מערכת COL | יום כ"ז סיון ה׳תשע״ח 10.06.2018

סינגפור מתרגשת: נשיאי ארה"ב וצפון קוריאה בפגישה היסטורית

איחוד עולמות: הבוקר (יום א') נחת שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און בסינגפור, שם הוא יערוך בלילה שבין שני לשלישי (שעון ישראל) פגישה היסטורית עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ • כל הפרטים
סינגפור מתרגשת: נשיאי ארה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ; צילום: טוויטר
פגישה היסטורית: הבוקר (יום א') נחת שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און בסינגפור, שם הוא יערוך בלילה שבין שני לשלישי (שעון ישראל) פגישה היסטורית עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

טראמפ מנמיך ציפיות לפסגה - לא רק כטקטיקה: הוא יודע כי במפגש ראשון יהיה זה בלתי סביר שקים ג'ונג און יוותר על תעודת הביטוח שלו מפני העולם, וזה כמובן הנשק הגרעיני. לכן טראמפ מציף מחדש את הצורך לסיים את המלחמה בקוריאה שנמשכת עד היום. טראמפ הדגיש בשיחות עם עיתונאים כי הצהרה משותפת על סיום המלחמה זה דבר היסטורי שלעולם יהיה מה להתגאות בו, כך דווח ב-ynet.

בנוסף, נכתב כי טראמפ רוצה לעשות דרמה. ברור לו שאם יצליח בכך, לא רק שמדובר במפנה היסטורי במדיניות האמריקנית אלא גם עדות לכך שהוא יכול לעשות טוב יותר מקודמו ברק אובמה.

לפי התכנון, השניים ייפגשו בשעה 9:00 בבוקר שעון מקומי וילחצו ידיים לעיני המצלמות. לאחר מכן יסתגרו טראמפ וקים למשך כמה שעות לשיחה שבה ישתתפו יועציהם. בהמשך מתוכננת גם פגישה בארבע עיניים, אולם קיומה עדיין לא בטוח. ברקע הדברים יצוין כי מפגש כזה מעלה את מפלס החרדה בקרב אנשי השירות החשאי האמריקני, בעיקר לנוכח חוסר האמון רב השנים בין שתי המדינות.

אורלי אזולאי, שליחת ynet ו"ידיעות אחרונות" לסינגפור, סיפרה הבוקר בדיווח מיוחד לאולפן ynet כי "יש התרגשות אבל יש גם עצבנות, גם בקרב אנשי הבית הלבן וגם אצל הצפון קוריאנים".

עוד הוסיפה: "הציבור האמריקני מאוד מתרגש מהנושא הזה, משום שכל הנושא של מלחמות הוא כאוב בארצות הברית. טראמפ הביא מדיניות חוץ מסוג אחר, שאין בה אסטרטגיה ואין בה דוקטורינה. יש בה הרבה רצון לעשות אחרת וטוב יותר ממה שעשה אובמה. הציבור האמריקני בהחלט מתרגש מהאפשרות שתהיה כאן פריצת דרך ו-28 אלף חיילים שנמצאים בדרום קוריאה יוכלו לצאת משם. אחד התנאים של קים להמשך הדיאלוג זה שהחיילים האמריקנים ייצאו באופן הדרגתי".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.