מערכת COL | יום ט"ו סיון ה׳תשע״ח 29.05.2018

במעמד מרגש: נחנך בית מדרש לישיבת 'אור-מנחם' באשקלון

תלמידי הישיבה הריאלית 'אור מנחם' חב"ד באשקלון והסגל החינוכי לבשו חג • במעמד מיוחד נחנך בית מדרש חדש לישיבה עם סיומי מסכתות על ידי התלמידים • את המשא המרכזי של המעמד השמיע רב קהילת חב"ד והשליח הראשי של הרבי באשקלון, הרב מנחם מענדל ליברמן, אשר עמד בדבריו על חשיבות לימוד התורה כאשר היא משולבת בלימוד מקצוע לחיים, ועל הזכות הגדולה לתמוך בלומדי התורה • לכתבה המלאה
במעמד מרגש: נחנך בית מדרש לישיבת 'אור-מנחם' באשקלון
צילום: מאיר אלפסי, COL
כבר בצהרי יום ראשון, י"ג בסיוון, לבשה הישיבה הריאלית אור מנחם חב"ד באשקלון חג. תלמידי הישיבה והסגל החינוכי שלה שילבו ידיים ונערכו בהתרגשות לקראת המעמד המיוחד שעתיד היה להתקיים בערבו של יום. מעמד זה שילב חנוכת בית מדרש חדש לישיבה עם סיומי מסכתות על ידי תלמידי הישיבה.

ההפתעה הייתה כאשר שניים מתומכי הישיבה, ר' יונתן דוביצקי הי"ו ור' דניאל לנגרמן הי"ו, החליטו לכבד בנוכחותם את המעמד, תוך שהם מתזמנים אליו סיומי מסכתות אשר הם בעצמם למדו במרוצת השנה החולפת.

דוביצקי ולנגרמן הם ידידיו האישיים של הרב שרון אוחיון, מנהל מרכז החסד באשקלון, שאחד מהם גר בחו"ל והשני הינו תושב הארץ. השניים מקיימים כבר שנים חברותא טלפונית שבמסגרתה הם לומדים ביחד יום יום גמרא. עתה כאמור החליטו השניים לשלב את סיומי המסכתות שלמדו, בחגיגת חנוכת בית המדרש החדש.

המעמד התקיים סביב שולחנות ערוכים בכל טוב ועם נטילת ידיים לסעודת מצווה.

על הנחיית האירוע הופקד מנכ"ל מוסדות החינוך של חב"ד באשקלון, הרב משה בורנשטיין, אשר ביצע את מלאכתו בחן ובכישרון. תחילה הזמין את שני האורחים הנדיבים לערוך סיום על מסכתות סוטה בתלמוד הבבלי וראש השנה בתלמוד הירושלמי, ומיד לאחר מכן להתחיל את לימוד מסכת ביצה בבבלי ובירושלמי. התרגשותם של השניים מן המעמד ניכרה היטב על פניהם, כשם שהיא גם באה לידי ביטוי בדברים האישיים שהקדימו לסיומים עצמם.

את המעמד המכובד הנעימה תזמורתו של אמן הצלילים החסידי החסידי, ר' אלאור ולנר, כאשר אליו נלווים שני בעלי המנגנים, ר' אבי ג'ייקובס והתמים שניאור זלמן אוחיון.

לאחר פסק זמן מוזיקלי הוזמנו תלמידי הישיבה לערוך סיומים גם כן. התלמידים השקדנים סיימו את כל סדר קודשים במשניות וערכו סיומים על מסכתות יומא והוריות בש"ס. ראוי להדגיש כי אין זה מאורע חריג בישיבה, שכן בכל שנה ושנה עורכים התלמידים סיומי מסכתות הנלמדות בישיבה וגם סיומים על מסכתות שלמדו באופן עצמאי, כיחידים או בחברותא.

את המשא המרכזי של המעמד השמיע רב קהילת חב"ד והשליח הראשי של הרבי באשקלון, הרב מנחם מענדל ליברמן, אשר עמד בדבריו על חשיבות לימוד התורה כאשר היא משולבת בלימוד מקצוע לחיים, ועל הזכות הגדולה לתמוך בלומדי התורה.

הרב ליברמן שיבח את הישיבה בה לומדים היום כמאה וחמישים תלמידים. "זאת ישיבה שמצד אחד מציגה סטנדרטים גבוהים בכל הנוגע ללימוד קודש וליראת שמים והנהגה חסידית, ומצד שני כל תלמידיה יוצאים עם תעודות בגרות מלאות", אמר.

בהקשר זה יצויין, כי בישיבה הריאלית חב"ד באשקלון פועלות מספר מגמות: חשמל ואלקטרוניקה, תקשוב וכן רובוטיקה. בשנת הלימודים הנוכחית זכתה הישיבה, בפעם השנייה ברציפות, במקום הראשון בתחרות הרובוטיקה שארגנה חברת סיסקו בקרב כמאתיים בתי ספר טכנולוגיים מכל רחבי הארץ.

