מערכת COL | יום י"ח סיון ה׳תשע״ח 01.06.2018

תלמודו בידו: ה'עת ללמוד' של אנשי התקשורת החב"דיים • חלק ב'

"קבעת עיתים לתורה?" אחרי חג מתן תורתנו, מרכז התקשורת החב"די - COL, מגיש פרוייקט מיוחד • בחלק השני: אנשי תקשורת חב"דיים מרחבי הארץ והעולם חושפים פן אישי - על הזמן הקבוע - ה'קביעות עיתים' שלהם, בו הם מניחים את כל עיסוקיהם בצד, חיי משפחה, וצוללים לסוגיה מתוקה בתורה הקדושה • מי לא מצליח להשתתף בשיעור קבוע? מי מאזין ל'אחסידישע פרשה'? מי רואה יותר מידי טקסטים - אך בכל זאת לומד ומקדיש זמן לאזן את המוח? מי נהיה "בעלבוס" ומתגעגע לישיבה? מי פתח קבוצת וואטצפ לשיעורי התורה? ומי סיים את הלכות שבת כבר כספר פעמים? • "והגית בו יומם ולילה" >>>> עיתים לתורה: עסקני הציבור החב"דיים חושפים פן אישי • חלק א'
תלמודו בידו: ה'עת ללמוד' של אנשי התקשורת החב
מסביב לשעון: כהן, גיל, שלומי ריזל, מעטוף, מנדי ריזל וצייטלין; ארכיון COL


מנדי זילברשטרום, COL

***

חג מתן תורתנו מאחורינו: מרכז התקשורת החב"די - COL, מגיש פרוייקט מיוחד, ובחלק השני שלו: אנשי תקשורת חב"דיים חושפים פן אישי - על הזמן הקבוע ה'קביעות עיתים' שלהם, בו הם מניחים את כל עיסוקיהם בצד, חיי משפחה, וצוללים לסוגיה מתוקה.

***

ר' שלמה ריזל, עורך חדשות החוץ והערבים ב'רדיו קול חי': "לצערי כיום כבר לא עולה בידי להשתתף באופן קבוע בשיעורים או בלימוד בחברותא, אך יש לי קביעות עצמית ללימוד תורה: בבוקר – תמיד, לפני התפילה, אלמד קטע ממאמר של הרבי. לעיתים מדובר בכמה אותיות ולפעמים באות או רק בקטע, העיקר לפתוח ולהתחיל את היום עם "נקודה" מתורת הרבי.

"יש לי גם שיעור אישי חשוב וקבוע שעליו אני שומר, בכל לילה, מאז ספנתי את ספסלי תות"ל מגדל-העמק: לימוד אגרת של הרבי מכרכי ה'אגרות קודש' עם תאריך של אותו יום (בצורה עוקבת). הלימוד הזה מאפשר לי להכיר את משנת הרבי במגוון נושאים מעניינים, כמו גם לעלות על יצועי, "כשהראש לכיוון מוסקבה"...

ר' מנחם כהן, עורך שבועון 'כפר חב"ד': יש לי חברותא קבועה ב'אחסידישע פרשה' בכל תחילת שבוע עם שני ידידים טובים - ר' צחי יאיר ור' מנדי חממי.

"חשיבות הקביעות בלימוד מייצבת את הנפש ומאפשרת להתנתק ממרוצת היום התזזיתי של שגרת החיים. מלבד החשיבות האדירה בעצם לימוד תורה, הלימוד מקנה לך אורח חיים יהודי וחסידי שמשפיע על סדר היום. וכשאתה עסוק בעריכת שופרו של הרבי, יש לכך משקל כפול ומכופל בהשתתפות בקבלת החלטות מהותיות ובחשיבה חסידית וערכית בכל מהלך. בהזדמנויות רבות דיבר הרבי על המעלה הגדולה של היהודים העובדים שלומדים תורה וזו זכות מיוחדת לשמור על רצף קביעות של שיעורי תורה.

"חברותא נוספת באמצע השבוע ב'שולחן ערוך', וכן יש לי קביעות בהשתתפות ב'ליל שישי חסידי' באלעד עם המשפיע הרב משה זילברשטרום (בו לומדים מתורתו של הרבי) וכמובן הקדשת זמן קבוע ללימוד במהלך השבת".

ר' יהודה צייטלין, עורך COLlive.com - אתר חדשות חב"ד באנגלית: "כמות המלל שאיש תקשורת סטדנדרטי מתעסק בו על בסיס יומי הוא בלתי נתפס. אפילו עם השימוש המתרחב בתמונות, וידאו ואודיו בכלי תקשורת, הכל מתחיל ומסתיים במילים. המילה הכתובה הייתה ונשארת הבסיס לשאר. לכן אני רואה בשיעורים הקבועים של חומש, תהילים ותניא (חת"ת) ותקנת לימוד שלושה פרקי רמב"ם לא אופציה אלא הכרח. בנוסף לתפילה, אנחנו זקוקים לכך פשוט כדי לאזן את צרור המילים החומריים שאנחנו כותבים וקוראים.


בתמונה: השופט ריי קארול עם הרב צייטלין בפתח אחד משיעוריו השבועיים בטוסון, אריזונה.

"אבל יש עוד נקודה. כאנשי תקשורת אנחנו נמצאים בצד המקבל של שיטפון מידע בלתי מסונן ולעיתים קשה לעיכול. לרוב, אנחנו נחשפים ליותר מידע שלילי מאשר חיובי וגם 'זוכים' לראות את הצדדים הפחות מחמיאים של אנשים נערצים על הציבור.

