה המנחה בשם בני המשפחה לחתנים לבית משפחת גורליק - הר"ר בועז שרון והר"ר מנחם מענדל ויגלר על העזרה הרבה לארגון הטקס וההפקה המרשימה של התעודות ואותות ההצטיינות.

הטקס המרשים הביא להתעוררות רבה בקרב תלמידי התלמוד-תורה ורבים מהם ציינו לעצמם כיצד לקראת שנת הלימודים הבעל"ט ללמוד מדרכי האב ובנו ולהתאמץ בשלושת התחומים - תורה, עבודה וגמילות חסדים יחד עם אהבת ישראל, "שנזכה גם אנחנו לקבל את הפרס בשנה הבאה עלינו לטובה, רק שזה יהיה כבר בעז"ה יחד עם ר' שלום בער ובנו יוסי, לאחר תחיית המתים בעז"ה, בגאולה השלימה".--
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.