"העדות הטובה ביותר להצלחת הישיבה היא כאשר מביטים על הבוגרים שלנו ורואים לאם הגיעו והיכן השתבצו", אמר הרב ליברמן. "אפשר למצוא ביניהם לא מעט שלוחי חב"ד ואנשי חינוך וזה סימן שהחינוך שספגו בישיבה מצליח להצמיח פירות ופירי פירות".

דברים על גודל המעמד – חנוכת בית מקדש מעט – נשא ראש הישיבה הרב גיל אוריאן. הרב אוריאן אף הציג בדבריו את הקו החינוכי הייחודי של הישיבה. "הישיבה שלנו משמשת בית חם לתלמידים ממגוון חוגים וסגנונות, וההדרכה שלנו מסייעת להם לשמור על הרוח שהביאו איתם מהבית ובמסגרתה להתעלות".

עוד דיבר על היחס האישי לו זוכה כל תלמיד ועל הקשר המיוחד שנרקם בין הצוות הישיבה לתלמידים. "אנחנו איננו פועלים כמו פס ייצור אחיד, אלא ממפים את החוזקות של כל תלמיד ותלמיד ופועלים להעצמתן", אמר.

לאחר מכן הוענקו תעודות הערכה לתלמידים המצטיינים. התעודות חולקו לתלמידים על ידי האורחים המכובדים ועל ידי מנהל הישיבה, הרב מרדכי אלירוב.

הרב אלירוב סקר את התפתחות הישיבה וציין בסיפוק רב את היות הישיבה אבן שואבת לתלמידים מובחרים מכל רחבי אשקלון ואף מחוץ לעיר. כמו כן חשף בדבריו את העובדה שבשנה הבאה תיפתח אי"ה גם ישיבה גדולה, המשך לישיבה הקטנה. "הרבי הדריך אותנו שבעניינים רוחניים אף פעם אין להסתפק במועט ולדרוך על אותו מקום, אלא תמיד מוכרחים לשאוף ולהתקדם עוד ועוד, וזהו המוטו של הישיבה שלנו", אמר.

הישיבה הגדולה עתידה בעז"ה לפתוח את שעריה לכמה עשרות תלמידים. הקו החינוכי שלה יהווה המשך ישיר לזה של הישיבה הקטנה – דרישות רוחניות בלתי מתפשרות בצד רכישת מקצוע ברמה הגבוהה ביותר. הנה כי כן, בעוד תלמידי הישיבה הקטנה במסלול חשמל ואלקטרוניקה מסיימים את מסלולם עם תעודת עוזר חשמלאי, תלמידי הישיבה הגדולה יסיימו את שנות לימודיהם בישיבה כשבידיהם תעודת חשמלאי מוסמך.

את הערב ארגנו מנכ"ל אגודת חב"ד באשקלון, הרב שמואל גרוזמן ומנהל מרכז החסד באשקלון, הרב שרון אוחיון.

הרב גרוזמן הביע את תקוותו ובטחונו, כי "כשם שבית נאה מרחיב דעתו של אדם, כך בית מדרש נאה ומרווח ירחיב את דעת התלמידים ויסייע להם לשקוד על תלמודם ולהתפתח ביראת שמים ובחסידות".

בדברי הברכה שנשא הרב אוחיון הוא העלה על נס את ידידותם ונדיבות ליבם של שני אורחי הכבוד. כמו כן הודה לכל יתר ידידי ותומכי הישיבה אשר פתחו את ליבם למען עתיד התלמידים היקרים.

במעמד נטלו חלק פעיל הרמ"ים, המשפיעים והמורים בישיבה. לצידם בלטה נוכחותם של כל שלוחי חב"ד באשקלון.

את האירוע כיבד בהשתתפותו גם הרב ברוך ציקוושווילי, רב בית הכנסת 'שטיינבך שול' בכפר חב"ד ויו"ר מכון למחקר תורני 'דעת לישראל'.

בגזירת הסרטים התכבדו מר אבי אדרי והרב שפירא, הרב שמואל גרוזמן, סגן ראש מינהל החינוך בעיריית אשקלון מר יובל זוזט ועו"ד כהן ממשרד עו"ד כהן ושות'. את המזוזות בפתחי לבית המדרש קבעו מר פטר ליסי ומר פתחיה בן סימון.

לקראת האירוע הופק וראה אור קובץ תורני חגיגי ובו דברי תורה וברכה של סגל הישיבה ומנהלי המוסדות, קטעי תפילה, פרקי תהילים וסיומי המסכתות הנ"ל. הקובץ חולק כמזכרת נצח למשתתפי המעמד הגדול.

האירוע כולו נחתם בסבב מוזיקלי נוסף שסחף את כלל המשתתפים לדקות ארוכות של שמחה גדולה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.