מערכת COL | יום ו' תמוז ה׳תשע״ח 19.06.2018

ומה התוכניות שלכם? המתמודדים בביתר-עלית מדברים • בלעדי

הקול הוא הכל: 3 חסידי חב"ד בביתר-עלית מתמודדים לפריימריז פנימי ומבקשים את קולותיהם של אנ"ש מהקהילה עבור ההתמודדות על המשבצת החב"דית במועצת העיר • COL פנה אל ר' יעקי הרשקופ (חבר המועצה הנוכחי), ר' משה כהנא ור' שלומי שוחט, וביקש מהם לענות על השאלה הבאה: מהן התכניות שלהם לעתיד, במידה ואכן ייבחרו לתפקיד? • ומה הם ענו? • לראיון המלא >>>
ומה התוכניות שלכם? המתמודדים בביתר-עלית מדברים • בלעדי
מימין: הרשקופ, כהנא ושוחט על רקע העיר ממעוף הציפור. צילום: ישראל ברדוגו, ארכיון COL


מאת: מנדי זילברשטרום, COL

***

3 חסידי חב"ד בביתר-עלית מתמודדים לפריימריז פנימי ודורשים את קולותיהם של אנ"ש מהקהילה עבור ההתמודדות על המשבצת החב"דית במועצת העיר.

COL פנה אל ר' יעקי הרשקופ (חבר המועצה הנוכחי), ר' משה כהנא ור' שלומי שוחט, וביקש מהם לענות על השאלה הבאה: מהן התכניות שלהם לעתיד, במידה ואכן ייבחרו לתפקיד? (לפי סדר א'-ב' בשמות המשפחה).

***

ר' יעקי הרשקופ: "קהילת חב"ד שואבת את כוחה מהציבור והדאגה לציבור הכללי מסייעים לכך שגם צרכי קהילת חב"ד מקבלים את מקומם המכובד.

כפי הידוע לכולם אני מסייע ועוסק מתוך אהבה רבה ועל חשבון זמני האישי ובאחריות הנדרשת לפעולה מול מנהלי מחלקות העירייה ומול ראש העיר וסגניו.

לתפיסתי יש חשיבות לדאגה לצרכי הקהילה שלנו, אך במקביל גם להוביל מהלך בו חסידי חב"ד יפעלו גם עם קהילות נוספות דבר אשר יוביל להגדלת כוחה של קהילת חב"ד גם בדברים הנוגעים לקהילה עצמה.

את זה השתדלתי לעשות הכי טוב שאפשר וכבר נפעלו פעולות טובות בזכות זה.

כולי תקווה שבפריימריז אבחר להמשיך את המהלך הזה ואמשיך ליצור חיבורים נוספים שיסייעו לנו ובכך תגדל השפעתנו ובהתאמה לכך גם תגדל הצלחתנו".

***

ר' משה כהנא: התכנית המרכזית בעיניי, קודם לכל, לאחד את קהילת חב"ד על שבעת בתי הכנסת בשכונות השונות, נקודה. שליח ציבור, כשמו כן הוא, שליח הציבור שבחר בו לייצגו. פה טמון סוד ההצלחה, לדעת קודם כל מי שולח אותך.

אני לא כאן כדי לייצג את משה כהנא או את חבריי, אלא את קהילת חב"ד, שגדלה ושגשגה למול עיני, ב-15 השנים שאני מתגורר בעיר התורה והחסידות ביתר עילית.

נכון, עד היום היו  שהציגו אותנו כ'מקבץ של קהילות קטנות' המפוזרות ברחבי העיר, וכל אחת דואגת לעצמה, והישגים היו בהתאם. למרות שבשטח, קהילת חב"ד בביתר נחשבת לאחת הקהילות השקטות והמאוחדות, בין איש לרעהו.

הדבר המרכזי בעיני וראשון במעלה הוא לאחד את הקהילות ולהקים 'וועד קהילה' חזק, פעיל ובעל יכולת החלטה. האם קהילה יכולה לתפקד לפעול ולהצליח ללא גוף מרכזי שיתעלה מעל שיקולים צרים, וידאג לכולם ללא משוא פנים ובראייה כוללת?

לאחר שנגיע כקהילה אחת גדולה ומגובשת, שאר הדברים יתגמדו ויסתדרו, בע"ה.

