מערכת COL | יום י"ח סיון ה׳תשע״ח 01.06.2018

כתי"ק חדש מהרבי > מתרבים והולכים מגדלי זקן בארצות הברית

גידול הזקן, ואי הנגיעה בו, הוא צינור של השפעה לברכות מי"ג מידות הרחמים, הוספה בברכת השם, סגולה לבריאות ופרנסה בהרחבה לאדם עצמו ולכל משפחתו • נוסח זה חזר ונשנה בהדרכותיו ועצותיו של הרבי, מורה הנבוכים של הדור • השבוע מתפרסם לקט מיוחד בנושא וכמה כתבי יד קודש נדירים מהרבי ביסוד עקרוני זה במראה היהודי החסידי • מוגש באדיבות מכון ההו"ל של תורת הרבי 'ועד הנחות בלה"ק' • לכתבה המלאה
כתי מתרבים והולכים מגדלי זקן בארצות הברית" title="כתי"ק חדש מהרבי > מתרבים והולכים מגדלי זקן בארצות הברית" />
בקונטרס 'התוועדות' שיצא לאור לקראת השבת הקרובה, שבת פרשת בהעלותך, הוכנסה 'הוספה' מיוחדת על ידי מערכת 'אגרות קודש' ובו לקט אגרות בפרסום ראשון בנושא גידול הזקן, ובמיוחד כהשפעה לפרנסה וברכות השי"ת בגשמיות.

במכתב הראשון, מי"ב מנחם אב ה'תש"כ כותב רבינו וז"ל: "במה שכתב אודות גידול הזקן, יעוין ברשימות הצמח צדק על התהלים (על הכתוב והוא רחום) איך שזה צינור וכלי להוספה בברכת ה' יתברך, ועד להמשכת הברכות מי"ג מדות הרחמים שהם בלי גבול, שמזה מובן איך שזה מוסיף בהנוגע לבריאות ופרנסה ולכל צרכי האדם ומשפחתו, נוסף על גודל הדבר מצד עצמו שלא על מנת לקבל פרס, ובמילא פשוט, שעל ידי זה יתוסף גם בבריאותה של אמו תחי' (ולא להיפך ח"ו). במה שכותב אודות המשרה – בודאי ידוע גם לו שכמה וכמה בארץ הקודש ת"ו בעלי זקן ותופסים משרות טובות וכבודות וכו'.

במכתב השני, מז' מרחשוון ה'תשכ"ג, מדגיש הרבי: "הבאתי דברי רז"ל אשר גידול הזקן הוא במיוחד גם צנור וכלי לקבלת ברכת השם בהמצטרך לאדם (כולל גם צרכים הגשמים), שמזה מובן שאין מקום לשאלה ולסברא שדוקא זה יפריע חס ושלום לענין של פרנסה, ומה שרואים שיש מגדלי זקן ופרנסתם אינה בנקל, הרי גם אלו שאינם מגדלים זקן, כמה וכמה אין להם פרנסה ר"ל, ומה שהיצר הרע מפתה שגידול הזקן הוא כנ"ל, הרי על דרך זה הוא מפתה על כל ענין וענין של תורה ומצוה, היפך מה שנאמר אם בחוקתי תלכו ונתתי גשמיכם וגו', ובנוגע לשמיעה בקול יצר הרע הרי ידוע שאם מקבלים אותו בתור אורח הרי סוף סוף נעשה בעל הבית, וק"ל.

בשנת ה'תשכ"ו כתב הרבי בכתב יד קודשו במענה להשואל: "אולי – גם ענין הזקן – שיהיה כהוראת אדמו"ר הצמח צדק שהשנה היא שנת המאה להסתלקות-הילולא שלו (ועיין רשימותיו לתהלים על הפסוק והוא רחום יכפר גו'). ועד מתי תהיה עליו יראת בשר ודם עד כדי כך?! ובפרט שכמה וכמה כבר פרצו בזה ויש להם י"ג תקוני דיקנא, (דומים לבוראם).

***

רבה של קהילת עדת ישראל במיניסוטה הרב אשר ציילינגאלד, כתב לרבי אודות א' ממקורביו ששימש כמנהל ברשת חנויות כל-בו, והחל לגדל זקן אולם האחראי עליו הורה עליו לגלח את הזקן כיון שאינו מתאים עם קודי ההתנהגות והלבוש בעסק. המענה שקיבל במחרת ל"ג בעומר ה'תשמ"ג התפרסם בעלון 'הסיפור שלי' של JEM (תקשורת חינוכית יהודית – חברת המדיה החב"דית בניהולו של הרב אלקנה שמוטקין, במסגרת פרויקט בניהולו של הרב יחיאל קייגען):

"בודאי המטרה של (ה-Code) הקוד הוא בשביל טובת העסק, וכשנשתנה המצב במדינה (בארצות הברית) – משתנה גם הקוד (להקיל באיזה ענינים או גם לשנותם). רואים בפועל שכמה וכמה מגדלי זקן (אפילו לא דתיים – ראה בתמונה שבמכתב עת שראש העיר בזקן) ועל דרך זה בכיסוי הראש (ויכול להחליף הכיפה – בכובע רגיל, לבוש מיליוני אנשים בארצות הברית). הבירור הפשוט מהי טובת העסק – שיבחנו הצלחתו בהעסק, ויראו שלא נתמעטה ואדרבה. – באם כל הנ"ל לא יצליח ויתעקשו כו' – ישאל רב מורה הוראה מה עליו לעשות, מה לאמר לילדיו שי' וכו'.

והמענה האחרון, המתפרסם גם הוא מכתב יד קודשו של הרבי, לראשונה, הוא על גליון מכתב השואל, שכותב שפתח מרפאה קטנה לרפואה סינית, אך השבועות עוברים ואין מספיק לקוחות. שנתיים לפני כן, החל לגדל זקן, להניח תפילין ולשמור שבת. אך חבר למקצוע הרפואה הסינית יעץ לו לגלח את הזקן, משום שבארה"ב האנשים מצפים לפגוש רופא מגולח למשעי, ושואל את דעתו של הרבי משום שאינו בטוח שיהיה נכון לגלח את הזקן עבור כן.

על השורה בה כתב השואל "האנשים מצפים מהרופא להראות מגולח", כתב הרבי וז"ל: "הרי דוקא לאחרונה – מתרבים והולכים מגדלי זקן בארצות הברית, ביניהם רופאים וכו'.

ובשורה שכתב "איני בטוח שיהיה נכון מצידי לגלח את הזקן", כתב הרבי וז"ל: "הרי מפורש בזוהר הק' דגידול הזקן ממשיך ברכות רבות מהשם.

ובסיום כתב הרבי: "אזכיר על הציון ויבשר טוב".

***

להורדת החוברת בצורת קריאה - לחצו כאן
להורדת החוברת בצורת הדפסה - לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.