מערכת COL | יום ה' ניסן ה׳תשס״ה 14.04.2005

'הארץ': חסידי חב"ד חפרו מקווה טהרה בחולות גוש קטיף

"אנחנו מאמינים שמה שקורה בגשמיות קורה גם ברוחניות", התפייט אתמול איש חב"ד דוד קירשנזפט בהסבריו על המאחז החרדי הראשון שהוקם בחולות גוש קטיף. ביום ראשון הגיעו 20 חסידי חב"ד לגוש. הם התנחלו בצריף מול הש"ג בנווה דקלים והפכו אותו לבית כנסת. הם הוסיפו אוהל לשינה, מקווה ושירותים. הבחורים הצעירים מצהירים: אנחנו ראש הגשר, בעקבותינו יציפו אלפי חסידי חב"ד את גוש קטיף. "הרבי מלובביץ נתן הוראה ברורה להקים ישיבות איפה שרק אפשר. במסגרת הפעולות להציל את הגוש קטיף הגענו לפה", מסביר קירשנזפט. חסידי חב"ד מסתמנים ככוח גדול ונחוש במאבק בפינוי. לפני כחודש התקיים בירושלים כנס חב"ד נגד הפינוי במהלכו נשמעו קריאות קשות. ביום שני יתקיים כנס נוסף שבו עתידים רבנים לקרוא לחסידים בישראל ובחו"ל להגיע לגוש כדי למנוע בגופם את ההתנתקות. כיום מתגוררות בגוש רק ארבעה משפחות של חסידי חב"ד. המשך הכתבה מעיתון 'הארץ' ב'כתבה מלאה'
'הארץ': חסידי חב
(צילום: AFP)
המתנחלים החדשים בגוש הם תלמידי ישיבות הקשורות לחב"ד, רובם מישיבת צפת. הצעיר ביותר בן 15. סיוע צמוד הם מקבלים מיגאל קירשנזפט, איש נווה דקלים ומהפעילים המרכזיים נגד ההתנתקות. בנו של קירשנזפט, דוד בן 21, הוא המבוגר שבחבורת החסידים ובשל כך משמש, כנראה כדובר הרשמי.

הצריף שבו הקימו הצעירים את בית הכנסת "התפרסם" לפני כחצי שנה כמאחזון בשם "תפארת ישראל", שהוקם על-ידי נערים מהגוש על-שמם תפארת טרטנר והחייל ישראל לוטטי שנהרגו בפיגועים. לפני ארבעה וחצי חודשים ניסו צה"ל והמשטרה לפנות את המאחזון הלא-חוקי - היו מכות, צמיגים של כלי רכב צבאיים נוקבו, הצריף נהרס והוקם מיד מחדש. מאז התגוררו בו מפעם לפעם "נערי גבעות" שהגיעו מהגדה, אך רוב הזמן היה הצריף נטוש.

בסמוך לצריף בית הכנסת ולאוהל השינה, חפרו הנערים בור שהפך בסיוע יריעות ניילון למקווה מאולתר, "זה היה קל מאוד, החול פה נוח לחפירה, לא סתם הפלשתינאים מצליחים לחפור פה מנהרות", הסביר אחד החופרים. בשבוע הבא מתכוונים שם למלא את המקווה במים, "אם חלילה תוכנית ההתנתקות תגיע, אלפי בחורי חב"ד עוד יטבלו פה, אנחנו זה רק המקדמה", הבטיח חופר אחר. יד אלמונית סללה למאחז המתחדש דרך עפר מאולתרת.

לא רחוק מהמקווה, בהתנחלות שירת הים שעל שפת הים, הולכים ומשתפצים בימים אלה עשרה בתים מצרים ישנים. את בתי האבן, ממש על קו החוף, משפצים בהתנדבות נערים מהגוש. על המבנה שבו אמור לקום בית הכנסת הורכבה אתמול התשתית לגג. שאר המבנים ישמשו תושבי חוץ שיבקשו לחזק את תושבי הגוש במאבק. לדברי תושב המקום שעומד גם בראש הפרויקט, תוכנית השיפוץ החלה לפני כוונות ההתנתקות, אך הופסקה בשל מחסור בכסף.

כל שנותר לשאול: האם הבחורים עושים את הפעולות האלה על דעת או באישור רבני חב"ד.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
5.
ישר כח לרב דרוקמן.
כ"ד אייר ה׳תשס״ה
כל הכבוד וישר כח לתושבי גוש קטיף על הכח והנחישות שהם מפגינים וישר כח לרב דרוקמן שעוזב את העיר שלו ועובר לשם.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.