בתי כנסת במבנים יבילים, חלקם קיבלו הקצאות מזה שנים רבות, ולא קיבלו את הדחיפה המתאימה 'לצאת לדרך' מהקהילה. אם מדובר בקווי תחבורה מתבקשים, או תקציבים לפעילויות לכלל תושבי העיר כגון תהלוכת ענק בל"ג בעומר ושמחת בית השואבה, שנחשבות לחלק מ'תקציב תרבות', ובכל שנה הסאגה חוזרת, 'כמה נצליח לקבל הפעם'?

אומרים שחב"ד טובה מאוד בעבודה 'חוצה', ואני סבור שניתן לשלב גופים העוסקים בכך לטובת חסידי חב"ד תושבי העיר, במציאת תעסוקה הולמת לאנ"ש וגם בגמ"ח בעניינים שונים ומתבקשים. "וְכִי יָמוּךְ אָחִיךָ וּמָטָה יָדוֹ עִמָּךְ וְהֶחֱזַקְתָּ בּוֹ". קהילה נבחנת בעניין הזה.

שילוב אנ"ש בנקודות מפתח בעיר, משימה חשובה בעלת רווח כפול: תעסוקה לאנ"ש, וגם עזרה לקהילה מצד מחזיקי המשרות ברגעים חשובים.

לא מתיימר 'לסחוב עבור כולם את העגלה' לבד, לא כאן טמונה הצלחה. אבל בהאצלת סמכויות נכונה על אישים מוכשרים – ויש כאלו ב"ה בקהילתנו בשפע – נוכל להצליח במגוון המשימות שעומדות לפתחנו.

כשנהיה מאוחדים וחזקים, נעשה ונצליח בע"ה.

***

ר' שלומי שוחט: "ראשית - המוטו: 'בחרת שוחט קיבלת נחת'. שנית, בביתר-עלית עיר התורה שבהרי יהודה ישנה קהילת חסידי חב"ד ההולכת ומתפתחת וגדלה ב"ה.

בסייעתא דשמיא בסיועו של יעקי הרשקופ נציג הקהילה בשנים האחרונות, הרבה מאוד השתנה והתפתח בקהילתנו קהילת אנ"ש, אך תמיד יש עוד הרבה מה לעשות ולקדם.

על מנת להצליח למען הקהילה במערכת העירונית ומסדרונות השלטון המקומי יש צורך במיומנות ונסיון ואת אלו ב"ה יש לי קצת ובעז"ה הלך ו'ארכוש' הלאה. מה שלא רוכשים אלא תכונה מולדת אותה ב"ה יש לי - את האכפתיות והתמסרות. וכשאתמסר הרבה עם קצת הנסיון והירתמות החברים בעז"ה נעשה, נצליח וגם נפתיע.

דבר בעיתו, מה טוב: מי שיבחר - נכון וטוב שיכהן בתפקיד וישא בעול. מאז ומתמיד הייתי איש עבודה ועשייה. אני מצהיר ש(כמובן) באם אבחר אך באותה המידה ממש ואהיה נכון לעצה ומעש למען קהילתנו הק' בעז"ה. וגם אם לא אבחר ואצטרך להמשיך בשוק העבודה הרגיל זה לא בושה, אנחנו אנשי עבודה ומעש, אם זה מה שיצטרך להיות זה מה שיצטרך להיות.

אם נבדוק היום ברחוב, יש הרבה תושבים, לאו דווקא מקהילת חב"ד, שמכירים את שלוימי שוחט לטובה ואני מקווה שימשיכו להכיר אותו ככה. שלוימי שוחט מתיידד ומתחבר לכל תושב ואזרח ולא משנה לאן הוא שייך. שלוימי שוחט הוא נבחר ציבור של כל קהילת חב"ד ותושבי העיר ביתר.

ומילה לסיום: במידה ובעז"ה אבחר, אני מתחייב לפעול למען הקהילה בכל המצטרך הן בבעיות התחבורה לכפר חב"ד או כל דבר אחר שיעלה על השולחן. מתחייב לזמינות 24/6 בכל עניין שהוא בין בגדול ובין בקטן.

ואני מקווה ששיתוף הפעולה שלי עם הקהילה ובמידת הצורך עם ראש העיר/מנכ"ל העירייה וכל מנהלי המחלקות, נושאי התפקידים והפקידים, ימשיך גם בשנים הקרובות ולטובת כל תושבי אנ"ש ביתר בפרט ותושבי העיר בכלל....

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.