מערכת COL | יום ט"ו תמוז ה׳תשע״ח 28.06.2018

"אין אבסורד גדול מזה": הסיבה שעיריית לוד מעכבת בניית מעון

חשיפת COL: שלוש מיליון ש"ח, זהו הסכום שהקציב נדיב עבור בניית מעון לקהילת חב"ד בלוד, ע"י ארגון 'כולל חב"ד' • אך בפועל, במשך כשנתיים, אישורים לא התקבלו - שלל עיכובים בעירייה ועוד, גרמו לכך שעשרות זוגות צעירים חב"דיים - נשארו ללא מעון לפעוט שלהם • אמש (ד') אמר ראש העיר לוד עו"ד יאיר רביבו ל-COL: "העירייה עובדת על פי חוק ואינה יכולה לקצר תהליכים" • הבוקר (ה') הגיב על-כך סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך בעירייה, יוסי הרוש וחשף: מה המניע היחיד שעומד לפני בניית המעון החדש? • ב'כולל חב"ד' הודפים את הטענות ומציגים את הגרסה המלאה • כל הפרטים >>> > חסידי חב"ד בלוד: כך אתם עלולים לאבד מעון חדש • שערורייה> סערת המעון: ראש העיר לוד מגיב: "אין כל אמת בטענות"
"רוצים לסיים לבנות עד תחילת הלימודים". יוסי הרוש; צילום: פייסבוק


מאת: כתב COL

***

אתמול (ד') נחשף ב-COL כי תורם נדיב החליט להעביר 3 מיליון ₪ עבור בניית מעון לקהילת חב"ד בלוד, ע"י ארגון 'כולל חב"ד'. בפועל, במשך כשנתיים, אישורים לא התקבלו - שלל עיכובים בעירייה ועוד, גרמו לכך שעשרות זוגות צעירים חב"דיים - נשארו ללא מעון לפעוט שלהם.

בשיחה שקיים COL עם ראש העיר לוד עו"ד יאיר רביבו הוא אמר: "העירייה עובדת על פי חוק ואינה יכולה לקצר תהליכים".

הבוקר (ה') אנו מפרסמים את תגובתו של סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך בעירייה, יוסי הרוש שחושף: מה המניע היחיד שעומד לפני בניית המעון החדש?

***

בשיחה ל-COL אומר הרוש על סערת המעון: "לגבי קומה שנייה במעון 'כולל חב"ד' בשכונת חב"ד, אני אישית ליוותי את המנהלים לקבלת כל האישורים להיתר בנייה".

וכאן הוא חושף את הבעיה שמונעת, לטענתו, את התקדמות הבנייה בפועל: "מחלקת איכות הסביבה מבקשת להתקין מוטמן אשפה בעקבות הבניה החדשה והעמותה לא מסכימה לעשות מוטמן, אלא להישאר עם פחי האשפה וחדר אשפה הקיימים.

והוא מוסיף: "זה האישור היחיד החסר לקבלת היתר בנייה. מצד אחד - אנחנו רוצים להתחיל את הבניה מיד עם צאת הילדים לחופשה ב-12 לאוגוסט. מצד שני - אנחנו גם רוצים איכות חיים חדשה, שבה עיריית לוד הולכת להפוך את כל העיר למוטמנים. ושיכון חב"ד כבר עבר למוטמנים".

הרוש מסיים בנימה טובה ואומר: "כולי תקווה שעד סוף השבוע נגיע לפשרה בנושא. בכל מצב היעד שלנו התחלת בניה מיד בתום סיום הלימודים במעון".

***

לאחר השיחה עם סגן ראש העיר, שהביא את טענתו, שוחח COL עם ר' מנדי בלוי מ'כולל חב"ד', והביא לו את טענתם של אנשי הציבור מעיריית לוד.

מ'כולל חב"ד נמסר בתגובה: "ראשית, נזכיר לעירייה שהמעון שלנו, המשרת את קהילת חב"ד בלוד, הוא ככל הנראה המעון היחידי בעיר מאלו שנבנו במהלך השנים האחרונות שלא נבנה מכספי העירייה והמדינה. מעון 'כולל חב"ד' נבנה בעלות של ארבעה מיליון שקלים, על פי כל התנאים שהציבה העירייה והרשויות, ועומד בסטנדרטים גבוהים.

"שנית, עיריית לוד בונה על חשבונה פחים מוטמנים בכל רחבי העיר ואך טבעי הוא שזה מה שיקרה בנוגע לפח המוטמן המדובר שאמור לשרת את הסביבה ועלותו מסתכמת בכחמישים אלף שקלים. לבוא ולהציב זאת כתנאי לבניית הקומה השנייה של המעון - שאמור להיבנות מכספי 'כולל חב"ד' ולא מהעירייה - אין אבסורד גדול מזה.

"במקום שהעירייה תנהג בדיוק כפי שהיא נוהגת בכל בניין בעיר, מוצבת בפנינו דרישה לא הגיונית שלצערנו עלולה להוביל לביטול הפרויקט כולו, פרויקט שאמור לשרת את קהילת חב״ד בעיר לוד. 'כולל חב"ד' הינו ארגון חסד וותיק שדואג לרווחתם של רבבות אנשים בשנה, במגוון תחומים, והוא לא אמור לבזבז משאבים על דרישות נטולות כל בסיס וצדק".

***

מערכת COL תמשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות, עד אשר יימצא הפתרון לתושבי קהילת חב"ד בלוד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.