מערכת COL | יום י"ז סיון ה׳תשע״ח 31.05.2018

נותן ליישום לעבוד במקומך • אחד משלנו

במסגרת המדור הפפולרי 'אחד משלנו', ב-COL מתארח ר' אריאל דיל, בעל חברת ההייטק Panag בכפר חב"ד • למד מאמר מתוך "תורת חיים" של אדמו"ר האמצעי, ממנו לקח את שמה של החברה, המקימה חנויות אינטרנט בכל העולם; הוא חתום על שורת פרוייקטים מרשימה באירועי וכנסי חב"ד, ורואה בעסק שלו שליחות: "להיות חב"דניק זאת אחריות. מצפים ממך להיות נציג יהודי שהם יכולים להתחבר אליו" • מגזין שישי • אחד משלנו
נותן ליישום לעבוד במקומך • אחד משלנו

"אחד משלנו"

שם האורח:
אריאל דיל
שם העסק: Panag
כתובתו: כפר חב"ד
שנת הקמה: 2014

איך התחלת עם יוזמת העסק, ואיך זה התפתח למה שהוא כיום?
"באותה תקופה (תשע"ד, למניינם 2014) היו בסביבה הקרובה שלי כמה מקרים של אנשים מוכשרים, שלמדו פיתוח תוכנה ולא הצליחו למצוא עבודה בתחום בגלל הדרישה הכמעט מוחלטת לניסיון קודם. במקביל, בגלל הניסיון שלי בפרויקטים של מערכות אינטרנטיות מורכבות, קיבלתי הרבה הצעות לביצוע פרויקטים.
"החלטתי לחבר את הדרישה לפרויקטים ואת הביקוש לעבודה וליצור עסק רווחי מצד אחד ומצד שני לעזור מעט לפרנסתם של כמה מאנ"ש.



מה אתה מציע?
"אנחנו בונים חנויות אינטרנטיות עבור עסקים שמעוניינים למכור את מוצריהם באינטרנט. החנויות שלנו בשימוש בעשרות אלפי אתרים בעולם ובמגוון רחב של שפות/מטבעות.

"לחנויות שלנו יש יכולות שנועדו לסייע לעסק למכור יותר ולנהל את המוצרים שלהם בצורה פשוטה וחכמה עבור עסקים עם כמות גדולה של מוצרים שהמלאי שלהם מנוהל במערכות חיצוניות או מותגי אופנה שצריכים את ההתאמות הייחודיות להן.





 חנויות אינטרנטיות, בשימוש בעשרות אלפי אתרים בעולם: אתרים ואפליקציות שהוקמו ע"י החברה

למה כדאי 'לעשות עסקים' דווקא אצלך?
"מעבר לשירות שלנו שהוא אישי עם ליווי צמוד לכל אורך הדרך, הרבה מעבר לסטנדרט בתחום, ב"ה. אין עסק אחר בארץ שמציע את רמת ההתאמה האישית שאנחנו מאפשרים ללקוחות שלנו. בדרך כלל חנויות אינטרנטיות דורשות חיבור לתוכנות אחרות של הלקוח, המתחרים שלנו לא מצליחים לתת פתרון בתחום.

מי למעשה הם הלקוחות שלך? האם חלק גדול מהם חסידי חב"ד, ומה הם מוצאים אצלך יותר מבעלי מקצוע אחרים?
"קהל הלקוחות שלנו מגוון, יש לנו רשתות אופנה ידועות, יבואנים רשמיים של מותגים בינלאומיים שמוכרים גם למשווקים שלהם וגם לפרטיים, חנויות בתחום היודאיקה, אומנות, אופנה, מחשוב ואלקטרוניקה, צעצועי ילדים, ציוד לרכב, ציוד ספורט כלי עבודה ועוד עסקים שמחפשים להגדיל את ההכנסות באמצעות מכירה באינטרנט.

"מבין הפרויקטים החב"דים שלנו:

- ארגונים "לב לדעת", "מעיינותייך" מנהלים עשרות אלפי תלמידים במערכת שלנו באמצעות מערכת ממוחשב חכמה שמנוהלת על ידי מאות נציגים ורכזים.
"אחד הדברים המעניינים במערכת הזו היא טכנולוגיה חדשנית שבנינו במיוחד עבורם שמאפשר לסרוק באופן אוטומטי אלפי בחינות אמריקאיות שהתלמידים שלהם נבחנים בהם במהלך אירועי י"ט כסלו כל שנה. בעבר הארגון שכר עשרות בחורים כדי לעבור על המבחנים ולתת ציון לכל גליון באופן ידני. כיום נדרש אדם אחד עם סורק פשוט ותוכנה שלנו שבודקת את המבחן ונותנת ציון תוך 2 שניות וגם מעניקה מלגה לתלמיד על פי הציון שלו ישירות לכרטיס המגנטי שלו.

- חב"ד בקמפוס משתמשת בתוכנה שלנו כדי לנהל את תוכנית המפגשים שלה עם סטודנטים באוניברסיטאות בכל רחבי הארץ.

