מערכת COL | יום כ"ג סיון ה׳תשע״ח 06.06.2018

זועבי עוררה מהומה: קראה "חיילים רוצחים", והורדה מהדוכן

חברת הכנסת הערבייה חנין זועבי הורדה מדוכן הנואמים לאחר שצעקה "אתם צריכים להיות מוחרמים, האנשים בעזה נרצחים על ידי חיילים" • מהומה בכנסת
 זועבי עוררה מהומה: קראה
מליאת הכנסת; ארכיון COL

סערה במליאת הכנסת בעקבות דברים שאמרה ח"כ חנין זועבי (סיעת בל"ד במסגרת הרשימה המשותפת) במהלך הצגת הצעת חוק שלה, שעסקה בתוספת מימון למפלגות שיש בהן נשים.

הצעת החוק ביקשה לקבוע כי סיעה או רשימת מועמדים לבחירות לכנסת אשר בה אישה אחת לפחות בכל שלישיית מועמדים תהיה זכאית לתוספת מימון של 15%.

על הדוכן בכנסת, אמרה ח"כ זועבי: ''אתם צריכים להיות מוחרמים. האנשים בעזה הם פליטים, האדמה שלהם נמצאת פה. לא להחשיב את בני האדם שנרצחים על ידי החיילים. הדמוקרטיה זה סיוט בכנסת הזו''.

ח"כ זועבי סירבה לרדת מהדוכן גם לאחר תום הזמן שהוקצב, והורדה בכוח על-ידי סדרני הכנסת. לאחר מכן הורחקה לאחר שנקראה לסדר שלוש פעמים.

שר התיירות יריב לוין (הליכוד) עלה לנאום ואמר: "היינו עדים כאן לעוד נאום שטנה, הסתה, חרפה שבאף פרלמנט בעולם לא היו מאפשרים אותה. צריך לומר את האמת, מה נלין על ח"כ זועבי כאשר היא יושבת כאן רק בגלל שבג"צ ביטל את החלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול אותה ולמנוע מהחרפה הזו לכהן בכנסת. פתח את שערי הכנסת לרווחה לכל בוגד ולכל בוגדת, לכל תומך טרור. אני מציע שבמקום לצעוק על ח"כ זועבי נסיק את המסקנות ונתקן סוף סוף את מה שצריך לתקן משום שבגללו כל הדבר הזה מתרחש כאן, במערכת המשפט.

"הצעת החוק הזו היא שיא הצביעות, כמה חברות כנסת יש ברשימה המשותפת? אתם בסיעה שלכם לא מקיימים את מה שאתם מציעים בחוק הזה. כמה נשים יש בסיעת רע"מ ובתנועה האיסלמית? חבורה של צבועים. בעצם אתם אומרים שייצוג נשים זה טוב, כל עוד מקבלים כסף על זה. אישה ברשימה זה מטבע עובר לסוחר?", שאל לוין.

לפני כשבע שנים, היועץ המשפטי לממשלה הורה על פתיחת חקירה נגד זועבי בעקבות השתתפותה במסע שאורגן ע"י אוייבי ישראל לעזה. היועץ החליט לסגור את התיק "בשל קשיים ראייתיים ומשפטיים משמעותיים שהתגלו".

בעקבות השתתפותה במשט לעזה נפסלה זועבי על ידי ועדת הבחירות המרכזית מלהתמודד בבחירות לכנסת התשע עשרה, אולם בית המשפט העליון, בהרכב של תשעה שופטים, ביטל החלטה זו, וקבע פה אחד שהיא תוכל להתמודד בבחירות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.