מערכת COL | יום כ"ז סיון ה׳תשע״ח 10.06.2018

איך לעבוד פחות, ולהרוויח יותר? חוק שמונים-עשרים • כלכלה

איך לעבוד פחות, ולהרוויח יותר? אם אתה מנהל או עצמאי או בעל עסק, אתה מכיר את התחושה של ימים עמוסים בעבודה, אתה מרגיש שאתה עובד מעל ומעבר, משתדל לעשות כל מה שאפשר, ותכל'ס העבודה לא נגמרת. אתה פשוט מרגיש שהגעת למבוי סתום... אז מה, תוותר על לקוחות? תכניס עוד עובדים? תעבוד שעות נוספות? מה הפיתרון? • ר' משה גולדשטיין, מנטור ומאמן עסקי, נותן לכם טיפים במדור הכלכלה של COL • לעבוד פחות – להרוויח יותר
איך לעבוד פחות, ולהרוויח יותר? חוק שמונים-עשרים • כלכלה


משה גולדשטיין

איך לעבוד פחות, ולהרוויח יותר?
אם אתה מנהל או עצמאי או בעל עסק, אתה מכיר את התחושה של ימים עמוסים בעבודה, אתה מרגיש שאתה עובד מעל ומעבר, משתדל לעשות כל מה שאפשר, ותכל'ס העבודה לא נגמרת.
אתה פשוט מרגיש שהגעת למבוי סתום... אז מה, תוותר על לקוחות? תכניס עוד עובדים? תעבוד שעות נוספות? מה הפיתרון?

בשנות השלושים של המאה הקודמת גילה כלכלן איטלקי בשם וילפרדו פארטו שרוב הזמן שאדם משקיע בעבודה לא נותן לו כמעט כל תועלת. ובכללות היחס בעולם מתחלק ל-80/20, שזה אומר ש-20 אחוז מהמאמצים שלנו מפיקים 80 אחוז מהתוצאה, וגם להיפך, 80 אחוז מהעבודה שלנו מפיקה רק 20 אחוז מהתוצאות.

לדוגמא: אדם שמשקיע את כל כולו בעבודה, ועובד הרבה שעות, בסופו של יום אם הוא יבדוק טוב, הוא יגלה ש-80 אחוז מהתוצאות מגיעות מ-20 מההשקעה. זאת אומרת, שרוב הזמן שהוא השקיע בעבודה הניב לו רק 20 אחוז מהתוצאה.

פארטו גילה גם ש-20 אחוזים מהלקוחות מכניסים 80 אחוזים מההכנסות. מה שאומר ש-80 אחוז מהלקוחות שלנו מניבים לנו רק 20 אחוז מההכנסות.

אם כך, בעצם רוב הזמן שאנחנו משקיעים בלקוחות, אם זה בשירות לקוחות, או בגביית תשלומים מהלקוחות, או טיפול בתקלות אצל לקוחות, כל הזמן והפעולות שאנחנו משקיעים ברוב הלקוחות שלנו מניבים לנו פחות מרבע מההכנסות...

מאוחר יותר בשנות השישים כתב ההיסטוריון והקומיקאי הבריטי נורת'קוט פרקינסון בספרו "חוק פרקינסון", שגם לגבי העובדים בארגון זה כך, דהיינו 20 אחוז מהעובדים מפיקים 80 אחוזים מהתוצאות.

ועוד יותר מכך 20 אחוזים מזמני ישיבות הצוות מפיקים לנו 80 אחוזים מהתוצאות. זאת אומרת שאם נרצה באמת להתייעל ולחסוך בזמן צריך פשוט לחתוך את הזמן של ישיבות הצוות בצורה דרסטית, ולנהל אותם בצורה עניינית וממוקדת יותר.

אז אם אתה מנהל ארגון, מחלקה, או כל סוג של פעילות, שים לב שאת רוב הזמן אתה מקדיש לדברים שוליים שנותנים לך תוצאות מועטות, ובעצם התוצאות החשובות אתה מפיק ברבע מהזמן שאתה מקדיש בעבודה.

לסיכום:
טיפ מס' 1 -
אם אתה עצמאי, יש לך אפשרות לחסוך המון זמן, וכמעט לא להפסיד כסף, נפה את כל הלקוחות שלך, בדוק כמה משאבים דורש ממך כל לקוח, כמה כסף עולה לך לתחזק אותו, כמה זמן אתה משקיע בו, וכך תגלה מי מהם גוזל לך את רוב הזמן.
כשאתה עושה את הניתוח הזה, זה לא אומר שאתה זורק את הלקוחות האלו, אבל עצם זה שתתחיל לשים לב מי גוזל לך יותר משאבים, זה כבר יסב את תשומת לבך, וייתן לך אפשרות להגיב בהתאם.

טיפ מס' 2 – לאחר שבדקת וגילית מי גוזל ממך את רוב הזמן והמשאבים, אתה יכול להחליט אם להמשיך לעבוד איתו אבל במחיר גבוה הרבה יותר, או שתעביר את אותם לקוחות לקולגה אחרת, כי בתכל'ס בשורה התחתונה, הם גוזלים ממך אנרגיה ומשאבים שאם תשקיע במציאת לקוחות חדשים איכותיים, חייך יהיו הרבה יותר טובים...

טיפ מס' 3 – כשאתה מגיע לעבודה בבוקר, לפני שאתה מתחיל בפעילות כלשהי, בדוק איזה פעולות אתה נדרש לבצע היום, ונסה להעריך כמה תועלת ייצא לך מכל פעולה. פעולות שאמורות להניב לך תוצאות טובות יותר, תן להם עדיפות גבוהה יותר, פעולות שאתה רואה שיפיקו לך תועלת נמוכה, שים בעדיפות נמוכה.

_______

משה גולדשטיין – מנטור ומאמן עסקי
מנכ"ל התנהלות כהלכה
הכותב הוא בעל ניסיון עשיר בניהול עמותות, ארגונים, מוסדות ועסקים קרוב לשני עשורים.
לתגובות הארות והערות ניתן לפנות במייל [email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.