מערכת COL | יום ט"ו סיון ה׳תשע״ח 29.05.2018

אש בדרום: כיצד יעבירו שלוחי חב"ד את הלילה בצל הטילים?

חמאס והג'יהאד האיסלאמי הודיעו על לקיחת אחריות משותפת לירי הנרחב ביותר ליישובי הדרום זה כמעט ארבע שנים, ובמקביל דובר צה"ל העביר אזהרות חמורות לארגוני הטרור בעזה • שלוחי חב"ד בדרום הארץ - ר' אשר פיזם משדרות ור' יאיר רוזנטל, שליח הרבי במכללת ספיר - משתפים בשיחה ל-COL: כיצד עבר עליהם היום תחת מטחי טילים? וכיצד הם מתכוננים ללילה, שככל הנראה יהיה מלא באזעקות 'צבע אדום'? • לראיון המלא
אש בדרום: כיצד יעבירו שלוחי חב
פיזם ורוזנטל, על רקע ילדים חב"דיים שישנים בממ"ד; צילום: COL


מאת: מנדי זילברשטרום, COL

***

עשרות טילים התעופפו היום על יישובי עוטף עזה: חמאס והג'יהאד האיסלאמי הודיעו על לקיחת אחריות משותפת לירי הנרחב ביותר ליישובי הדרום זה כמעט ארבע שנים. במקביל דובר צה"ל העביר אזהרות חמורות לארגוני הטרור בעזה.

בראיון ל-COL, משתפים שלוחי חב"ד בדרום הארץ - ר' אשר פיזם משדרות ור' יאיר רוזנטל, שליח הרבי במכללת ספיר: כיצד עבר עליהם היום תחת מטחי טילים? וכיצד הם מתכוננים ללילה, שככל הנראה יהיה מלא באזעקות 'צבע אדום'?

***

היום עובר עליך ומשפחתך תחת אש טילים מרצועת עזה. שתף בהרגשה.

ר' אשר פיזם: "בעצם הכל התחיל כבר אתמול. ברגע שיש צבע אדום - בשבילנו, לא משנה אם כיפת ברזל מיירטת או לא, עצם הכריזה ברמקולים, אנחנו נכנסים למצב חירום והשגרה מתהפכת. מה שכן, אנו מורגלים לכך כבר ב-17 שנים האחרונות. אמנם היה קצת שקט מספר שנים, אך יש 'טפטופים'.

"בלילה האחרון למשל, היה לנו קשה עם הילדים. הם מתעוררים באמצע הלילה, וצריכים את העידוד והחיזוק. הילד בן ה-4 לא רצה לעזוב אותי. היום, כשהיה כבר כמה אזעקות, עשינו תרגול להוריד בכמות החרדה, והפאניקה האישית".

ר' יאיר רוזנטל: "בתור שלוחים של הרבי, ברור לנו ששלוחי-מצווה אינם ניזוקין. אנחנו משתדלים לשדר לעצמנו ולילדים רוגע. בכל-זאת, רוב הנפגעים מהקסאמים זה נפגעי נפש ופחות נפגעי גוף. כשאנחנו משדרים בטחון בהשם ורוגע גם הילדים לוקחים את זה יותר בקלות.

"מצד שני, מצב כזה כמובן מעורר אותנו יותר לפעול בענייני השליחות בכלל ובמבצע תפילין בפרט ואכן רואים שאנשים יותר מתעוררים ונפתחים בזמנים כאלו".

מהי התחושה, הילך הרוח והאווירה של האנשים בעיר, ברחוב - במצב כזה?

ר' אשר פיזם: "מצבים כאלה, משפיעים אוטומטית על העיר בפרט והדרום בכלל. ברגע שיש איומים ואזעקות - רואים בוודאות שיש פחות תנועה ברחובות, בכלי רכב, בקניות, ואנשים נוסעים מהר ומשתדלים להיות בטווח של מחסה.

"במידה וחלילה ישנה נפילת טיל בעיר שדרות, היא לוקחת סה"כ בין 12-15 שניות. זה זמן מועט להתמגן. כשאין ברירה - אז כן, נוסעים בחשש, שעלול לתפוס אותך צבע אדום".

ר' יאיר רוזנטל: "סה"כ משתדלים לחיות את החיים כרגיל. כשיש צבע אדום זה כמובן לא נעים. יש אנשים שנכנסים לבהלה. יש אנשים שנשכבים ברחוב כשאין מיגונית באזור, אבל מאוד מהר חוזרים לשגרה. לצערנו שדרות חטפה הרבה מאוד קסאמים בשנים האחרונות ואנשים התרגלו למצב".

כיצד נערכים ללילה שמן-הסתם יהיה מלא באזעקות?

ר' אשר פיזם: "כמובן שמעבירים את הלילה בממ"ד. אך נזהרים, ככתוב: "ונשמרתם לנפשותיכם", למרות שאנו חדורים ב"הנה לא ינום ולא יישן"...

"גם הילדים עצמם משתדלים כמה שיותר להפיג את החשש. אצלנו בבית עשינו תרגול, שכשיש צבע אדום, בין הילדים ישנה תחרות - מי מגיע ראשון לממ"ד. כך המצב עובר להם בצורה פחות מפחידה".

ר' יאיר רוזנטל: "בעזרת השם לא יהיו אזעקות. כמו שאמר ר' אשר, "הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל".

"הילדים שלנו ישנים קבוע בממ"ד שלא נצטרך להקים אותם באמצע הלילה והמבוגרים, כשהאזעקה היא כשאנחנו ישנים, בד"כ אנחנו לא מספיקים להגיע לממ"ד עד הנפילה (זה 15 שניות)".

האם יש פגיעה בפעילות הבית חב"ד בגלל מצב החירום?

ר' אשר פיזם: "אנחנו משתדלים לעודד ולחזק את תושבי העיר. חזרתי הערב מביקור בית אצל 2 משפחות, שם חיזקתי את הילדים וההורים שנכנסו מעט לפאניקה. יש את השגרה של הבית חב"ד - הכולל שיעורים, תפילות וכו'. יש אמנם פחות משתתפים אך הכל ממשיך כרגיל".

ר' יאיר רוזנטל: ב"ה זה לא פוגע בפעילות בבית חב"ד. יתרה מזה - הערב התקיים "יום הסטודנט" בבאר שבע והאמת - זה קצת כן פגע לי בשיעורים שמסרתי הערב, בכמות המשתתפים, אבל לא האזעקות.

"גם בבית חב"ד המרכזי של שדרות בניהולו של הרב זאב פיזם, לא ראיתי שהמצב פגע בפעילות. א
דרבא. זאת הזדמנות מצדנו - השלוחים, לפעול יותר ו"השכם והערב אליהם והם כלים מאליהם".

"
העיקר שעוד הלילה תהיה האזעקה של "ביום ההוא יתקע בשופר גדול" בהתגלות של הרבי מלכנו משיחנו בגאולה האמתית והשלימה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.