מערכת COL | יום כ"ז סיון ה׳תשע״ח 10.06.2018

מיליון דולר תרומה מהנגיד הליטאי למוסד החב"די ● גלריית ענק

שַׁלַּח לַחְמְךָ> איל ההון הליטאי, שהתחנך בילדותו ב'קעמפ גן ישראל' תרם קרוב למיליון דולר למחנה הקיץ החב"די ● תושבי שכונת קראון הייטס, בוגרי המוסדות הפזורים ברחבי העולם, ידידים ותורמים, התאספו לדינר החגיגי השנתי של מוסדות החינוך על טהרת הקודש 'אהלי תורה – אהלי מנחם' למחנה הקיץ המיועד לתלמידי הישיבה שהוקם בעיר קינגסטון בהרי מדינת ניו יורק ●  דיווח מלא וגלריית ענק
 מיליון דולר תרומה מהנגיד הליטאי למוסד החב


אהלי תורה: מאות השתתפו בדינר החגיגי של אימפריית החינוך בקראון הייטס

התנופה הניכרת בהתפתחות מוסדות החינוך 'אהלי תורה – אהלי מנחם', בהם מתחנכים מעל 2500 תלמידים כ"י תחת שרביטם של חברי ההנהלה המסורים בלב ונפש, באה לידי ביטוי בדינר החגיגי שהתקיים באולם המפואר של מוסדות התורה בלב שכונת קראון הייטס, הבירה החב"דית הבינלאומית.

למעלה מ-600 משתתפים גדשו את מבואות הבניין שעוצבו באווירה כפרית וקייצית, כיאה למטרת הדינר, להביע הערכה והוקרה למי שנדב מהונו להקמת 'מחנה הקיץ החב"די' בהרי מדינת ניו יורק, לשם מעתיקים תלמידי הישיבה הצעירים את מיקומם בחודשי הקיץ החמים.

בסביבות העיר קינגסטון, על שטח רחב ידיים עם כרי דשא פוריים, הוקם מחנה הקיץ הנותן מענה לצורכי הגוף והנפש של בוגרי התלמוד תורה, והנכנסים בשערי ה'מתיבתא'. בחודשיים אלו, הכוללים פעילות לימודית מהנה, יחד עם אתגרים חוויתיים וחינוכיים, סופגים התלמידים חיות רבה, בלימוד התורה נגלה וחסידות, בעבודת התפילה ובקיום המצוות, ומגיעים אל השנה החדשה חדורים בכוחות רעננים להתחלה ברגל ימין.

במהלך הדינר החגיגי, שאורגן על ידי מנהל אגף הפיתוח ר' נתן בלומס שיחי', הועלו על נס קבוצת התורמים הנכבדה שסייעה בקניית השטח, בהקמת המבנים, שטחי הפעילות והלימוד, חדרי השינה, מקווה, ועוד.

הגה"ח הרב נחמן יוסף טווערסקי שיחי', מגיד שיעור ותיק ב'מתיבתא' וחבר הועד הרוחני של המוסדות, כובד לפתוח את הערב המרומם בהקראת מכתבו הק' של הרבי למשתתפי הדינר החגיגי של מוסד זה משנת ה'תשכ"ז, ואחר כך הוקרנו מראות קודש (שהוכנו במיוחד על ידי חברת המדיה החב"דית JEM) מהתוועדות חג הגאולה י"ב-י"ג תמוז ה'תשל"ז.

נציג תלמידי מחנה הקיץ היה הת' מנחם מענדל שפירא, בוגר ה'תלמוד תורה' ותלמיד ה'מתיבתא' שהפליא את שומעיו בדבר תורה קצר, ברהיטות ובבהירות, ובחן טהור של 'תמים' אמיתי הודה בחמימות לתורמים הנכבדים שמאפשרים את הלימוד במנוחת הדעת, בימי הקיץ.

יחד עם דברי הוקרה למנהלי ה'ישיבת קיץ' ר' ישראל לברטוב, ר' לוי פוגלמן ור' משה סילמאן, נאמרו דברי זיכרון לעילוי נשמת המשפיע הבלתי נשכח, שהיה דמות מרכזית במוסדות החינוך מיום היווסדם הרה"ח הרה"ת ר' מנחם מענדל מרוזוב ע"ה, שהלך לעולמו במהלך השנה האחרונה, בגיל מופלג ובשיבה טובה.

לאחר הקרנת סרטון מרהיב, שהיה בעצם סיור וירטואלי במחנה הקיץ הגדול המשתרע על שטח של 120 דונמים, הוזמנו הדוברים הבאים לשאת דברי תורה וברכה, כהקדמה למעמד ההוקרה לכבודו של הנגיד.