- בכל תיכוני חב"ד בארץ מפוזרים עמדות קיוסק ממוחשבות עם מסך מגע ותוכנה שפיתחנו עבור ארגון "נשק". הקיוסק מעודד את התלמידות להשתתף במבצע נשק עם תמריצים שונים. התלמידות מדווחות על כמות הערכות שחילקו ועמדת הקיוסק מדפיסה להם שובר נושא פרסים.

- פעילי חב"ד משתמשים בחנות אינטרנטית שלנו להפצת ערכות למבצעים. החנות מאפשרת לפעילים לרכוש בעלות מסובסדת ערכות למבצעים. חיברנו לחנות הזו גם מערכת חדשנית לרכישה בטלפון.

- הקמנו אתר חדש ל- "אות בספר תורה" עם עיצוב עדכני ומרענן. האתר החדש מאפשר לרכוש באנגלית ובעברית אותיות בצורה ידידותית גם מהסמארטפון.


אתר "אות בספר תורה"

על שם מה נקראת החברה?
"כדי לענות על כך אני רוצה להקדים: הרמה הכי גבוהה של מערכת תוכנה היא כאשר התוכנה מסוגלת להחליף את העבודה של האדם באופן אוטומטי והעבודה מתבצעת ללא מגע יד אדם. המטרה שלנו ב-Panag זה לבנות מערכות שיעשו את כל העבודה בשביל הלקוח בצורה אוטומטית כדי לאפשר לאנשים להתעסק בדברים שחשובים להם באמת.

"כשהקמתי את החברה התלבטתי איך לקרוא לה. בהשגחה פרטית למדתי באותו הזמן מאמר מתוך "תורת חיים" של אדמו"ר האמצעי שמדבר על המדרש שבגאולה "עתידה הארץ להוציא גלוסקאות", שהכוונה היא שלעתיד לבוא האדמה תצמיח מוצרים מורכבים ומעובדים כבר כמו לחם וביגוד כדי שנוכל לעסוק בתורה ללא טרדות פרנסה.

"אדמו"ר האמצעי מציין שלסוג הזה של הלחם קוראים פנג. זה התחבר לי עם מה שאנחנו עושים שזה: לחסוך את הצורך בעבודה על ידי הפיכת התהליכים של העסק לאוטומטיים עד כמה שאפשר.

קוריוז מעניין, משהו משעשע מהעבודה?
"אחד הלקוחות שלנו העלה חנות וירטואלית בתקופה מאד עמוסה בשנה. באותו השבוע התקיימה התקפה מרוכזת של האקרים אנטי ישראליים על אתרים גדולים ברשת על ידי הצפה שלהם בכמות גולשים לא רגילה עד כדי קריסה.
ופתאום אנחנו מקבלים התראה שהאתר תקוע בגלל כמות גולשים מאד גדולה ותוך כמה דקות הוא קרס והפסיק להגיב.
כמובן, שמיד טיפלנו במה שצריך ותוך כמה דקות הוא חזר לעבודה.
לאחר מכן התחלנו לנתח את התנועה באתר וגילינו שמדובר בקמפיין שיווקי מאד מוצלח של מקדם אתרים חדש שהבאנו שגרם למישהו מאד פופולארי "לצייץ" לינק לאתר שגרם להצפה עד קריסה.

מה ה'מוטו' שלך בעבודה?
"לתת פתרונות ללקוח, לא רק להקים עבורו אתר.
"היום כל אחד יכול לבנות אתר לבד. כשאנחנו מקימים חנות ללקוח המיקוד שלנו הוא שהלקוח ימכור יותר ויותר ולשם אנחנו חותרים בכל צעד בהקמת האתר ובקידום שלו בהמשך הדרך.

הזווית החב"דית;
כל חסיד, גם בעבודה, הוא סוג של 'שליח'. איך זה בא לידי ביטוי אצלך?
"להיות חב"דניק זאת אחריות, ועוד יותר כאשר העסק שלך יושב בכפר חב"ד.
מעבר לכך שאנשים מצפים שתכיר את כל החבדניקים בעולם על שמותיהם ושמות ילדיהם והקשרים המשפחתיים שלהם כולל "מענדי הג'ינג'י מבוליביה"... הם גם מצפים ממך להיות נציג יהודי שהם יכולים להתחבר אליו ולהיות גאים בו.
וזה בא לידי ביטוי בצורה שאתה עושה עסקים, איך אתה מדבר, מתלבש, או כל דבר אחר.



מבצע מיוחד לקוראי המדור:
500 ₪ הנחה בעלויות ההקמה של חנות וירטואלית

שעות פתיחה: א-ה 9:00 – 18:00 טלפון/וואצאפ: 052-8114432
אימייל: [email protected]

*
אתם חסידי חב"ד וגם לכם יש עסק? או בעלי מקצוע? רוצים להתפרסם במדור?
שלחו כעת אימייל לכתובת: [email protected] 
ציינו את שמכם, מספר טלפון ומעט פרטים ואנו ניצור אתכם קשר, בכפוף לשיקולי מערכת.




הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.