מערכת COL | יום כ"א סיון ה׳תשע״ח 04.06.2018

חב"דניקים בלוד פונים לנציגם בעירייה: "תן מענה עבור התינוקות"

אכזבה עמוקה בקרב תושבי שכונת חב"ד מעיריית לוד ופרנסי מוסדות החינוך והשכונה. ל-COL נודע, כי בשכונת חב"ד פועל זה שנים מעון יום מטעם משרד התמ"ת • עקב מחסור בתקנים - עשרות תינוקות שאין להם מעון, יישארו בביתם - וההורים, לא יכולים ללכת לעבודה • התושבים החב"דיים הצעירים, ממורמרים וכועסים, וחלקם אף שואלים האם רק נציג חב"די מטעם השכונה שיכהן במועצה ומכיר מקרוב את מצוקת התושבים, יביא לחשיבה והתחשבות בהורים במקום שיכרעו תחת הנטל? • ומהי תגובתו של סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך בעירייה, מר יוסי הרוש? •  לכתבה המלאה
חב
סגן ראש העיר - יוסי הרוש, בו בחרה קהילת חב"ד בבחירות האחרונות; צילום: פייסבוק

אכזבה עמוקה בקרב תושבי שכונת חב"ד מעיריית לוד ופרנסי מוסדות החינוך והשכונה. ל-COL נודע, כי בשכונת חב"ד פועל זה שנים מעון יום מטעם משרד התמ"ת. לפני מספר שנים עבר המעון בניה מחודשת בידי עמותה פרטית שהיא זכיינית להפעלת המעון.

בעקבות הרחבת המעון נוספו בו תקנים, ליותר מ-70 ילד, שיוכלו ליהנות ממסגרת מבוקרת ומושקעת, בהשתתפותה של המדינה בעול הכבד - וזאת, בכדי לסייע להורים לצאת לעבודה.

כעת מתברר, שלכאורה, לא הייתה בעירייה חשיבת עומק בהקצאת ותכנון המבנה וכיתות הלימוד, שכן הורים רבים קיבלו הודעה מוועדת ההשמה - שילדם נדחה. כך למשל, בכיתה אחת בה תקן ל-22 ילדים נרשמו 67 ילדים!

התושבים החב"דיים הצעירים, ממורמרים וכועסים, כאשר חלקם שואלים האם רק נציג חרדי מטעם השכונה שיכהן במועצה ומכיר מקרוב את מצוקת התושבים, יביא לחשיבה והתחשבות בהורים במקום שיכרעו תחת הנטל?

עוד נודע ל-COL, כי הורים שפנו לגורמים בעירייה, נענו שזה לא קשור לעירייה אלא למשרד התמ"ת, אך כאמור תכנון ובקשת תקצוב מגיעה אך ורק לפי בקשת העירייה, כך שהורים אלו מרגישים אף שמזלזלים בהם.

"אנו מדגישים שאין לנו טענה ל'כולל חב"ד' מפעיל את המעון, אלא לעירייה ופרנסיה שנים לא נתנו דעתם לצרכי הקהילה המתפתחת", אומר אברך חב"די חסר-אונים. "בחודשים הקרובים ישנם עשרות תינוקות שאין להם מעון. ההורים לא יכולים ללכת לעבודה, כאשר הילד הקטן בבית".

בשיחה עם אברך צעיר אחר, תושב הקהילה שבנו לא התקבל למעון מחוסר מקום ותקן, מתברר, כי בעבר - נציג חב"ד בעירייה, סגן ראש העיר, מר יוסי הרוש, טען שהעירייה נתנה את כל האישורים להתחלת בנייה בקומה השנייה במעון הסמוך לשכונה,  אבל בפועל מסתבר - עדיין לא נתנו האישורים מסיבה שלא נודעה.

***

עם פרסום הכתבה, פנה COL לסגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך בעירייה, מר יוסי הרוש, שתושבי חב"ד נתנו לו את קולותיהם בבחירות האחרונות למועצת העיר - ובאו אליו בתלונות, והוא מסר את תגובתו.

"במסגרת הבינוי של שכונת 'שער העיר'", אומר הרוש, "יש בתכנון בניית מעון יום חדש וגדול שייתן מענה לצרכי השכונה. לצערי הרב כרגע זה תקוע בגלל סכסוך בין הישיבה לעירייה בעניין בעלות הקרקע. אנחנו מקווים שימצא פתרון בקרוב ונצא לדרך בבניית המעון".

בנוסף, חושף לנו הרוש: "פנינו לר' צבי בלוי מנכ"ל כולל חב"ד העולמי בדבר בניית קומה שנייה מעל המעון הקיים, על מנת להוסיף כ-80 מקומות למעון ובימים אלו אנחנו לקראת סיום היתר הבניה והתחלת הבניה בפועל. הצפי שלנו שהמעון יהיה מוכן בחודש נובמבר הקרוב".

הרוש טוען כי לא מזניח את התושבים, ואומר: "בימים אלו אנחנו הולכים להציע לו מבנה זמני על מנת לתת מענה מחודש ספטמבר עד נובמבר. זה לגבי מעון בתוך השכונה וצמוד לה.

"במקביל אנחנו מזרזים את סיום המעון ברחוב קפלן על מנת לתת להורים אפשרות נוספת למעון תמ"ת. בימים הקרובים אנחנו נודיע בצורה מסודרת לתושבים על האופציות לגבי המעונות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.