מערכת COL | יום כ"ח סיון ה׳תשע״ח 11.06.2018

"אפעס פארבייסען" > מה שקרה השבוע בליובאוויטש • טעימה

'מגזין שישי' ב-COL מגיש: 'אפעס פארבייסען' > החדשות והתמונות המעניינות שהיו בחב"ד, ולא עלו לכותרות • מי הם חברי 'השיעור המעופף' שהמריאו לניו-יורק? איזה שליח בירך בחופת בנו של הנגיד? כיצד הפתיעו מתפללי 'רייטשיק-שול' את אורחי החתונה? מי החתן החב"די שזכה לברכה מגאב"ד העדה החרדית טרם חופתו? מיהו איש התקשורת החב"די שזכה לחבוק השבוע בת חדשה למשפחתו? באיזה יעד תיירותי נפתחה מסעדה בכשרות חב"ד? מדוע קיבל שליח חב"ד בחברון חיבוק אמיץ מחיילי צה"ל? למה תושבי קרית-מלאכי לא ישמחו לפגוש בחבר המועצה שלהם? ומה פשר החיוך של קים ג'ון און מצפון קוריאה? • קחו טעימות >>>
מה שקרה השבוע בליובאוויטש • טעימה " title=""אפעס פארבייסען" > מה שקרה השבוע בליובאוויטש • טעימה " />


מאת: מנדי זילברשטרום, COL 

***

"מה שרואים משם" > רבים האורחים שעוברים ומבקרים במוסקבה, עיר הבירה של המעצמה הרוסית - ומקבלים הצצה לעולם היהודי והמוסדות המפוארים שהקימו שלוחי הרבי בעיר. השבוע נצפו בועז ביסמונט עורך 'ישראל היום' ופרופסור מרדכי קידר, בבית הכנסת 'מארינה רוטשא' יחד עם שליח חב"ד למונדיאל, שיקבל ויפעל עם אלפי המטיילים השליח הרב יעקב פרידמן.



"קול מצהלות חתנים" > בחתונת בנו של הנגיד החב"די ר' משה לבייב מבני-ברק (אחיו של הנגיד ר' לב לבייב), שנערכה באולמי סיטי טאוור ברמת-גן, נצפה השליח הראשי לוינה, הרב יעקב בידרמן כשהוא מברך תחת החופה את החתן והכלה.



"ענבי הגפן והאבטיח" > הגבאים ומתפללי בית הכנסת 'רייטשיק-שול' בכפר חב"ד הפתיעו השבוע את אורחי חתונת הת' מני רייטשיק מהכפר עב"ג פרי הורביץ מביתר-עלית, כאשר בכניסה לאולם האירועים הציבו סלסלת פירות מפוארת ובראשה אבטיח מגולף עם תמונת בית הכנסת.  



"על ראש שמחתי" > בכפר חב"ד ב' נערכה חתונת הת' שניאור וובר מירושלים, עב"ג מושקי אדרעי מהכפר. החתן, שעזר לכתב ערוץ 2 יאיר שרקי בצילום פרויקט 'ברוקלין של קודש', זכה לקבל ברכה מאת גאב"ד העדה החרדית הרב טוביה וויס, אותו ראיין בעבר לשבועון כפר חב"ד. מערכת 'אפעס' משגרת את ברכותיה לחתן הטרי, "בניין עדי עד"...



"זבת הבת" > איש התקשורת החב"די, ר' שימי סגל - זכה לחבוק השבוע בשעה טובה ומוצלחת בת נוספת אל משפחתו. בהודעה שהוציא לחבריו בעולם התקשורת החב"די כתב סגל: "לאם ולתינוקת שלום", כאשר הוא נצפה מחזיק את ה'אוצר' וחיוך על פניו. מערכת 'אפעס' מאחלת לו ולרעייתו מזל טוב והרבה נחת.



"יעשה שלום" > בעיר בורגס שבבולגריה נפתח השבוע בית חב"ד עבור אלפי ישראלים הממריאים לחופשה קייצית, בראשות השליח הראשי למדינה, הרב יוסי סלומון. בתמונה הוא נצפה בתפילת מנחה הראשונה, רגע לפני השקיעה - כאשר עשרה יהודים עונים אמן לחזרת הש"ץ.  



