מערכת COL | יום י"ג סיון ה׳תשע״ח 27.05.2018

לא בכיס של אף אחד: נציג חב"ד ירוץ בבית שמש • פרסום ראשון

לראשונה ירוץ נציג חב"די לעירייה וייצג את קהילת חב"ד הגדולה והמתפתחת בבית שמש. קהילת חב"ד הודיעה על פרישה מסיעת שלומי אמונים, והרצת מפלגה משלה למועצת העיר • הנציג שנבחר פה אחד ע"י גוף מאחד בקהילה 'איגוד חסידי חב"ד בית שמש' הוא ר' ישראל מנדלסון, אחיו של שליח חב"ד ברמה ג' בבית שמש הרב בנימין מנדלסון • "איננו מתכוונים להיות גלגל חמישי במרכבה, יש לנו קהילה גדולה, ומגיע לחסידות נציג ליד שולחן העירייה", אומרים ל-COL בקהילה.  ר' ישראל מנדלסון, עסקן נמרץ, כבר החל מהיום ישמש את הציבור החב"די בעיר כנציג מול גורמי העיריה. בפנים: מכתב המינוי של קהילות חב"ד • פרסום ראשון • נציג חב"ד חדש בבית שמש
לא בכיס של אף אחד: נציג חב

לראשונה בבית שמש, ירוץ נציג חב"די לעירייה וייצג את קהילת חב"ד הגדולה והמתפתחת בבית שמש.

הנציג שנבחר פה אחד ע"י גוף מאחד בקהילה 'איגוד חסידי חב"ד בית שמש' הוא ר' ישראל מנדלסון, אחיו של שליח חב"ד ברמה ג' בבית שמש הרב בנימין מנדלסון.

בבחירות שעברו, חב"ד בית שמש יוצגה ע"י סיעת 'שלומי אמונים', וכעת תרוץ בצורה עצמאית.

ר' ישראל מנדלסון, עסקן נמרץ, כבר החל מהיום ישמש את הציבור החב"די בעיר כנציג מול גורמי העיריה.

בעוד וראש עיריית בית שמש משה אבוטבול מנהל משא ומתן קואליציוני עם סיעות דגל התורה ושלומי אמונים בבית שמש, כדאי שיידע כי מפת חלוקת המנדטים בבית שמש הולכת להשתנות, ומוטב שימתין לפני שהוא מסכם עם מפלגות אלו, שכן סיעה נוספת הולכת להתמודד בבחירות הקרובות לעירייה.

לחב"ד יש בבית שמש כאלף משפחות של חסידים ותומכים, בבחירות לפני כ-5 שנים לעיריית בית שמש, חב"ד תמכה תחילה בסיעת דור אחר של בלעיש, ולקראת הבחירות החוזרות העבירה את תמיכתה לסיעת כח של שלומי אמונים, ובכך העניקה לסיעה זו את המנדט השני, בניגוד לבחירות הראשונות בהן קיבלה כוח רק מנדט אחד. עברו כמעט חמש שנים ובקהילת חב"ד החליטו לא עוד, "איננו מתכוונים להיות גלגל חמישי במרכבה, יש לנו קהילה גדולה, ומגיע לחסידות נציג ליד שולחן העירייה".

פרישה משלומי אמונים

קהילת חב"ד הודיעה על פרישה מסיעת שלומי אמונים, והרצת מפלגה משלה למועצת העיר. לפיכך בימים האחרונים נציגי חב"ד בית שמש מכל קצוות העיר, השלוחים, הרבנים, מנהלי המוסדות וגבאי בתי הכנסת נפגשו וסימנו מטרה ברורה - לכבוש כסא במועצת העיר בקדנציה הבאה לנציג מתוך החסידות, אחד שידאג ויחזק באמת את פעילותה המבורכת של תנועת חב"ד למען כל שכבות העיר הישנה והחדשה כאחד.

