מערכת COL | יום ו' תמוז ה׳תשע״ח 19.06.2018

רשות המים: עוד בצורת נוספת ואין אספקת מי שתיה בבתים

רשות המים בוועדת המדע: "שנת בצורת נוספת תגרום לשיבושים באספקת המים לבתים" • יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב: "לצד ההסברה לחיסכון במים שמעבירה מסר ערכי וחשוב של אחריות קולקטיבית, יש צורך בהטמעת פיתוחים טכנולוגיים בהקדם" • לכתבה המלאה
רשות המים: עוד בצורת נוספת ואין אספקת מי שתיה בבתים
ועדת המדע והטכנולוגיה דנה היום (שלישי) בקידום אמצעים טכנולוגיים לחסכון במים במרחב הפרטי והציבורי.

יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב אמר בפתח הישיבה: "המצב הקשה כפי שעולה בנתונים שקיבלתי מרשות המים, אמורים להדאיג את כולנו בעתיד משק המים. חלילה לנו מלהגיע למצבי חירום שיצטרכו לצמצם במים לדברים בסיסים וחיוניים. פרט לתפילות לגשם, אין לנו יכולת לשנות את המשאב היקר הזה. החכמה היא למצוא פתרונות יצירתיים שיסייעו לאגור מים או לחילופין לצמצם מים בהוצאות הקיימות. בעולם יש שימוש טכנולוגי משולב בכל משק המים שמצליח ביותר. ועדת המדע והטכנולוגיה תלווה מעתה את הנושא מתוך מטרה לראות כיצד דברים כאלו קורים בצורה נכונה בקרוב גם במדינת ישראל"

יו"ר הוועדה הוסיף כי הוא מברך את רשות המים על המאמצים בקמפיין לאזרחים לחסוך במים, "נושא ההסברה הוא דבר חשוב שמעביר גם מסר ערכי של אחריות קולקטיבית, אך לצד זה יש לנו צורך בהטמעת פיתוחים טכנולוגיים. כנגד כל תופעה בעייתית, יש לנו דבר טוב כנגד. עלינו לגייס את החדשנות לנושא זה ולהציל את משק המים".

תמי שור, סמנכ"לית ברשות המים הציגה בוועדה מצגת ובה תוצאות המאמצים בקריאה לציבור לחסוך במים וכן אמצעים טכנולוגיים שיועילו לחסוך במים. לדברי שור, "כמעט כל תוספות המים שיש בישראל, מגיעות ממערכת ההתפלה. החשש המרכזי שלנו היא שנת 2019 שתבוא תהיה שנת בצורת שישית במספר ובמקומות מסוימים יכולים להיות שיבושים באספקת המים". בדבריה הציגה שור את הפתרונות שיסייעו להתמודד בחיסכון במים דוגמת מערכות מחשוב לגינון ציבורי, בקרות השקיה ואביזרי חסכמים שיותקנו במוסדות ציבור.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.