מערכת COL | יום י"ג סיון ה׳תשע״ח 27.05.2018

עיתים לתורה: עסקני הציבור החב"דיים חושפים פן אישי • חלק א'

"קבעת עיתים לתורה?" אחרי חג מתן תורתנו, מרכז התקשורת החב"די - COL, מגיש פרוייקט מיוחד • בחלק הראשון: עסקני ציבור חב"דיים מרחבי הארץ חושפים פן אישי - על הזמן הקבוע - ה'קביעות עיתים' שלהם, בו הם מניחים את כל עיסוקיהם בצד, חיי משפחה, עסקנות ותפקיד ציבורי, וצוללים לסוגיה מתוקה בתורה הקדושה • מי משדר את השיעור שלו באינטרנט וברדיו? מי גרם לאנשי עסקים להתקרב ליהדות בזכות השיעור השבועי? מי פתח שרשרת שיעורי 'דף היומי'? ומי סגר דיל עם המאמן האישי על שיעור תורה ב-23:00 בלילה? • "והגית בו יומם ולילה" >>>
עיתים לתורה: עסקני הציבור החב
צילום: ארכיון COL


מאת: מנדי זילברשטרום, COL

***

שבוע לאחר חג מתן תורתנו, מרכז התקשורת החב"די - COL, מגיש פרוייקט מיוחד, ובחלק הראשון שלו: עסקני הציבור החב"דיים חושפים פן אישי - על הזמן הקבוע ה'קביעות עיתים' שלהם, בו הם מניחים את כל עיסוקיהם בצד, חיי משפחה, עסקנות ותפקיד ציבורי, וצוללים לסוגיה מתוקה.

***

ר' משה מלאייב, חבר מועצת העיר קרית-מלאכי:

"קרוב לעשר שנים שאני משתתף קבוע בשיעורים של המשפיע הרה"ח ר' מנדל וועכטר. כל בוקר, שבעה ימים בשבוע. זכיתי להשפיע ולהרחיב את משתתפי השיעור וכיום אני משדר בשיתוף ר' ישראל יעקובוב את השיעור היומי של הרב, בשידור חי באינטרנט, וכן בערוצי הקודש "קול הדף" ו "קול הלשון", כך שהשיעור מגיע למאות צופים בכול העולם".

ר' יעקב גלויברמן, יו"ר ארגון החסד 'יד-ביד' ומעסקני חב"ד הוותיקים:

"השיעורים שאני נותן הן למעלה מ-15 שנה באופן קבוע ברמת-גן. במשרדי ממשלה ואנשי עסקים, לשם מגיעים עורכי-דין, אנשי עסקים, אנשי ספורט ועוד. אני עורך עמם גם התוועדויות בימי-דפגרא. ההצלחה הגיעה אף לבתיהם, ועל-כך סיפרו לי נשותיהם - מכל הבחינות. החלו לשמור כשרות ועוד, דברים המשפיעים על הבית כולו.


בתמונה: המסר השבועי של גלויברמן עיתון 'מעריב'.


בתמונה: גלויברמן, בשיעור השבועי שמשודר בערוץ הספורט.

"בנוסף, אני כותב למעלה מ-10 שנים בכל יום חמישי בעיתון מעריב בוקר - שיחות של הרבי ודברי חז"ל. העיתון מחולק לכ-300,000 עותקים בכל רחבי הארץ. פוגשים אותי יהודים בכל הארץ, ואומרים לי כי הם מחכים לכך כל השבוע. לצפייה בדוגמא - לחץ כאן!

"בכל יום חמישי בבוקר, אני מפיץ מסרונים על מהות פרשת השבוע המגיעים למאות אלפי איש. וכן, אני משדר בסופ"ש תכנית 'קבלת שבת' בערוץ הספורט, המשודרת בטלוויזיה, ובה צופים בתכנית מכל העולם, והיו כבר כ-350 תכניות כאלה.

"ההצלחה של כל פרסום שיעורי התורה שלי, הן בצורה אישית, והן בדרך הווירטואלית - זוהי הצלחה גדולה ובעזרת השם נמשיך ביתר-זאת וביתר-עוז".

ר' יעקי הרשקופ, חבר מועצת העיר ביתר-עלית:

"עוצרים את הגשמיות ומתחברים לרוחניות: בכל יום רביעי בשבוע, אני משתתף באופן קבוע בשיעור תורה בבית הכנסת "שלום רב" בביתר-עלית, אותו מוסר ר' יענקוש זילבמן. רגע של התעלות".

