מערכת COL | יום ז' תמוז ה׳תשע״ח 20.06.2018

טבריה: הרבנים נאמו ומאות האזינו על מעלת יום ההילולא של הרבי

למעלה מ-300 מתושבי העיר טבריה הגיעו להתוועדות ג' בתמוז לכבודו של הרבי נשיא דורנו, בבית-הכנסת הגדול "לאה וילדיה - חב"ד" בשכונת גולדה • נשאו דברים: המרא-דאתרא רב העיר הרב משה צבי בוחבוט. רב איזורי עמק הירדן הרב שלמה דידי. רבה הראשי וראב"ד באר-שבע הרב יהודה דרעי וראש כולל "תורה שלמה" בחדרה הרב יואב אקריש • לכתבה המלאה
טבריה: הרבנים נאמו ומאות האזינו על מעלת יום ההילולא של הרבי
ביום ראשון ד' תמוז התקבצו יותר מ-300 מתושבי העיר להתוועדות ג' בתמוז לכבודו של הרבי נשיא דורנו, בביהכנ"ס הגדול "לאה וילדיה - חב"ד" בשכונת גולדה בניהול השליח השכונתי הרב שניאור טורקוב.

פתח בדברים המרא-דאתרא רב העיר הגאון הרב משה צבי בוחבוט שליט"א שדיבר בהתפעלות אדירה על הגאונות של הרבי בכל חלקי התורה ורק לאחרונה מצא מקור לדברי הרבי שאמר לאביו הגר"ש בוחבוט רבה של קרית שמונה מלפנים במהלך התוועדות בשנת תשמ"ח. בהמשך הזכיר בהערכה רבה את תלמידי ישיבת חב"ד בעיר. בהמשך קישר את מהותו של יום עם פרשת חוקת לאור שיחות הרבי בנושא.

לאחרי דברי הרה"ג ר' שלמה דידי שליט"א רב איזורי עמק הירדן שדיבר על הרבי כמקים עולה של תשובה בדורנו. נאם אורח הכבוד הגאון רבי יהודה דרעי רבה הראשי וראב"ד באר-שבע שביאר במתק שפתיים את נצחיותו של הרבי כי "מה זרעו בחיים אף הוא בחיים".

לאחרי ניגוני התוועדות וקטעי וידאו מיוחדים מהרבי, נשא את דברו הנואם המרכזי הגה"ח ר' יואב אקריש שליט"א ראש כולל "תורה שלמה" בחדרה. דממת אלחוט היתה באולם בשעת נאומו כשהרצה ברהיטות מיוחדת את תפקידו של נשיא הדור תוך כדי שילב סיפורים מרגשים מהרבי ביחסו לכל אחד לפי סגנונו הוא.

בכינוס השתתפו הרבנים הגאונים: השליח ורבה של מנחמיה הרב דוד ועקנין שליט"א. הרב אברהם מלול שליט"א רב ביהכנ"ס "מורשת ישראל". הרב ברוך לבנוני שליט"א ראש ישיבת חב"ד. הרב שמעון קוצובייבסקי שליט"א משפיע הישיבה. הרב שניאור טורקוב שליח ורב ביהכנ"ס "לאה וילדיה". הרב יקותיאל אוהב-ציון שליט"א רב בטבריא עלית ושלוחי הרבי מהעיר והאזור.

כינוס היה האירוע שהשלים את אירועי ג' תמוז לאחר שבמשך השבת דיברו תל' הישיבה ביותר מ50 בתי-כנסת ברחבי העיר. ולאחר ארגון התוועדות בשכונת מורדות בהשתתפות מאה מהתושבים ע"י השליח בשכונה הרב צבי זלמנוב בהשתתפות רבני השכונה. כמו"כ בליל-שישי נערכה התוועדות מיוחדת לציבור החסידי בטבריא עלית בביהכנ"ס "כלל חסידי" עם המשפיע הרב שמחה זאיאנץ שליט"א.

כ"ז בנוסף להתוועדות מיוחדת שהייתה בבית חב"ד המרכזי במשך השבת עם הרב ברוך לבנוני והרב ראובן גול שליט"א

תודת שלוחי הרבי בטבריא והשליח הראשי הרב יוסף קרמר שליט"א (שמייצג את השלוחים בחצרות קודשינו) נתונה לתלמידי הישיבה שהתמסרו באופן יוצא דופן להביא את אורו של הרבי לציבור אלפים מהתושבים במשך ימים אלו ע"י ארגון כלל ההתוועדויות בשיתוף השלוחים וזאת בנוסף לשקידתם בלימוד התורה שבימים אלו הם עמלים על הוצאת ספר חידושי תורה ע"י תלמידי הישיבה.

כמו"כ תודה מיוחדת לסגן ומ"מ ראש העיר ר' אליהו זיגדון ומר יעקב שיטרית יו"ר המועצה הדתית שנתנו את חסותם לאירוע. כמו"כ למר שמואל ברבי מעיריית טבריה - תרבות תורנית. והרב יוסי לוי הי"ו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.