"לימוד תורה וחסידות, עבורנו ועבור כולנו בעצם, הוא לא רק עוזר למאזן המוח אלא משמש כמנוף רוחני להגביה את נפש ורוח האדם".

ר' מנדי ריזל, מגיש אקטואליה ברדיו 101.5 והכתב הצבאי של 'קול ברמה': "בישיבה, בעיקר ב'פארבריינגענס', נהגו להזהיר את ה'תמימים': "אל תהיה בעלבוס". "בעלבוס", בעל הבית בעברית, הייתה מילת גנאי. אז, בהווייה הישיבתית, לא באמת הבנו עד כמה מדובר ב"קללה" חמורה. היום, כ"בעלבוס" אני מבין זאת היטב ואפילו מעביר את המסר הלאה, ל'תמימים' שיוצא לי לפגוש.

"בעלבוס" זה אומר שיש, ת"ל, משפחה ועבודה ואפס זמן לנשום. בעבודתי כעיתונאי, אין רגע דל; אין מנוחה. בייחוד בשבוע ביטחוני סוער כמו זה שהיה השבוע.

"אבל בכל זאת, יש כמה נקודות אור: חת"ת ורמב"ם הם דבר של מה בכך, לכאורה, אך כ"בעלבוס" אתה מקבל תחושה עילאית כשאתה עומד ביעד.

"בנוסף, מפעם לפעם אני משתדל ללמוד - ולו לכמה דקות - שיחה של הרבי או קצת הלכה, עם גיסי ר' מענדי שרון. לעיתים, בשבת, אני גם זוכה להשתתף בשיעוריו הנפלאים של חמי, השליח הרב משה-זאב פיזם.

כחסיד חב"ד, אני רואה בעבודתי ברדיו כשליחות. בטח ובטח כשמדובר על תחנה שאינה דתית. במסגרת זו, אני משתדל למסור שיעורי תורה באמצעות הכרטיסיות הנפלאות של 'תורת חיים' ולהעביר "וורט" קצר, עם מסר ברור, מתורתו של הרבי מעל גלי האתר. זה שיעור תורה שאין להמעיט בערכו, בשל העובדה שמדובר ברבבות מאזינים. זה מעט, אבל מעט אור דוחה הרבה מהחושך ה"בעלבוסי"...


"אני רואה בעבודתי ברדיו כשליחות. מעביר "ווארטים" למאזינים". מנדי ריזל בשידור.. 

ר' שם-טוב מעטוף, סופר 'כפר חב"ד': "קביעת העתים שלי לתורה, בצורתה הרגילה קרי, שיעור המורכב ממגיד שיעור ומשתתפים, הוא לעת עתה פעם בשבוע. בדגש על ה"לעת עתה". 

"את השיעור הזה בתלמוד בבלי, יזם והקים ר' מנחם קעניג, כשהמגיד שיעור הוא הרב נחום רבינוביץ. המיקום של השיעור הוא בבית הכנסת המרכזי ד'קהילת חב"ד רחובות. יש עדיין מקומות פנויים.

"דרך נוספת בה אני מעשיר את ידיעותיי בתורה הקדושה, היא ע"י האזנה לשיעורים. חיבה יתירה יש לי לשיעוריו של הגה"ח הרב מענדל ווכטר שליט"א. וכנראה שאני לא היחיד.

"תושבי נחלת-הר-חב"ד, זוכים מידי בוקר להאזין לשיעורו היומי. ומכיוון שאינני תושב נחלה, גייסתי לטובתי ולטובת כולנו את התקדמות הטכנולוגיה, וזכיתי להקים קבוצת וואטסאפ בשם "מעלין-בקודש".

"בקבוצה עולים מידי יום שיעוריו של הרב מענדל ווכטר. ובנוסף, משתתפי הקבוצה מעלים שיעורים נוספים ממגידי שיעורים מכל קצווי תבל. המשתתפים בקבוצה נהנים משיעורים באורך מלא, המתאימים לאלו הנוסעים בדרכים. ומפינות קצרות ומתומצתות, לאלו הקצרים בזמן. (להצטרפות לקבוצת "מעלין בקודש", שילחו הודעת וואטסאפ למס' +972-54-676-1076)". 

ר' חיים גיל, סופר כפר חב"ד, אסטרטג ויועץ תקשורת: "מעבר לשיעורים של חת"ת ורמב"ם, שאלו מובנים מאליהם, אני מקפיד ללמוד בכל יום מס' הלכות, בעיקר הלכות שבת על הסדר. במשך שנים סיימתי את ההלכות הללו מספר פעמים.

"בנוסף, אני מקפיד ללמוד בכל יום לכל הפחות 'אות' אחת של מאמר-חסידות. וכן, עמוד גמרא יומי. כמובן שהשיעורים של שבת קצת שונים ויותר ארוכים.  בעיני זאת החובה שמוטלת עלינו, זאת ה'קביעות עיתים' לנפש והמינימום שאנחנו צריכים לעשות על-מנת לחיות, כי "התורה היא חיינו".

"מעבר לכך ישנם שיעורי תורה שבהם אני משתדל להשתתף וללמוד. אך, השיעורים היום-יומיים הם גולת הכותרת, אני עושה זאת הרבה שנים ומשתדל לא להחמיץ אף יום".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.