ר' צאלי מזרחי, חבר מועצת העיר קרית-מלאכי: 

ב"ה בתחילת המחזור הקודם של ה'דף היומי', פתחתי שיעור של ה'דף' בנחל''ה, וכשסיימנו את הש"ס, הרב אלימלך הרצל תרם את האירוע שידעו בכל העולם שגם בליובאוויטש עושים סיום הש"ס, וערכנו אירוע מאוד גדול ומכובד, בהשתתפות רבנים ואישי ציבור.

"כתוצאה באותו 'סיום' 2 שיעורים נוספים של 'הדף היומי'. האחד, מידי ערב בנחל'ה מוסר ומעביר אותו בטוב טעם, המשפיע הרב ווכטער . והשני, בבית הכנסת לצעירים של הציונות הדתית, נפתח שיעור בגמרא בשעות הערב.


בתמונה: מזרחי בשולחן כבוד, בסיום הש"ס הראשון.

"אני אישית, בימי ראשון-שישי, החל מ-06:25 ועד ל-07:00 בבוקר, מוסר שיעור ב'דף ביומי' בבית הכנסת המרכזי בנחל'ה - וב"ה משתתפים בו קרוב ל-2 מניינים, גם מאנ"ש וגם מבחוץ.

"בנוסף, יש שיעור קבוע בכל ליל שישי אצלי בבית, לחבר'ה לא מאנ"ש, על שיחות של הרבי - "בסוד הפרשה", ורעייתי מכינה ארוחה מיוחדת. אנו משקיעים בזה יחד עם כל בני-הבית.

ר' מאיר וזאנה, מ"מ מנכ"ל עיריית קרית-גת:

"במשך שנים היה לי שיעור בגמרא עם אנ"ש הצעירים בימי ראשון, וחברותא שיחה של הרבי עם אחד מהמחנכים בעיר. לצערי, בתקופה האחרונה סגנון העבודה שלי השתנה ואני מחפש זמן מתאים יותר לכך...

"פעמיים בשבוע אני עושה שיעור עם המאמן האישי שלי, בחור שלא שומר תורה ומצוות לעת עתה ועשיתי איתו עסק (הוא דואג לבריאות שלי ואני דואג לנפש שלו...) עד כדי-כך נקשרנו, שהייתה תקופה שהפסקתי להגיע לאימון בגלל לחץ בעבודה והוא היה מתקשר שלפחות אגיע בשביל השיעור והוא מוכן לחכות עד 23:00 בלילה.

"בשבת אני מקדיש את לימוד התורה עם הילדים שלי, ובפרט, עם בני הבכור. אנחנו חוזרים על כל החומר שהוא למד במשך השבוע".

ר' חיים שטיינר, סגן ראש עיירית קרית-מלאכי:

"יש לי שיעור קבוע כבר למעלה מ-15 שנה בכל יום ראשון, שהתחיל בביתו של ידידי הר' מענדל זיילר שמסר אותו הרב וועכטר. בהמשך אחרי שר' מענדל זיילר נסע להתגורר בחו"ל, השיעור עבר מבית-לבית בין חברי השיעור, עד לפני שכמה שנים מתמקד השיעור בביתו של חבר השיעור ר' ישראל הרצוג.

"את השיעור מוסר הרה"ח ר' בנצי ירוסלבסקי. מתחילים את השיעור ב'היום יום' של כל השבוע וממשיכים בשיעור גמרא ולפעמים גם שיחה של הרבי.


בתמונה: השיעורים לצעירים בנחל'ה, בביתו ובהשתתפותו של שטיינר.

"כמו-כן, יש לי שיעור שקבעתי בחודשים האחרונים עם הרב שלום פש בשיחות של הרבי בענייני משיח וגאולה. ומדי פעם מתקיים אצלי בבית שיעור לצעירים שמוסר ר' דובי גורביץ -  בשיחה של הרבי. מדי פעם אני זוכה להצטרף לשיעורים הללו".

ר' משה אוחיון, חבר מועצת העיר צפת:

"יש שיעור קבוע בשכונה שבה אני מתגורר, ובו אני משתתף באופן קבוע. בכל יום שלישי, תושבי שכונת 'נוף טליה' מתקבצים ונהנים משיעור תורה אותו מוסר הרב שניאור ליפסקר. בנוסף לכך, בכל יום שבת בבוקר, בשעה 09:00 ולפני תפילת שחרית - אני משתתף בשיעור חסידות מעמיק, הנותן כוח בתפילה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.