מערכת COL | יום ט"ו תמוז ה׳תשע״ח 28.06.2018

מראשון לציון לאדמו"ר הזקן נ"ע • רשמי מסע

"נוחתים בקייב, ויוצאים לניעז׳ין, מרגע זה הופך הרב מיכאל טייב לקברניט... וויז מראה לנו שעתיים נסיעה שבמונחים מקומיים זו נסיעה קצרה, שבמהרה הופעת להתוועדות ניידת. הדרך מאפשרת ללמוד הרבה והרב מיכאל טייב מלמד בטוב טעם... נכנסים לציון הקדוש בחרדת קודש" • רשמי מסע
מראשון לציון לאדמו

6:30 בבוקר יום שלישי י״ג תמוז - שחרית, כפי שזה נראה את שעון חב״ד משאירים בארץ פשוט עומדים בלוח הזמנים.

שחרית של יום טוב קרוב לשני מנינים חסידים בתפילת שחרית בשדה התעופה ( אף אחד לא חושב לבקר בחנויות הנוחות הפזורות כאן, כנראה שגם את תאוות עוה״ז משאירים בארץ). בסיום התפילה כל משתתף מקבל חוברת. לימוד קדושה וגדושה מתורותיהם ותולדותיהם של אבות החסידות. את התפילה כמובן מנצלים למבצע תפילין, טייערע ברידער וממריאים..

נוחתים בקייב, עם הנחיתה מחכה לנו מיניבוס מפואר שיהיה צמוד אליהו למשך זמן המסע, היות שחסיד עושה מגשמיות רוחניות מחכה לנו אריזה מלאה בכל טוב ממסעדת ׳קיפיש׳ בעזרתו ובאדיבותו של הרב מענדי אסמן. יוצאים לניעז׳ין מקום מנוחתו כבוד של כ״ק אדמו״ר האמצעי, מרגע זה הופך הרב מיכאל טייב לקברניט..

וויז מראה לנו שעתיים נסיעה שבמונחים מקומיים זו נסיעה קצרה.. שבמהרה הופעת להתוועדות ניידת.

הדרך מאפשרת ללמוד הרבה והרב מיכאל טייב מלמד בטוב טעם את המאמר וידבר אלקים תשכ״ד, כשאותיות המאמר פורחות באויר ונקלטות בלבבות המראה שנגלה לעיננו הופך וממחיש את זמן אמירת המאמר למוחשי ועכשוי.

את פנינו מקבל בסבר פנים יפות איש ניעז׳ין מענדל ליפקוביץ, המופקד על תחזוק שותף של הציון זה ח״י שנים ומשוחח איתנו באידיש..

נכנסים לציון הקדוש בחרדת קודש זה פותח מענה לשון, וזה פותח קונטרס השתטחות . בסיום מנגנים את ניגון הקפליע ההרגשה היא שאף אדמת הקודש מצטרפת לשירה. לאחר מתת יד הגונה לר׳ מענדל ניתן האישור להמריא ליעד הבא...

מכאן מתחילים לטעום את טעמה של הבירא עמיקתה.. דבר שתשתיות אוקראינה מספקות בשופי.. הנהג הופך לוליין.. עוד 6 שעות לפניו. עוצרים על אם הדרך ב״מגזין״ לקניית משקה להתוועדויות שמחכות לנו.. ולחילוץ עצמות כמובן שמנצלים זאת לטיהור האוויר... נדמה כי מאז צעדו החסידים בואכה ניעזין ובדרכם חזרה לא זכה מקום זה לריקוד חסידי מלבב וסוער שכזה... זהו מגיעים ! הלב מתרונן רק ממראה השלט המורה כי הגענו להאדיטש להיכלו של רבינו הגדול כאן חלקת מחוקק ספון. נעמדים לתמונה קבוצתית כשאלינו מצטרפים בהפתעה גמורה 2 אברכים נוספים מהקהילה שהגיעו ל 12 שעות להאדיטש להיות איתנו ביחד.

השעה 20:30 עכשיו מנחה. צאת הכוכבים רק אחרי 22.00 היום טוב מתארך! מנצלים את השעות האחרונות של חג הגאולה לפארבריינגען מלא בכל טוב גשמי בארצו של בעל הגאולה. כמויות המשקה הנשפך כאן מספקות דלק וחמצן לישיבה עד אור הבוקר.. מה שמלאך מיכאל לא יכול לפעול התוועדות חסידית יכולה לפעול על אחת כמה וכמה שמיכאל נוכח ומנווט בה... אגוטע נאכט

לצפייה בוידאו: לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.