הגאון הרב מנחם מאיר וויסמאנדל, רב דק"ק נייטרא בעיר מאנסי, ואחד מהרבנים שנותנים את ההכשר המהודר על מפעל הבשר 'אגרי' בבעלותו של אורח הכבוד, בחר להעלות על נס את פועלם של שלוחי כ"ק אדמו"ר בכל רחבי תבל. כמי שבמסגרת הכשרות שהוא מעניק למפעלים ומוצרי מזון רבים הוא נוסע ברחבי העולם, הוא נחשף לחייהם של השלוחים ובני משפחותיהם ולפעולות הנשגבות שהם עושים, ומצליחים בהם בכוחו של המשלח. הוא הדגיש בדבריו כי מוסדות אלו הם כור ההיתוך בו מתחנכים וגדלים השלוחים, כאן הם מקבלים את כל הכלים הנדרשים על מנת לצאת לעולם הגדול, ולהפיץ בו תורה ויהדות וחסידות, ולקרב לב בני ישראל לאביהם שבשמים.

הגאון החסיד הרב שלמה יהודה הלוי סג"ל שליט"א, חבר הבד"ץ ומרא דאתרא של שכונת קראון הייטס, המכהן גם כאחד מראשי ה'ישיבה גדולה' (בבית המדרש המפואר שהוקם בתרומתו של הנגיד הגה"ח הרב יצחק רייטפארט שליט"א), נשא דברי ברכה וחיזוק, והעלה על נס שלושה נקודות מרכזיות במערך הפילנתרופי של הנגיד: ראשית, את ההתמסרות להפצת התורה בדורנו יין ישן בקנקן חדש. כפטרון המפעלים הנאדרים בקודש בהם תומך הנגיד ר' הערשי פרידמאן שיחי', יצאו לאור בהוצאה חדשה ומפוארת - ששה סדרי משנה, ש"ס בבלי וירושלמי, תורתם של ראשונים ואחרונים, מפעל השולחן ערוך, המשנה ברורה, ועוד, ונקראו בשם 'מהדורת פריעדמאן' העולה על שולחן מלכים ונתקבלה בהתלהבות רבה בבתי עם ישראל בכל העולם כולו.

שנית, ההתגייסות שלו להצלת מפעל השחיטה ושיווק הבשר הגדול בארצות הברית, שמספק מוצרי עוף ובשר כשרים ברחבי חמישים מדינות בארה"ב, בהכשרים המהודרים ביותר, ומתן פרנסה לשוחטים ובודקים וכו' מאנ"ש בקהילת פוסטוויל אייווה, במסגרת 'שחיטת ליובאוויטש' המהודרת תחת השגחת 'ועד הכשרות של בד"ץ קראון הייטס – CHK'.

שלישית, בסיבה שבגינה התכנסו כולם הערב, לאות הערכה על ההשקעה בלומדי התורה ב'אהלי תורה', על ההחלטה להרים תרומה נכבדה ביותר של קרוב למיליון דולר! על מנת שקול התורה של תלמידי 'אהלי תורה' ימשיך להישמע במהלך השנה כולה ולא ייפסק יומם ולילה, ועל שם כך יוכרז מחנה הקיץ וייקרא מעתה 'קמפוס פרידמאן' בהרי מדינת ניו יורק.

יש לציין כי במסגרת אירועי הדינר, עלו הרבנים הנכבדים הרב וייסמאנדל הרב סגל והרב רייטפארט אל ה'זאל' המפורסם של הישיבה החב"דית הגדולה בעולם, שם מתחנכים מאות רבות של תלמידי התמימים אצל ראשי הישיבות והמשפיעים המובחרים ביותר, ומשם יוצאת אורה לעולם כולו, בדמות רבנים גדולי תורה והוראה, משפיעים, שלוחים, מחנכים, וחסידישע בעלי בתים, כולם בוגרי המוסד.

המנכ"ל הנמרץ של מוסדות החינוך הרב יוסף רוזנפלד יחד עם הרב נתן בלומס הגישו לאורח הכבוד ר' הערשי פרידמאן אות הוקרה מיוחד, והגב' שטערנא בלומס הגישה זר פרחים יפהפה לרעייתו של הנגיד מרת רייזל פרידמאן, על תרומתם הנכבדה והחשובה. לאחר מכן, נשא התורם דברים נרגשים, על החוויות הזכורות לו ולרעייתו, כאשר הוא התחנך בילדותו בקעמפ 'גן ישראל' במונטריאול ורעייתו בקעמפ 'אמונה' בהרי הקטסקילס בניו יורק, ועל החשיבות שהם רואים בבנייה של עולם התורה ועולם החינוך התורני. הוא מסר את הערכתו למנהלי המוסד, ולחברי ההנהלה של המוסד, העושים ימים כלילות לצמיחה ופיתוח של מוסדות אלו.

אתנחתא מוזיקלית וקומית בוצעה בידי ר' יואלי לייבוביץ' ור' ברוך שלום בלוסופסקי, ומגזין מהודר של ברכות חמות למוסד ולתורמים הנכבדים חולק לבאים.
צפו בוידאו, מישיבת קיץ:
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.