מערכת COL | יום ח' תמוז ה׳תשע״ח 21.06.2018

בשורה מהפכנית: בד"צ חולון – רמת כשרות גבוהה לכל אחד

באסיפה היסטורית בביתו של הרב הראשי לחולון הוחלט על הקמת "בד"ץ חולון", במטרה לתת מענה לכלל תושבי העיר ליהנות מכשרות מהודרת • לכתבה המלאה
בשורה מהפכנית: בד
כנס היסטורי נערך ביום שלישי האחרון, כאשר נקבצו ובאו כל רבני העיר חולון, ממגוון גווניה ועדותיה, בבית המרא דאתרא והרב הראשי הרב יוחנן גורארי'.

למעלה ממאה רבנים כיבדו את המעמד בנוכחותם, ובראשם הגאון הגדול הרב חיים רבי שליט"א, ראש מוסדות "אטרת חכמים", יחד עם רבני השכונות - הרב יצחק דיין שליט"א, הרב משה ביתן שליט"א, הרב שאול פיינה שליט"א, הרב פנחס אלטהויז שליט"א, הרב אופיר אלבז שליט"א.​

המארח, הרב גורארי' שליט"א, פתח בדברים נרגשים: "אחיי ורעיי, רבני חולון, זה לי למעלה משלושה עשורים ברבנות כאן, וקרוב לעשרים שנה שאני נושא על כתפיי את משא הרבנות הראשית.

"חולון איננה בני ברק ואיננה ירושלים. לחולון אופי משלה. יש כאן ב"ה קהילות רבות ומגוונות, של בני תורה ויראי שמיים, אבל איננו יכולים לדאוג רק לחברי קהילתנו. לא לשם כך הגענו לכאן. חובה עלינו לדאוג שכל יהודי הרוצה בכך - יוכל לקיים תורה ומצוות בתכלית ההידור, בלי אף מאמץ נוסף".

בהמשך, סקר כבוד הרב את הפעולות הרבות וההשקעה העצומה שנעשית בתחומי הדת בעיר, בשיפוץ המקוואות והרחבתם, בשיפור העירוב ברמה גבוהה, במערך שיעורי התורה ובהרחבת גבולות הקדושה ושמירת השבת.

"מערכת הכשרות בחולון ידועה בכל רחבי הארץ והעולם, בשל המפעלים הרבים שקיימים בתחומה. המפקחים והמשגיחים עושים עבודת קודש, מסורה ואחראית, והיא מוכרת על ידי גופי הכשרות הטובים ביותר. כל זאת הודות לפועלו הגדול של הרב הגאון הרב אברהם יוסף שליט"א שזיכה את הרבים והעמיד את הכשרות בחולון על תילה לתועלת הרבים. ובזכות זה רמת הכשרות מביאה לצרכנים את מבוקשם, בכשרות ובאיכות.

"אנו עדים לצורך גובר והולך מתושבי העיר, אף כאלה אשר עדיין אינם מקפידים על קלה כבחמורה, אשר מעוניינים ברמת כשרות טובה ואיכותית. אנו מחויבים להעניק לכלל הציבור שיוכלו להשיג את מבוקשם בכשרות טובה וברמה גבוהה, באמצעות מערכת הכשרות הממלכתית והעירונית.

"לאחר התייעצות עם בכירי הרבנים בעיר, אני מכריז בזאת על הקמת "בד"צ חולון", אשר, כאמור, יביא רמת כשרות גבוהה וזמינה לכל אחד מתושבי העיר", סיים הרב הראשי בהתרגשות.

למעלה ממאה רבני העיר שהשתתפו בכנס המיוחד הביעו את שמחתם על היוזמה המבורכת והוסיפו תקווה כי בכוחות משותפים נזכה להגדיל תורה ולהאדירה ולקדש שם שמיים בחולון.

הגאון הרב חיים רבי שליט"א, ממקימי בד"צ חולון, נשא דברים וציין בסיפוק שהוא מצטרף לקריאתו הקדושה של הרב הראשי לחולון:

"חובה עלינו לאחד כוחות, לקחת אחריות ולדאוג לכל יהודי שיהיה לו כשרות טובה. זה ישפיע עליו, על בני ביתו ועל כל הסובבים אותו".

במשך שעה ארוכה השיב הרב על שאלות רבני העיר והקהילות, ובמקום הוכרז על הקמת "ועד רבני חולון" אשר יתכנס באופן שוטף במהלך השנה על מנת לדון בנושאים שעל הפרק, ולטכס עצה בצוותא כיצד ניתן להנגיש את התורה והיהדות לבני העיר.

יו"ר המועצה הדתית, ר' עמוס ברנס הי"ו, בירך את הרבנים שליט"א ובהמשך לדברי הרב הראשי הודיע כי המועצה תתמוך ותסייע למיזם חשוב זה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.