מערכת COL | יום י' סיון ה׳תשע״ח 24.05.2018

'על שלושה דברים': ניצול זמן, תקשורת אישית וכלכלת הבית • טור

"הכנה והכוונה לחיים נכונים, מביאים לבחורים תובנות שיאפשרו להם להגיע לחיי הנישואין מוכנים ורגועים הרבה יותר" • הרב אוהד מעון מסביר בטור מיוחד למגזין שישי ב-COL על שלושה נושאים לבחורים לפני שידוכין: ניצול נכון של זמן, תקשורת נכונה, וניהול כלכלי נכון. והכול - לפי חסידות ובעיקר שיחות ומאמרים של הרבי • לקריאה
'על שלושה דברים': ניצול זמן, תקשורת אישית וכלכלת הבית • טור
כותב השורות, ב-770, בימים אלה..


מאת: הרב אוהד מעון

***

שלום לכולם מ'בית-חיינו' 770. אי אפשר לתאר את כמות האנשים ואת גלריית הדמויות הממלאים את חצרות הרבי בניו-יורק. העוצמה המורגשת כאן אינה ניתנת להשוואה עם שום מקום אחר. כאן נמצא המרכז, וכאן אני פוגש שורות של רבנים ומשפיעים שונים וכמובן בחורים.

בחורי ישיבה בשיעורים שונים, כמובן תלמידי ה'קבוצה' וכן חתנים שונים, לפני בואם בברית הנישואין. בשיחות רבות שניהלתי כאן עם כל המוזכרים לעיל, עלו מחשבות שונות והצעות רבות. אך נקודה אחת הייתה מוסכמת על כולם - יש צורך ממשי ומידי ביצירת מערך של הכנה לבחורי חב"ד לקראת הנישואין.

כמה מהרבנים ומשפיעים ששוחחתי עמם על עניין זה, הינם בדעה שעיקר ההכנה צריך להינתן מחוץ למסגרת לגמרי, בצורה המקובלת של קורסי הכנה לחתנים במסגרת מצומצמת של שישה-שבעה מפגשים, לקבוצות של חמישה או שישה בחורים. כלומר במתכונת הנוכחית - אך בתוספת עומק והסברה יותר מפורטת.

אחרים סוברים שיש להחל בהתוועדויות בשיעור ג' בישיבה הגדולה. ולהרחיב את התוכן בפרט לקראת סוף שנת 'קבוצה'. ועוד קבוצה של רבנים ומשפיעים טוענת שיש לבנות מערך לבחורים אחרי קבוצה ושם להדריכם בכל הנצרך לחיי שלום בית חסידי.

לדעתי יש להתחיל את כל המערך בהקדם האפשרי. לפני בואי לחצר המלך התוועדתי בהשגחה פרטית עם בחורי שיעור ג' באחת הישיבות בארץ. על הפרק היו שלושה נושאים: ניצול נכון של זמן, תקשורת נכונה וניהול כלכלי נכון. הכול לפי חסידות ובעיקר שיחות ומאמרים של הרבי נשיא דורנו.

הבחורים הקשיבו היטב וגם שאלו כיצד עושים זאת בפועל.

לגבי ניצול הזמן: כתוב בספרי החסידות שכאשר היהודי מתאמץ ומוסר נפש על התורה והמצוות בלב שלם, אזי ה' יתברך מאריך לו את הזמן, כלומר שיהודי מוציא פחות זמן על העניינים הגשמיים כי יש לו סייעתא דשמיא בכך.

לגבי תקשורת: העצה היא לשקול את המילים לפני שמוציאים אותם מהפה או במונחי החסידות "הכול לפי המקבל".

ועניין הכלכלה הנכונה: הינה לפי פתגמו של הרבי הזקן "האסור, אסור והמותר מיותר". כלומר שוב לשקול כל הוצאה באם הינה רצויה או הכרחית.

במילים אחרות - שלושת העקרונות המובאים כאן בהרחבה יותר מהמאמרים הקודמים שהינם הכנה והכוונה לחיים נכונים בכלל ומביאים לבחורים תובנות שיאפשרו להם להגיע לחיי הנישואין מוכנים ורגועים הרבה יותר. בכל מצב השינוי מחיי בחור לחיי אברך הינו גדול ומכריע וככל שניתן למלאות את אמתחותיהם של בחורים ביידע הנצרך יוקל עליהם ועל בנות זוגותיהם העתידות להתחיל חיי בית חסידי.

תופעה נוספת בה נתקלתי בבית חיינו יותר ממקומות אחרים היא של בחורים יותר מבוגרים בגילים של 25 26 ומעלה שאינם נשואים, משום שהם מפחדים להתחתן מסיבות אישיות שונות. גם פה אפשר לסייע להם להתגבר על חששותיהם על ידי הקשבה, עידוד והדרכה נכונה. אמנם בחורים אלה הים אחרי גיל המסגרות אך אין שום סיבה להמשיך ולהשאירם בחוץ. הרי כולנו חסידים של הרבי נשיא דורנו ומחויבים בדיבוק חברים ובסיוע אחד לשני. בין בישיבות ובין מחוצה להן. 

אני קורא מכאן לכל הגורמים הרלוונטיים - להושיט יד למעל הכרחי זה וליצור קשר בכדי שיחד נוכל לשפר את מצבם של בחורים בהגיעם לרגע החתונה ולאחריה בכדי שיגברו סיכוייהם לבנות בנין עדי עד ברוח הרבי נשיא דורנו.

שבת שלום,
הרב אוהד מעון,
'בית חיינו' - 770

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.