מערכת COL | יום ל' סיון ה׳תשע״ח 13.06.2018

48 שנה ברציפות: הסיפור של 'דוכן-חב"ד' בשבוע הספר • מיוחד

השבוע נהרו אלפי איש למרכז העיר תל-אביב וסיירו ביריד הענק של 'שבוע הספר' העברי • בראיון מיוחד ובלעדי ל-COL מספר ר' שייע סגל מכפר חב"ד וממנהלי הוצאת הספרים החב"דית 'קה"ת' המעמיד דוכן ביריד הגדול וחושף: כמה שנים קיים 'דוכן-חב"ד' בשבוע הספר העברי?, מהו הספר הכי נמכר בדוכן שלכם?, מהן תגובות המשתתפים שניגשים לדוכן? • וגם: מה מייחד את 'דוכן-חב"ד' מכל האחרים?  לראיון המלא >>>
48 שנה ברציפות: הסיפור של 'דוכן-חב
בתמונה הקטנה: ר' שייע סגל; ברקע: על משמרתו ביריד לצד ר' מני וולף. ארכיון COL

מאת: מנדי זילברשטרום, COL

***

אלפי איש נהרו בימים האחרונים למרכז העיר תל-אביב וסיירו ביריד הענק של 'שבוע הספר' העברי, שם רכשו ספרים מכל הגוונים, בהן - ספרי חסידות חב"ד ויהדות.

בראיון מיוחד ובלעדי ל-COL מספר ר' שייע סגל מכפר חב"ד וממנהלי הוצאת הספרים החב"דית 'קה"ת' המעמיד דוכן ביריד הגדול וחושף: כמה שנים קיים 'דוכן-חב"ד' בשבוע הספר העברי?, מהו הספר הכי נמכר בדוכן שלכם?, מהן תגובות המשתתפים שניגשים לדוכן?... וגם: מה מייחד את 'דוכן-חב"ד' מכל האחרים?

***

ר' שייע, כמה שנים קיים 'דוכן-חב"ד' בשבוע הספר העברי?

"דוכן הוצאת קה"ת בשבוע הספר החל כבר בשנת תש"ל, ומאז, מידי שנה, 48 שנה ברציפות, אנו מפעילים את הדוכן בתל אביב.

"לאחר כל פעם שהצבנו את הדוכן, היינו שולחים לרבי דו"ח מפורט על פעילות הדוכן, ומדי פעם גם זכינו להערות והתייחסויות מהרבי לדוחות אלו. במשך השנים הרבי עודד אותנו מאוד להמשיך את פעילות הדוכן.

"המעיין בסדרת הספרים "ימי תמימים", ימצא שם בהרחבה את כל השתלשלות הפעילות של דוכן חב"ד בשבוע הספר, והתייחסויות הרבי לכך".

מהו הספר הכי נמכר בדוכן שלכם?

"בשנים האחרונות יש גל הולך וגובר של התעניינות בכתבי החסידות בכלל, ובעיקר בספרים הנוגעים לספר התניא, ספר היסוד של חסידות חב"ד. הספרים הנמכרים ביותר הם הביאורים השונים לספר התניא.

"בנוסף גם מבקשים ספרי עזר על פרשת השבוע, וכן ספרים הנוגעים למעמד האשה ביהדות.

"זה ברור – ממקומנו אנו רואים את הצימאון ההולך וגובר של כלל הציבור בארץ הקודש לתורת החסידות".

שתף אותנו בבקשה בתגובות המשתתפים הניגשים לדוכן?

"אפשר לקבוע שפעילות דוכן חב"ד היא ממש "בית חב"ד" לשבוע, הפועל בכיכר רבין. רבים מהמבקרים נעצרים ליד הדוכן, וגם אם אינם קונים ספר, הם מבקשים להחליף כמה מילים. בדרך כלל הם מבקשים להביע הזדהות ותמיכה עם פעילות חב"ד. חלק מספרים על מפגשיהם עם שלוחי חב"ד במזרח הרחוק. חלק מתעניינים במצוות שונות ביהדות, או מבקשים מידע אודות בתי חב"ד בעולם.

"אחרים שואלים ומתעניינים אודות עמדת חב"ד בנושאים ציבוריים שונים העומדים על הפרק, ואנו משתדלים לענות לכל אחד במאור פנים. חלק מן האנשים אף מבקשים מאתנו שנעביר את שמותיהם שיוזכרו לברכה על הציון הקדוש של הרבי.

"כפי שאמרתי, אנו משמשים הלכה למעשה כבית חב"ד פעיל בכיכר רבין".

מה מייחד את 'דוכן-חב"ד' מכל האחרים?

"בספר "הוצאת ספרים קה"ת" מובאים מענות הרבי, שככל שהצד שלעומת זה הולך ומוסיף בספרי חולין, יש להוסיף ולהדפיס בספרי קדושה, ובעיקר בספרי חסידות.

"הייחודיות של 'דוכן-חב"ד' היא, שהוא בא לתת את המענה היהודי והחסידי לכל עולם הדפוס וההוצאה לאור הכלליים, וגם בזה אנו מקבלים תגובות אוהדות ממבקרים רבים, שמביעים את שמחתם על כך שבין הדוכנים הרבים שמציפים את השוק בספרי חולין ובעניינים של לעומת זה, בולט ומאיר 'דוכן-חב"ד' כנושא הדגל של הפצת יהדות וחסידות במאור פנים, וכאן הם יכולים למצוא ולרכוש משהו עבור הנשמה".

האם קיבלת במהלך השנים בקשה מפתיעה?

"קשה להתמקד בבקשה מסוימת מיוחדת, אולם אנו שומעים מידי שנה סיפורים מיוחדים, סיפורי השגחה פרטית שאנשים מספרים לנו על מאורעות שהיו עמם בבתי חב"ד, מפעם לפעם אנשים גם מספרים על חוויות שהיו להם עם הרבי, ובכלל.

"השנה, בעקבות ה"עליהום" שהיה מצד גורמי שוליים נגד פעילות המבצע תפילין, אנו מקבלים תגובות מעודדות במיוחד של אנשים האומרים שההתקפות נגד הפעילות עוררו אותם לשוב ולהניח תפילין לאחר זמן שלא הניחו"...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.