מערכת COL | יום כ"ד סיון ה׳תשע״ח 07.06.2018

גמילות חסדים: האם הגמח"ים בישראל משמשים להלבנת הון?

ביום עיון בנושא פשיעה כלכלית ואיסור הלבנת הון אמרה ד"ר שלומית ווגמן-רטנר, ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים: "ישנם גמ"חים המשמשים להלבנת הון. בקרוב הם לא יוכלו לפעול מול המערכת הפיננסית" • ואיך מצמצמים הלבנת הון? • לכתבה המלאה 
גמילות חסדים: האם הגמח
ארכיון COL
"ישנם גמ"חים המשמשים להלבנת הון. הסדרת הסקטור בהיבטי הלבנת הון הינה אינטרס של הגמ"חים הלגיטימיים, אחרת בקרוב הם לא יוכלו לפעול מול המערכת הפיננסית". כך אמרה ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור (רשלא"ה) במשרד המשפטים, ד"ר שלומית ווגמן-רטנר, ביום עיון בנושא פשיעה כלכלית ואיסור הלבנת הון של לשכת עורכי הדין, המתקיים כעת בת"א. 

ד"ר ווגמן-רטנר התייחסה למגמות עדכניות בתחום הרגולציה הפיננסית ותרומת המודיעין הפיננסי המופק ע"י הרשות לחקירות מרכזיות של משטרת ישראל: "מדי שנה חל גידול ניכר בהיקפי פעילותה המודיעינית של הרשות – הן ביחס לבקשות גופי האכיפה לקבלת מודיעין פיננסי מהרשות, והן בהעמקה משמעותית בפעילות הרשות במישור המודיעיני הבינלאומי, תוך קבלת מאות פניות מעשרות רשויות מקבילות בחו"ל".

היא התייחסה לתוכניות הרשות לעתיד הקרוב, ואמרה כי המטרה המרכזית של הרשות היא להמשיך ולפעול לצמצום סיכוני הלבנת הון במערכת הפיננסית:

> לגבי גמ"חים: הרשות מאתרת פעילות הלבנת הון אשר מבוצעת באמצעות גמח"ים ורואה בתחום כתחום בסיכון, וסבורה שהכרחי להטיל עליהם חובות מתחום איסור הלבנת הון ומימון טרור, כפי שקיים על כל גורם אחר אשר מעניק שירותים פיננסיים.

להערכתנו, בקרוב מאוד יבינו הגורמים הלגיטימיים הפועלים בתחום כי הסדרה היא אינטרס מהותי שלהם, מאחר שמתכונת ניהול הסיכונים ע"י כל שאר הגופים הפיננסיים בארץ ובעולם תוביל לכך שכל יתר הגופים יראו בהם כגופים בסיכון ויצמצמו מאוד את השירותים הפיננסיים שיעניקו להם, והם בפועל לא יוכלו לפעול בזירה הפיננסית המקומית והעולמית.

יודגש, כי מטרה זו תושג רק בהינתן הסדרה מקיפה ואמיתית, ואם היא תהיה מקלה מדי – ימשיכו לראות בהם שאר הגורמים כתחום בסיכון גבוה. יצויין, שתעשיית הבלוקצ'יין זיהתה את הפער הדומה שהיה קיים אצלה (היעדר רגולציה כחסם ליכולת פעילות מקומית ובינל') והם אלו אשר מקדמים היום נמרצות את החלת ההסדרה על הסקטור.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.