מערכת COL | יום ה' תמוז ה׳תשע״ח 18.06.2018

ההתוועדות המרכזית לציון יום ההילולא ג' תמוז בצפת

מאות רבות מתושבי העיר צפת, מכל הקהילות, השתתפו בהתוועדות המרכזית לציון יום ההילולא ה-24 של כ"ק אדמו"ר בצפת, שהתקיימה באולמי 'מרכזי' בעיר • נשאו דברים: רבה של מבשרת ציון וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, הרב שמעון אליטוב. הרב הראשי לצפת הרב שמואל אליהו. ורבה של קהילת חב"ד ומנהל מחלקת הכשרות, הרב מרדכי ביסטריצקי • את המעמד הנחה השליח הראשי הרב חיים קפלן • לכתבה המלאה
ההתוועדות המרכזית לציון יום ההילולא ג' תמוז בצפת
מאות רבות מתושבי העיר צפת, מכל הקהילות, השתתפו בהתוועדות המרכזית לציון יום ההילולא ה-24 של כ"ק אדמו"ר בצפת, שהתקיימה ביום חמישי ר"ח תמוז ליד שולחנות ערוכים באולמי 'מרכזי' בעיר.

ההתוועדות אורגנה על ידי אגודת קרית חב"ד בצפת וניהל והנחה את המעמד השליח הראשי הרב חיים קפלן. בפתיחת המעמד הוקרן וידאו מדברות קודשו של הרבי.

אורח ההתוועדות, רבה של מבשרת ציון וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, הרב שמעון אליטוב חלק עם הציבור כמה חוויות מיוחדות שזכה להם אצל הרבי. החל מהפעם הראשונה שהגיע אל הרבי כנער צעיר והרבי קיבלו כמו אבא שמקבל את בנו האהוב, דרך ההוראות וההדרכות המפורטות והמדהימות שקיבל מהרבי כיצד להצליח לפעול עם הקהילה הספרדית בארגנטינה. הוא סיפר על חגיגות סיום הרמב"ם במצרים בשליחות הרבי ועל פועלו במועצת הרבנות הראשית ועם רבני ישראל בדרכו של הרבי.

הרב אליטוב הסביר שההבדל בין תפקידו של רב לבין ענינו של הרבי הוא כמו ההבדל שבין מזבח החיצון למזבח הזהב. הרב - תפקידו להבעיר את אש הקרבנות, לוודא שיהודי מקיים את התורה והמצוות כפי שצריך ולפי ההלכה, באופן חיצוני. הרבי - מעורר את הלב של יהודי, את הפנימיות, כמו מזבח הפנימי עליו הוקטרה הקטורת, מלשון התקשרות.

הרב הראשי הרב שמואל אליהו הודה בפתח דבריו לרב אליטוב על הפעילות רבת השנים בקרב רבני ישראל. הרב אליהו דיבר על כך שלמרות שעברו 24 שנים מהסתלקותו של הרבי, עדיין ממשיכה עבודתו הקדושה לתת פירות בעולם כולו, כפי שהוא נוכח גם לראות בכינוס השלוחים האחרון, בו הוא זכה להשתתף כאורחו של הרב קפלן. הוא צטט מדבריו של הרבי שניתן לראות בפעולות על דרך "וכתתו חרבותם לאתים" המתרחשות בעולם סוג של פעמי משיח, וציין שבימים האחרונים נחשפנו לשלב נוסף שבודאי מסמן את התקרבותנו לגאולה.

רבה של קהילת חב"ד ומנהל מחלקת הכשרות, הרב מרדכי ביסטריצקי, דיבר ברוח פרשת השבוע על החשיבות של ההתבטלות וההתמסרות לנשיא הדור, כפי שיש ללמוד מטעות המרגלים ומחלוקת קורח, וקישר את הדברים למחוייבות שלנו להמשיך לפעול ברוח הוראותיו של הרבי.

המשיך את ההתוועדות רב המועצה האזורית מבואות החרמון, הרב ישראל רושצקי, שסיפר סיפורים אישיים שזכה להם בקשר עם הרבי, "בדידי הווה עובדא", ובין הדברים אמר שכאשר הוא קישר את עצמו אל הרבי, הוא זכה לקבל מכתב מיוחד מהרבי והרגיש שהרבי הרגיש את ההתקשרות שלו, ולכן גם לאחר פטירתו יכול כל אחד להמשיך ולקשר את עצמו אל הרבי, בתורתו והוראותיו.

בין לבין ניגן הציבור את הניגונים של הרבי, בליווי המנגן ר' גד קולטון, כאשר בצידי האולם יושבים עשרות אנשים הכותבים פ"נים ובקשות ברכה.

בין המשתתפים בהתוועדות נראו גם הרב משה שמואל ליברמן ראש מוסדות זרע ברך, השליח הרב חיים זילבר, ראש הכולל הרב יחזקאל שימון, סגן ראש העיר ר' נהוראי לחיאני, המשנה לראש העיר ונציג חב"ד בעיריה ר' משה אוחיון וחבר מועצת העיר ר' אליעזר לזר.

עם סיום ההתוועדות יצא הרב קפלן, עם מאות מכתבים ובקשות ברכה שכתבו באי ההתוועדות, בדרכו לציונו הקדוש של הרבי, שם יסתופף ביום ההילולא בשבת ג' תמוז, בין עוד כעשרת אלפים חסידים שיהיו שם וירגישו יחד ש"מה זרעו בחיים אף הוא בחיים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.