מערכת COL | יום כ"ט סיון ה׳תשע״ח 12.06.2018

פרס מגן האומץ של AJC לסנדרה סמואל המטפלת של מוישי

ועידת AJC (הוועד היהודי-האמריקאי), שמתכנסת לראשונה בישראל לרגל 70 שנות עצמאות המדינה, לסנדרה סמואל את פרס מגן האומץ של הארגון (The Moral Courage Award), על הצלת מוישי בן השנתיים • לסיפור המלא
פרס מגן האומץ של AJC לסנדרה סמואל המטפלת של מוישי
סמואל מקבלת את מגן האומץ של AJC. קרדיט - AJC
ועידת AJC (הוועד היהודי-האמריקאי), שמתכנסת לראשונה בישראל לרגל 70 שנות עצמאות המדינה, העניקה הערב (שלישי, 12.6.18) לסנדרה סמואל את פרס מגן האומץ של הארגון (The Moral Courage Award).

כזכור, ב-28 בנובמבר 2008 החלה מתקפת טרור בת ארבעה ימים בעיר מומביי שבהודו. המתקפה בוצעה על ידי עשרה מחבלים, חמושים ברובים, רימוני יד וחומרי נפץ, ביעדים שונים – אחד מהם הוא בית חב"ד שבעיר, בו התבצרו מחבלים והחזיקו בית יושבי הבית כבני ערובה ורצחו שישה בני אדם, ביניהם בני הזוג הרב גבריאל ורבקה הולצברג, מנהלי הבית. במהלך המצור על הבית נמלטה ממנו עוזרת הבית סנדרה סמואל עם בנם של משפחת הולצברג, משה (מוישי), בן השנתיים ובכך הצילה את חייו.

היום, כאמור, זכתה סמואל לכבוד מהוועד היהודי-האמריקאי (AJC), וקיבלה את מגן האומץ של הארגון. מנכ"ל AJC ישראל, סא"ל (מיל') אביטל לייבוביץ: "אנו גאים להעניק את המגן לסנדרה, שסיכנה את חייה והוכיחה אומץ לב בל יתואר להצלת חייו של פעוט חסר ישע בן שנתיים, בלי קשר להיותו יהודי או לא. מדובר בסיפור על אומץ לב והתעצמות נפש שיש לציין ולהעלות על נס".

על AJC: הוועד היהודי-האמריקאי (AJC) נוסד ב-1906 והוא ארגון א-פוליטי ללא כוונת רווח, העוסק בדיפלומטיה גלובלית ופועל למען בטחון ישראל, להידוק קשרי ארה"ב ומדינת ישראל ולקידום האינטרסים של העם היהודי. בין היתר, הביא הארגון לארץ בשנים האחרונות מעל ל-6,000 דיפלומטים, עיתונאים ומובילי דעת-קהל, מ-90 מדינות וקידם בזאת נושאים הקשורים ליהדות העולמית בכלל, ולישראל בפרט. הארגון ידוע בהתגייסותו המהירה בעת משברים דיפלומטיים (לדוגמה, ההצבעות באו"ם) ולמאבקים בנושאי זכויות-האדם ובאנטישמיות.

בימים אלה מתקיימת ועידת AJC השנתית, לראשונה בישראל בנייני האומה בירושלים. הועידה אירחה מעל ל-1000 דיפלומטים ופוליטיקאים מובילים, ביניהם רוה"מ ישראל בנימין נתניהו, קנצלר אוסטריה, רוה"מ בולגריה ועוד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.