מערכת COL | יום כ"ב סיון ה׳תשע״ח 05.06.2018

חרקוב נכבשה בסערה: מאות מזוזות ותפילין חולקו בחינם

סערה של ממש עברה על יהודי חרקוב, כאשר במשך שבוע בלבד נקבעו קרוב לאלף מזוזות חולקו עשרות זוגות תפילין, ציציות וטליתות והכל חינם אין כסף. בנוסף, יהודים רבים החליטו לערוך בריתות כבר בימים הקרובים. את שבוע הפעילות האדירה ביצעו בשיתוף השלוחים בעיר, האחים הרב יאיר לדיוב מצרפת ואחיו הרב נחמיה לדיוב מירושלים הגיעו במיוחד לשם כך ודאגו למימון העצום הנדרש לשם כך וליוו בעצמם את כל הפעילות • לכתבה המלאה
חרקוב נכבשה בסערה: מאות מזוזות ותפילין חולקו בחינם
סערה של ממש עברה על יהודי חרקוב, כאשר במשך שבוע בלבד נקבעו קרוב לאלף מזוזות! חולקו עשרות זוגות תפילין, ציציות וטליתות והכל חינם אין כסף. בנוסף, יהודים רבים החליטו לערוך בריתות כבר בימים הקרובים.

את שבוע הפעילות האדירה ביצעו בשיתוף השלוחים בעיר, האחים הרב יאיר לדיוב מצרפת ואחיו הרב נחמיה לדיוב מירושלים עיה"ק שהגיעו במיוחד לשם כך ודאגו למימון העצום הנדרש לשם כך וליוו בעצמם ללא לאות את כל הפעילות מהשכם בבוקר עד מאוחר בערב בביקורי בית בכל שכבות אוכלוסיה היהודית בעיר.

לפעילות המוצלחת קדמה תעמולה בקרב יהודי העיר שהסבירה את חשיבות עשרת המבצעים בכלל וקביעת מזוזה בפרט. כך שעוד לפני תחילת הפעילות כבר נרשמו עשרות משפחות שמצבם הכלכלי מקשה עליהם לקיים את המצווה כתיקונה ושמחו על ההזדמנות לקובע מזוזות חינם בכל פתחי הבית.

אפיזודה מעניינת מספר הרב יאיר לדיוב: "כשהגעתי לשדה התעופה בחרקוב עצרו אותי אנשי המכס והתעניינו בכמות הגדולה של תמונות הרבי שהבאתי איתי הם חשדו שזה נועד לפעילות מסחרית. אמרתי להם שזה תמונה של אבא שלי, רבי גדול! ואני מפיץ את זה במקום הולדתו… הם התבוננו בתמונה ובי והנהנו בראשם "אכן אתם דומים"… בנוסף למזוזות הרי שבכל בית בו ביקרנו תלינו תמונה גדולה של הרבי.

הרב משה מוסקוביץ השליח ורבה הראשי של חרקוב מבקש להודות לאחים לדיוב ומוסיף: "אין ספק שלמבצע הנוכחי, שעיקרו קביעת מזוזה בכל בית יהודי, יהיה פעולה נמשכת בחיזוק וביסוס שמירת התורה והמצוות, חינוך יהודי ובאופן דמעלין בקודש.

במהלך סעודות השבת האחים לדיוב התוועדו שעות ארוכות עם יהודי המקום שהיו מרותקים לסיפורים ולדברי התורה, נסחפו בשירים ובניגונים ויצאו עם החלטות מעשיות.

הפעילות נעשתה לעילוי נשמת אלחנן מאיר בן יבלחט"א יאיר, ויוסף שלום בן יצחק חי לדיוב ע"ה ולעילוי נשמת הרב זמרוני זליג בן חיים ציק ע"ה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.