בסיומה של האסיפה התאחדו הנאספים וחתמו על מכתב הקורא לכל קהילת חב"ד ואוהדיה, לפעול למען הצלחת המטרה החשובה, ולשם כך אף החליטו כי העסקן הרב ישראל מנדלסון יהיה נציג חב"ד בעיריית בית שמש.

"לא בכיס של אף אחד"

"איננו בכיסה של אף מפלגה, בקדנציה הבאה אנחנו בס"ד מנדט בזכות עצמאית, שריין לנו תיק", קורא ישראל מנדלסון נציג חסידות חב"ד לראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, ובימים אלו של משא ומתן אינטנסיבי, ראוי שמשה אבוטבול יקח את הדברים לתשומת לבו.


להלן המכתב עליו חתומים אנשי 'איגוד חסידי חב"ד בית שמש' לחסידי חב"ד תושבי העיר:

"בשנים האחרונות מתרחבת הקהילה בצעדי ענק, כשכיום לקהילה 12 בתי כנסת, מוסדות חינוך
החל ממעון, גנים, בית ספר בנים ובנות, ישיבה, הנמצאים בצמיחה מתמדת הן בכמות והן באיכות.

עם התרחבות הקהילה ולאור קצב הגידול העצום של קהילת חב"ד ואוהדיה בעיר בית שמש ובשכונות הפרוסות בכל רחבי העיר כולל משפחות שרכשו דירות בשכונות עתידיות, הורגש הצורך בנציג שיסייע לקהילה ולמוסדותיה בכל הקשור להתנהלות מול אגפי העיריה השונים וסיוע לפרט בצרכיו, לקבל את המגיע להם.

בפגישות פורום נציגי הקהילות והמוסדות הוחלט פה אחד שצו השעה הינו להתאחד להתאמץ ולחתור לקבלת מושב במועצת העיר, דבר המגיע לחב"ד ביושר בזכות גודלה כקהילה החסידית הגדולה ביותר בין קהילות הכלל חסידיות בבית שמש הפרוסה בכל העיר לשכונותיה ופועלת סביב מעגל השנה עם כל שכבות העיר מכל העדות והחוגים.

על דעת כל המשתתפים שנכחו באסיפות: רבנים, שלוחים מנהלי המוסדות וגבאי בתי הכנסת מכל
שכונות העיר והמוסדות נבחר הרה''ח ר' ישראל שי' מנדלסון להיות נציגה של חב"ד בעיריית בית
שמש.

הרב מנדלסון הינו בעל מרץ ויוזמה ואנו בטוחים שכניסתו לתפקיד תקדם ותסייע רבות להתפתחות
הקהילה ומוסדותיה לצד סיוע לפרט.

בפגישות איתו התרשמו הנציגים מתכניות פעולה רחבות היקף וארוכות טווח, ואנו מאחלים לו הצלחה בתפקיד פיתוח וייצוג הקהילה לנח''ר כ''ק אדמו"ר נשיא דורנו.

למען הסדר הטוב והתנהלות מסודרת, החל מהיום ישמש הרב מנדלסון כנציג מול גורמי העיריה
השונים, ונציגי הקהילות והמוסדות הפונים למחלקות העירייה השונות, יתאמו זאת איתו.

הרב מנדלסון מזמין את חברי הקהילה וידידיה הזקוקים לסיוע בהתנהלות מול גורמי העיריה, לצד
סיוע בתחומי תעסוקה ושאר דברים לפנות אליו, באופנים שיפרסמו בנפרד, והוא יסייע בשמחה ככל יכולתו."

*

כזכור, לאחרונה חתם ראש העיר ר' משה אבוטבול על שורת הקצאות מרשימה לטובת מגוון מוסדות וצרכי הקהילה של חב"ד בבית שמש, ובקהילה מקווים כי שיתוף הפעולה עם הנציג החדש, יימשך וביתר שאת גם לאחר הבחירות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.