"ואמרו אמן" > רגע לאחר תפילת המנחה, קבע השליח הרב סלומון את המזוזה הכשרה בפתח המסעדה הישראלית שתחת כשרותו, יחד עם אנשי העסקים הישראלים וצוות המטבח, שיספק מזון כשר למהדרין לאלפי התיירים היהודים שינפשו בעיר. 



"עושה שלום במרומיו" > בין הנוסעים שהמריאו בימים האחרונים אצל חצרות קודשנו לשהות במחיצת הד' אמות של הרבי ביום ההילולא ג' בתמוז, נצפה חבר מועצת העיר ירושלים ונציג חב"ד בעירייה ר' יעקב הלפרין - עושה את דרכו בנתב"ג אל עבר המטוס.



"שלוחו של אדם כמותו" > בעיר ביתר-עלית נערכה הגרלה בין אנ"ש המתגוררים בעיר, על כרטיס טיסה לרבי לג' בתמוז. הזוכה המאושר ר' יוסי הלפרין בעל חברת 'פלטינום הסעות' נצפה בתפילה על-יד האוהל הקדוש, כאשר הוא מעתיר ומבקש ברכות עבור בני-קהילתו.



השיעור המעופף > בכל שבוע מתקיים שיעור תודה בביתו של ר' מוטי זיילר בנחלת הר חב"ד, אותו מוסר הרב מוישי הבר שיחי'. לקראת ג' בתמוז המריאו חברי השיעור יחד עם הרב הבר - להתפלל בציונו הקד' של הרבי. רגע לפני העלייה למטוס, הם תיעדו את עצמם בסלפי קבוצתי. (צילום: ברלה שיינר).  



"אפילו מלאך מיכאל..." > תושבי העיר קרית-גת שהגיעו להתוועדות החסידית עם ר' ראובן שניאורסון משלוחי הרבי בעיר, פגשו במרכז השולחן בהתוועדות את ראש העיר מר אבירם דהרי, כשהוא משתתף בסעודת המצווה לכבוד יום ההילולא.   



"עם הספר" > בתל אביב נערך השבוע יריד הספרים הגדול ביותר בארץ ישראל. בין הדוכנים הרבים נתקלו המבקרים ב'דוכן חב"ד' של קה"ת, בהנהלת ר' מני וולף ור' שייע סגל.   



הגיע זמן חב"ד > השבוע עצר העולם מלכת. התקשורת בכל רחבי תבל סיקרה ללא נשימת אוויר את הפגישה ההיסטורית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ושליט צפון קוריאה קים ג'ון און. רגע לאחר החיוך שעלה למנהיגים על פניהם והלחץ הכבד התפוגג, דאג 'מאן דהוא' לייצר תמונה שהפכה לוויראלית ברשת - כאשר נכתב כי כעת רק נשאר לפתוח בית חב"ד במדינה הסודית ביותר בגלובוס.



תמונה = אלף מילים > שליח חב"ד בחברון ר' איציק ניימרק, פגש השבוע ב-2 חיילים המשרתים בגזרת קרית-ארבע, כאשר הם נפלו האחד על כתף חברו, סמל על האחווה השוררת בניהם. ל'אפעס' נודע, כי ניימרק וצוות 'רץ חב"ד', הפועלים עם כוחות הביטחון בכל ימות השנה, מוערכים על-ידם, מהטירון שבצה"ל ועד מפקדי האזור.



"רק בריאות" > בקרית-מלאכי פועל צוות של 'איחוד הצלה' בתפקודם של כמה מאנ"ש חסידי חב"ד בעיר. השבוע הצטרף אליהם חבר מועצת העיר ר' משה מלאייב שסיים קורס מעשי וקיבל תיק חובש. מערכת 'אפעס' מקווה כי התושבים בעיר שירצו לפגוש את חבר המועצה, יוותרו על המפגש - או לחלופין, שיפגשו אותו אך ורק בשמחות ודברים טובים.



***

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.